Siel DK80 noise generator

Hallo Toon en bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, dit gaat mij boven de pet. Het onderzoek naar het functioneren van de individuele componenten zou ik moeten uitbesteden. Helaas is het hoge noorden zeer dun bezaaid. Maar zoals eerder aangegeven kan ik op het internet helaas geen enkel voorbeeld vinden van deze synth waarbij ‘noise’ als ruis in conventionele zin naar voren komt. Vandaar dat ik dacht dat ik het wellicht niet als ruis in deze zin moet zien. Dat moet ik eerst helder hebben alvorens te kunnen bevestigen of er werkelijk iets mis mee is.
 
Is die preset/patch "32sweep'' niet met noise (zoals bij synthmania ? http://www.synthmania.com/dk_80.htm ) . Je zou anders op youtube ofzo het eens aan hem kunnen vragen, maar hier op synthforum zouden er toch ook nog dk80 gebruikers moeten zitten ...
 
Noise staat bij preset 32 bijna op max, het is niet veel dus, maar er is duidelijk hoorbaar verschil tussen de sample op synthmania en wat ik hoor op de synth. Vastgesteld kan worden dat het dus niet deugd. Ik zal eens op zoek naar een techneut. Bedankt voor alle hulp van iedereen!
 
Back
Top