Westlicht Per|former eurorack sequencer - groupbuy + assemblage

Hitfence

Ingeburgerd
Lid sinds
13 februari 2018
Berichten
26
50549131_761242087607716_4942958701393739776_o.jpg


Via een poll op Muffwiggler waar de vraag werd gesteld wat de beste Eurorack Sequencer anno 2019 is, kwam ik achter het bestaan van de Westlicht Per|former. Na wat leeswerk op de officiële github ontdekte ik dat deze sequencer onwijs uitgebreid is. Hij heeft iets weg van de Winter Modular Eloquencer en de Midibox qua functionaliteiten en workflow. Ik ben zelf in het bezit van een Eloquencer en vind het een hele goede sequencer. Toch beschikt de Per|former over een nog uitgebreidere lijst aan functionaliteiten waarvan er een aantal zijn die ik mis op mijn Eloquencer (64step sequences ipv 16steps bijv). Daarnaast is de software volledig open source waardoor het een kwestie van tijd is voordat mensen (ik?) hier alternatieve software versies voor schrijven.

Iedereen hier weet wat er gebeurt als je weer jeuk krijgt van een apparaat dat je wil hebben, dan komt ie er.

Hier wat links naar informatie over de Per|former:

Muffwiggler
Github
Facebook

Het plan is om een groupbuy op te zetten voor deze DIY sequencer, maar we gaan nog een stapje verder. Aangezien de module als "voor gevorderde" wordt bestempeld (vanwege de smd en programming/calibratie) leek het ons een idee om er assemblage bij aan te bieden. De assemblage wordt uitgevoerd door "nmnn" die op dit forum al meerdere DIY modules heeft verkocht die hij zelf professioneel in elkaar heeft gezet. De kwaliteit van de modules is top (geen Ali onderdelen) en mocht er toch iets aan de hand zijn dan wordt de module voor je nagekeken en gerepareerd. We maken er MAXIMAAL 8, dus zijn er 8 plekken beschikbaar. Hoe meer deelnemers aan deze groupbuy hoe goedkoper de modules per stuk gaan kosten. We vragen deelnemers om na de aanmeldingsperiode vast een aanbetaling te doen zodat wij de materialen kunnen aanschaffen, het restbedrag voor assemblage (en vergoeding aan de maker) hoeft pas bij oplevering betaald te worden. Het bedrag voor de aanbetaling kan pas worden bepaald als we na sluiting van de aanmelding het aantal deelnemers weten.

Totaalberekening op basis van aanmeldingen, materiaalkosten, assemblage en vergoeding (prijzen zijn inclusief BTW):

2 Personen = €605,- per stuk
4 Personen = €484,- per stuk
6 Personen = €400,71 per stuk
8 Personen = €348,48 per stuk



Als het je wat lijkt dan kun je je via een PB aanmelden. We houden deze post bij met de hoeveelheid aanmeldingen die we binnen hebben. Mocht je een vraag hebben dan horen we het ook graag!


Hitfence en nmnn
 
[h=2]Features[/h]
  • 8 track sequencer
  • 16 sequences per track
  • 64 steps per sequence
  • Multiple track and sequence modes
  • Note and modulation sequencing
  • Snapshot system
  • Sequence generators
  • Routing system for CV inputs and external MIDI controllers
  • Novation Launchpad™ support
  • Generate MIDI output from multiple sequences
  • Flexible clock system
Van deze lijst kan ik nog niet veel terugvinden over de sequence generators in de manual, maar dat is iets wat ik op de MidiBox veel gebruikte, in combinatie met arpeggiator, waar ik ook nog geen verwijzing naar vindt. De ontwikkelaar is wel dagelijks aan het updaten in de repo, en er worden volop voorstellen gedaan. Ik verwacht dat de komende tijd nog een hoop toegevoegd gaat worden,
 
En voor de goede orde: De grote druktoetsen onder de OLED zijn niet in wit verkrijgbaar binnen 14 weken, dus dat worden zwarte. We willen wel zoals in dit voorbeeld donkergrijs aanhouden voor de functie-knoppen, en rood voor de play-knop. Als men daar specifieke wensen voor heeft (personalize!) kan je dat ook aangeven.

pGGpqNlaxkqXtuVXeYjOuJlG.png
 
Nonsens module? [edit]
Bericht door een moderator:
EdwinSL Je kunt er natuurlijk ook gewoon voor kiezen om niet te reageren in een draadje over een apparaat waar je niks mee hebt. En als je wel reageert let dan in ieder geval een beetje op je taalgebruik en vraag jezelf af in hoeverre je post bijdraagt aan de sfeer van het forum in positieve zin
 
Last edited by a moderator:
Dat is okee. Toch zijn deze twee bakken niet zonder reden heel populair onder muzikanten, live en in de studio. Ik persoonlijk werk veel liever met een hardware module, zelfs als ze intern zo digitaal zijn als maar kan. Maar enigszins off topic misschien. Ken je deze twee?

https://www.sequentix.com/
http://www.ucapps.de/
 
de bedragen lopen wel erg uiteen, klopt dit allemaal wel?

De bedragen kloppen zeker! Voor alle duidelijkheid, wij verdienen hier financieel niet aan. Het enige dat wij hiermee “verdienen” is een zo goedkoop mogelijke module voor onszelf. In ruil voor een professioneel gebouwde module met garantie draag je bij aan twee modules voor ons, that’s it!

We staan inmiddels op 5 aanmeldingen dus het gaat hard!
 
De bedragen kloppen zeker! Voor alle duidelijkheid, wij verdienen hier financieel niet aan. Het enige dat wij hiermee “verdienen” is een zo goedkoop mogelijke module voor onszelf. In ruil voor een professioneel gebouwde module met garantie draag je bij aan twee modules voor ons, that’s it!

We staan inmiddels op 5 aanmeldingen dus het gaat hard!

Waar zijn die prijzen op gebaseerd eigenlijk?
De pcb en panel kosten samen 41euro bij pusherman (incl btw en verzending), en de mouser BOM ligt rond de 120 euro (incl btw en verzend).
Dan is het enige wat nog ontbreekt een handje vol jack connectors. (max 10 euro)
Dus bij het plan om er 10 te bouwen en er 8 te verkopen om er zelf twee gratis te houden komt er 2800 euro binnen en wordt er ca. 1500 euro uitgegeven?
Das dus 1300 euro in eigen zak + twee gratis modules?

Prima om er wat aan te verdienen, maar het komt nu een beetje over als een liefdadigheidsproject met een kleine eigen vergoeding...

Voor het geld van je goedkoopste aanbieding kun je er zelf twee bouwen... (mits je de skills hebt)
 
Er wordt helemaal niets verdiend. De PCBs komen custom uit China onze kant op, en de frontpanels zijn maatwerk, met aangepaste vormgeving. De Mouser-bom komt op veel meer uit dan de 120, dat dachten wij eerst ook. Denk eerder aan 205 ex BTW. De connectoren en knop zijn inderdaad de grootste post niet. Als je alles bij elkaar optelt lopen de kosten van deze module harder op dan ik eerst dacht. Dan willen we de ontwerper nog een vergoeding geven, per module, en dan is het potje al weer op.

Tot zo ver mijn 'verantwoording', er zijn nu 8 mensen met enthousiasme bij ons aangesloten, en de enige 'winst' die wij inderdaad hebben is dat er twee modules voor een hele zachte prijs overblijven. In ruil daarvoor worden er wel 8 in hoge kwaliteit in elkaar gezet, met ondersteuning en de mogelijkheid tot persoonlijke voorkeur. Volgens mij heel redelijk allemaal.
 
Er wordt helemaal niets verdiend. De PCBs komen custom uit China onze kant op, en de frontpanels zijn maatwerk, met aangepaste vormgeving. De Mouser-bom komt op veel meer uit dan de 120, dat dachten wij eerst ook. Denk eerder aan 205 ex BTW. De connectoren en knop zijn inderdaad de grootste post niet. Als je alles bij elkaar optelt lopen de kosten van deze module harder op dan ik eerst dacht. Dan willen we de ontwerper nog een vergoeding geven, per module, en dan is het potje al weer op.

Tot zo ver mijn 'verantwoording', er zijn nu 8 mensen met enthousiasme bij ons aangesloten, en de enige 'winst' die wij inderdaad hebben is dat er twee modules voor een hele zachte prijs overblijven. In ruil daarvoor worden er wel 8 in hoge kwaliteit in elkaar gezet, met ondersteuning en de mogelijkheid tot persoonlijke voorkeur. Volgens mij heel redelijk allemaal.

Prima hoor, was alleen op zoek naar dat stukje transparantie ;)
 
Ik vind €350,- voor een custom made sequencer echt niet duur. Vergeet niet dat nmnn en Hitfence ook alles moeten organiseren, uitrekenen, bestellen, plannen, bouwen, communiseren, versturen e.d.. Petje af dat ze dit willen doen. Ik heb er geen tijd en zin in dus ben blij dat iemand dit wil doen. Als ze daarmee iets verdienen en/of een goedkope module overhouden heb ik daar iig geen problemen mee. :okdan:
 
Back
Top