Tr909 eprom v4 os, interesse?

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Ik ben een eprom-brandsessie aan het plannen voor de tr909 met os 4 erop. Zelf solderen, alleen de eprom, is er interesse bij de leden voor een exemplaar?
 
Grappig, momenteel zijn er 5 eproms onderweg naar mij waar de os voor de AN1x op komt. Binnenkort zal ik dezelfde vraag stellen voor de AN1x. :)

Als je toch bezig bent, soldeer er een IC-voetje op. :eureka:
Sowieso verstandig om de eproms van oude machines te verversen/opnieuw te branden, ze kunnen in de loop van tijd data verliezen met bugs als gevolg.
 
Goeie tip idd! Dan hoef je niet steeds op de pcb te modderen met tin!
 
Er ligt hier al enkele jaren een v4 te wachten op installatie, echter heb ik persoonlijk geen last van de sync issue.

enige wat v4 bij mijn weten fixed is een issue waar soms de midi clock achterloopt omdat de clock te snel start achter de start. Ik heb dit zelf nog nooit bewust voorgehad. Er gaan op internet heel wat cowboyverhalen rond over mythische sync EN timing verbeteringen in deze versie.

wat betreft socket, ook daar zie ik op internet veel mensen die een socket gebruiken. Echter zegt devilfish goeroe Robin Whittle dat er geen plaats voor is, wat me doet vermoeden dat de cpu dan geperst zit tegen de case, en dus zo de pcb stressed en ernstige beschadigingen kan veroorzaken. Denk dus goed na voor je een socket plaatst!
 
wat betreft socket, ook daar zie ik op internet veel mensen die een socket gebruiken. Echter zegt devilfish goeroe Robin Whittle dat er geen plaats voor is, wat me doet vermoeden dat de cpu dan geperst zit tegen de case, en dus zo de pcb stressed en ernstige beschadigingen kan veroorzaken. Denk dus goed na voor je een socket plaatst!

In mijn ervaring valt het wel mee, maar je moet wel een low profile socket gebruiken. Er zijn zelfs mods waar ze er nog een hele printplaat tussen zetten.

909-mod-ram-osrom_jpg_project-body.jpg
 
enige wat v4 bij mijn weten fixed is een issue waar soms de midi clock achterloopt omdat de clock te snel start achter de start. Ik heb dit zelf nog nooit bewust voorgehad. Er gaan op internet heel wat cowboyverhalen rond over mythische sync EN timing verbeteringen in deze versie.

Jij hebt het over sync van de 909 sequencer klok. Hier heb ik zelf ook nog nooit problemen mee ervaren.

Ik gebruik de 909 met een externe sequencer, de Cirklon. Ik programmeer meerdere instrumenten op de zelfde stap met verschillende velocities. Het kan in sommige gevallen zijn dat de velo van het ene instrument gebruikt wordt door de andere op de zelfde stap. Dit komt bij mij voor als ik in verschillende patterns werk. De 909 voegt de binnenkomende data niet goed samen, Als de data die ik via midi naar de 909 stuur te omvangrijk wordt, vergeet hij soms een instrument te 'triggeren'. Voor het gebruik van je 909 met een externe sequencer of met een daw zou deze update handig zijn.

wat betreft socket, ook daar zie ik op internet veel mensen die een socket gebruiken. Echter zegt devilfish goeroe Robin Whittle dat er geen plaats voor is, wat me doet vermoeden dat de cpu dan geperst zit tegen de case, en dus zo de pcb stressed en ernstige beschadigingen kan veroorzaken. Denk dus goed na voor je een socket plaatst!

Dank je voor je goeie input. Hier had ik nog niet over gelezen, de fysieke gepastheid van een extra 'voetje' of socket. Gewaardeerd!

Ik wil er met een week of 3 'werk' van maken. I'll keep you updated!
 
Back
Top