De heb ik (af)gebouwd draad voor 2019!

ElSmurf

Stamgast
Lid sinds
3 november 2009
Berichten
198
Locatie
Belgenland
Laat ik maar weer eens beginnen dit jaar. Heb me deze week nogmaals over mijn crowminius gebogen, die al enkele jaren in bijna-maar-niet-helemaal-af stond. De laatste foutjes eruit kunnen halen en dichtgeschroefd zodat ik er dit jaar eindelijk muziek mee kan maken!

Next stop - men 3 Haible bakjes en de SEM kloon afwerken!

Crowminius-2.jpg
 
Deze heeft een tijdje stil gelegen vanwege een probleempje met de VCF. Maar het is gefixt en hij doet het helemaal!
Click image for larger version  Name:	monobloc2.jpg Views:	1 Size:	65,9 KB ID:	3664064
monobloc2_back.jpg

Volgende keer ga ik wel eerst de beschermfolie verwijderen vóór ik alle knoppen monteer :stupid
 
Laat ik maar weer eens beginnen dit jaar. Heb me deze week nogmaals over mijn crowminius gebogen, die al enkele jaren in bijna-maar-niet-helemaal-af stond. De laatste foutjes eruit kunnen halen en dichtgeschroefd zodat ik er dit jaar eindelijk muziek mee kan maken!

Next stop - men 3 Haible bakjes en de SEM kloon afwerken!


Dat is toch een Minimoog kopie? Zo ja: wàt een gaaf ding zeg! Kun je er wat meer over vertellen? Was het een zelfbouw kit? Of heb je alles zelf besteld en gemaakt incl. de behuizing?
 
Bedankt iedereen, vind'm zelf ook wel geslaagd.

Dat is toch een Minimoog kopie? Zo ja: wàt een gaaf ding zeg! Kun je er wat meer over vertellen? Was het een zelfbouw kit? Of heb je alles zelf besteld en gemaakt incl. de behuizing?

Dit is een van de eerste crowminius PCB's van Old Crow, ik denk in 2015 gekocht maar ze staan nog steeds te koop. Alles buiten de PCB en de pots/schakelaars/transfo heb ik zelf in elkaar geknutseld.

Hier is een mooie demo van een andere crowminius - https://www.youtube.com/watch?v=9u3dSwrqKPk
 
Bedankt iedereen, vind'm zelf ook wel geslaagd.



Dit is een van de eerste crowminius PCB's van Old Crow, ik denk in 2015 gekocht maar ze staan nog steeds te koop. Alles buiten de PCB en de pots/schakelaars/transfo heb ik zelf in elkaar geknutseld.

Hier is een mooie demo van een andere crowminius - https://www.youtube.com/watch?v=9u3dSwrqKPk

Bedankt voor de info. Het is een kickstarter project, toch?
 
Even iets van een complete andere orde: net afgebouwd in een uurtje, een dual passive attenuator in eurorack formaat . Ik heb niet bepaald 'mad soldering skills' en ervaring, dus voor mij is dit al heel wat.
 

Attachments

  • IMG_20190131_215034.jpg
    IMG_20190131_215034.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 130
  • IMG_20190131_215107.jpg
    IMG_20190131_215107.jpg
    21,5 KB · Bekeken: 125
Het is alweer een tijdje (...) geleden dat ik mn vorige project, de tr82 (https://gerbster.nl/tr82), af heb gerond. Sinds die tijd ben ik af & aan bezig geweest met een aantal nieuwe projecten en daar zijn nu _eindelijk_ de eerste componenten van af.

Nummer 1 is een op het 555 VCO gebaseerd op het design van Thomas Henry & nummer 2 is een kloon van de Roland System 100 Modular Envelope Generator.
 

Attachments

  • IMG_2885.JPG
    IMG_2885.JPG
    90,5 KB · Bekeken: 125
  • IMG_2887.JPG
    IMG_2887.JPG
    48,5 KB · Bekeken: 128
  • IMG_2884.JPG
    IMG_2884.JPG
    49,8 KB · Bekeken: 118
  • IMG_2886.JPG
    IMG_2886.JPG
    41,4 KB · Bekeken: 121
  • IMG_2889.JPG
    IMG_2889.JPG
    41,6 KB · Bekeken: 119
  • IMG_2890.JPG
    IMG_2890.JPG
    48,9 KB · Bekeken: 125
  • IMG_2894.JPG
    IMG_2894.JPG
    47,1 KB · Bekeken: 122
  • IMG_2895.JPG
    IMG_2895.JPG
    66,1 KB · Bekeken: 122
  • IMG_2896.JPG
    IMG_2896.JPG
    39,6 KB · Bekeken: 126
  • IMG_2897.JPG
    IMG_2897.JPG
    71 KB · Bekeken: 124
Nice!
Die 100m envelope is erg fijn, inverted out heb ik op mijn PCB eraf gelaten, gebruikte ik nooit. Een end trigger toegevoegd in de hoop dat ie looping zou zijn, maar dat werkt niet, jammer genoeg.
Extra IC op die envelope, extra functionaliteit toegevoegd?
 
Dat zou een interessante modificatie zijn geweest. Heb deze ook gebouwd maar het probleem is zeer korte envelopes, die korter zijn dan de gate waarmee je 'm aanstuurt.
Dan wordt het een zootje. Momenteel werk ik aan de mfos soundlab, waar de envelopes cmos-gebaseerd zijn en wel retrigger functie hebben. Benieuwd hoe dat gaat worden.

Ziet er netjes gebouwd uit.
 
Deze Modulaire TR-808 Clone is door mezelf ontworpen en gebouwd met alle instrumenten. Ook de Sequencer van de Yocto V2erbij. Voor alle modules eigen panelen ontworpen in Eagle. Heeft me veel tijd gekost. De orginele komponenten en schema's gehandhaafd met meerdere parameters zoals Decay's, Frequenties en Extern inputs aangebracht. Deze klinkt geweldig en door de vele potmeters zijn ook de geluiden van de TR-909 te maken.

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==
 
Nice!
Die 100m envelope is erg fijn, inverted out heb ik op mijn PCB eraf gelaten, gebruikte ik nooit. Een end trigger toegevoegd in de hoop dat ie looping zou zijn, maar dat werkt niet, jammer genoeg.
Extra IC op die envelope, extra functionaliteit toegevoegd?

Die derde IC is voor de inverted out, behalve het weglaten van de manual trigger heb ik er verder niks aan gemodt.

En hartelijk dank :-) Er komt deze week weer een lading uit china binnen dus ik zal binnenkort wat nieuwe modules posten.
 
Deze Modulaire TR-808 Clone is door mezelf ontworpen en gebouwd met alle instrumenten. Ook de Sequencer van de Yocto V2erbij. Voor alle modules eigen panelen ontworpen in Eagle. Heeft me veel tijd gekost. De orginele komponenten en schema's gehandhaafd met meerdere parameters zoals Decay's, Frequenties en Extern inputs aangebracht. Deze klinkt geweldig en door de vele potmeters zijn ook de geluiden van de TR-909 te maken.

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Hmm de foto's laden niet.. ben erg benieuwd!
 
DSCN9930-680x300.jpg - Click image for larger version  Name:	DSCN9930-680x300.jpg Views:	1 Size:	49,5 KB ID:	3671030

drone noise synth uit eigen stal. met 20 patchpoints (2mm banana) clockdivider noise, analog switch en 4070 ringmod
blok mahogany hout uitgefreest, electronica erin, hoop draden gesoldeert.. eindelijk klaar!

nr 2: (met 23 patchpoints, 2x analog switch) er komen nog andere knoppen op. ik ga ze zelf draaien, van aluminium of staal
DSCN9924-768x576.jpg - Click image for larger version  Name:	DSCN9924-768x576.jpg Views:	1 Size:	88,1 KB ID:	3671031
 
Back
Top