Brom in studiomonitoren

LOWtense

Hallo!
Lid sinds
23 juli 2003
Berichten
256
Locatie
Apeldoorn
Hallo allen,

Sinds een tijdje merk ik dat mijn studiomonitoren een brommend geluid maken. De een wat meer als de ander.
Het lijkt of het steeds luider en dus erger wordt. Het zijn KRK Rokit RPG2FG6 Powered speakers waar ik al een jaar of 4/5 met plezier mee werk.

Zelf ben ik 100% a-technisch en denk er niet over om ze zelf open te schroeven.

Heeft iemand suggesties of tips? Is dit een regulier euvel bij dit merk/type speakers? Ik zag dat de lokale KeyMusic storen revisies aanbiedt maar heb geen idee hoe duur zo'n operatie doorgaans is.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!
 
Jep, en anders PC's of laptops. Eerste test is het audio-signaal op de ingang eruit trekken en dan kijken of de brom weg gaat. Een andere groep in het huis eens proberen is ook goed om te doen. Eerst wil je weten of de speakers zelf het probleem niet zijn. Als die het niet zijn, moet je 1 voor 1 van alles uittrekken om te kijken wanneer het stopt. Pas wel op, het kan jaren duren voordat je de bron hebt gevonden, of je bent tegen die tijd allang verhuisd ;)
 
Ik heb er ooit een keer last van gehad met KRK RP-5's, toen heb ik gebalanceerde kabels gebruikt en was het weg. Kom je er met normaal troubleshooten niet uit is het zeker een optie. We hebben nou eenmaal niet allemaal thuis het perfecte studioelectriciteitsnetwerk.
 
Back
Top