X

De heb ik (af)gebouwd draad voor 2019!

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

De heb ik (af)gebouwd draad voor 2019!

Laat ik maar weer eens beginnen dit jaar. Heb me deze week nogmaals over mijn crowminius gebogen, die al enkele jaren in bijna-maar-niet-helemaal-af stond. De laatste foutjes eruit kunnen halen en dichtgeschroefd zodat ik er dit jaar eindelijk muziek mee kan maken!

Next stop - men 3 Haible bakjes en de SEM kloon afwerken!

Click image for larger version

Name:	Crowminius-2.jpg
Views:	1
Size:	85,4 KB
ID:	3663094

Wow, puik werk!
    Depeche Faux (Depeche Mode tribute): Facebook | YouTube
    Magnus Machina: Facebook | Soundcloud | Bandcamp | YouTube
    ghost.transmitter (modular noodles): Soundcloud
    TheSmartBits (oud werk, The Gathering, Wish, Lindane): YouTube

Comment

Dat is een waardig begin van deze thread, tof ding!

Comment

smilies

Comment

Deze heeft een tijdje stil gelegen vanwege een probleempje met de VCF. Maar het is gefixt en hij doet het helemaal!
          Click image for larger version  Name:	monobloc2.jpg Views:	1 Size:	65,9 KB ID:	3664064 Click image for larger version

Name:	monobloc2_back.jpg
Size:	62,0 KB
ID:	3664065
          Volgende keer ga ik wel eerst de beschermfolie verwijderen vr ik alle knoppen monteer

Comment

Originally posted by ElSmurf View Post
            Laat ik maar weer eens beginnen dit jaar. Heb me deze week nogmaals over mijn crowminius gebogen, die al enkele jaren in bijna-maar-niet-helemaal-af stond. De laatste foutjes eruit kunnen halen en dichtgeschroefd zodat ik er dit jaar eindelijk muziek mee kan maken!

Next stop - men 3 Haible bakjes en de SEM kloon afwerken!

Name:	Crowminius-2.jpg
Size:	85,4 KB
ID:	3663094
            Dat is toch een Minimoog kopie? Zo ja: wt een gaaf ding zeg! Kun je er wat meer over vertellen? Was het een zelfbouw kit? Of heb je alles zelf besteld en gemaakt incl. de behuizing?
            Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Comment

Bedankt iedereen, vind'm zelf ook wel geslaagd.

Originally posted by MeneerJansen View Post

Dat is toch een Minimoog kopie? Zo ja: wt een gaaf ding zeg! Kun je er wat meer over vertellen? Was het een zelfbouw kit? Of heb je alles zelf besteld en gemaakt incl. de behuizing?
              Dit is een van de eerste crowminius PCB's van Old Crow, ik denk in 2015 gekocht maar ze staan nog steeds te koop. Alles buiten de PCB en de pots/schakelaars/transfo heb ik zelf in elkaar geknutseld.

Hier is een mooie demo van een andere crowminius - https://www.youtube.com/watch?v=9u3dSwrqKPk

Comment

Originally posted by ElSmurf View Post
                Bedankt iedereen, vind'm zelf ook wel geslaagd.

Dit is een van de eerste crowminius PCB's van Old Crow, ik denk in 2015 gekocht maar ze staan nog steeds te koop. Alles buiten de PCB en de pots/schakelaars/transfo heb ik zelf in elkaar geknutseld.

Hier is een mooie demo van een andere crowminius - https://www.youtube.com/watch?v=9u3dSwrqKPk
                Bedankt voor de info. Het is een kickstarter project, toch?
                Noem 1 goed nummer waar geen Minimoog in voorkomt.

Comment

Even iets van een complete andere orde: net afgebouwd in een uurtje, een dual passive attenuator in eurorack formaat . Ik heb niet bepaald 'mad soldering skills' en ervaring, dus voor mij is dit al heel wat.
                  Bijgevoegde bestanden
                  Voor uwer Electro & Techno fix

Comment

Het is alweer een tijdje (...) geleden dat ik mn vorige project, de tr82 (https://gerbster.nl/tr82), af heb gerond. Sinds die tijd ben ik af & aan bezig geweest met een aantal nieuwe projecten en daar zijn nu _eindelijk_ de eerste componenten van af.

Nummer 1 is een op het 555 VCO gebaseerd op het design van Thomas Henry & nummer 2 is een kloon van de Roland System 100 Modular Envelope Generator.

Bijgevoegde bestanden

Comment

Nice!
                      Die 100m envelope is erg fijn, inverted out heb ik op mijn PCB eraf gelaten, gebruikte ik nooit. Een end trigger toegevoegd in de hoop dat ie looping zou zijn, maar dat werkt niet, jammer genoeg.
                      Extra IC op die envelope, extra functionaliteit toegevoegd?

Comment

Dat zou een interessante modificatie zijn geweest. Heb deze ook gebouwd maar het probleem is zeer korte envelopes, die korter zijn dan de gate waarmee je 'm aanstuurt.
                        Dan wordt het een zootje. Momenteel werk ik aan de mfos soundlab, waar de envelopes cmos-gebaseerd zijn en wel retrigger functie hebben. Benieuwd hoe dat gaat worden.

Ziet er netjes gebouwd uit.

Comment

Deze Modulaire TR-808 Clone is door mezelf ontworpen en gebouwd met alle instrumenten. Ook de Sequencer van de Yocto V2erbij. Voor alle modules eigen panelen ontworpen in Eagle. Heeft me veel tijd gekost. De orginele komponenten en schema's gehandhaafd met meerdere parameters zoals Decay's, Frequenties en Extern inputs aangebracht. Deze klinkt geweldig en door de vele potmeters zijn ook de geluiden van de TR-909 te maken.

Soundcloud
                          Homepage
                          Facebook

Comment

Originally posted by SRPP View Post
                            Nice!
                            Die 100m envelope is erg fijn, inverted out heb ik op mijn PCB eraf gelaten, gebruikte ik nooit. Een end trigger toegevoegd in de hoop dat ie looping zou zijn, maar dat werkt niet, jammer genoeg.
                            Extra IC op die envelope, extra functionaliteit toegevoegd?
                            Die derde IC is voor de inverted out, behalve het weglaten van de manual trigger heb ik er verder niks aan gemodt.

En hartelijk dank :-) Er komt deze week weer een lading uit china binnen dus ik zal binnenkort wat nieuwe modules posten.

Comment

Originally posted by jras View Post
                              Deze Modulaire TR-808 Clone is door mezelf ontworpen en gebouwd met alle instrumenten. Ook de Sequencer van de Yocto V2erbij. Voor alle modules eigen panelen ontworpen in Eagle. Heeft me veel tijd gekost. De orginele komponenten en schema's gehandhaafd met meerdere parameters zoals Decay's, Frequenties en Extern inputs aangebracht. Deze klinkt geweldig en door de vele potmeters zijn ook de geluiden van de TR-909 te maken.

Hmm de foto's laden niet.. ben erg benieuwd!

Comment

Name:	IMG_2063.JPG
Size:	66,5 KB
ID:	3670863
                                Originally posted by gerbster View Post

Hmm de foto's laden niet.. ben erg benieuwd!
                                Hier nog een foto van de hele kast TR-808 Modular
                                Soundcloud
                                Homepage
                                Facebook

Comment

Click image for larger version  Name:	DSCN9930-680x300.jpg Views:	1 Size:	49,5 KB ID:	3671030
                                  drone noise synth uit eigen stal. met 20 patchpoints (2mm banana) clockdivider noise, analog switch en 4070 ringmod
                                  blok mahogany hout uitgefreest, electronica erin, hoop draden gesoldeert.. eindelijk klaar!

nr 2: (met 23 patchpoints, 2x analog switch) er komen nog andere knoppen op. ik ga ze zelf draaien, van aluminium of staal
                                  Click image for larger version  Name:	DSCN9924-768x576.jpg Views:	1 Size:	88,1 KB ID:	3671031
                                  http://www.reverselandfill.org
                                  Etsy shop
                                  ModLab - Soldeer collectief 's Hertogenbosch

Comment

Name:	IMG_2063.JPG
Size:	66,5 KB
ID:	3670863

Ziet er mooi uit. Klinkt ie zoals ie er uit ziet?

facebook ytsek

Comment

Dat ziet er echt awesome uit!

Comment

Cool! Hoe heb je de sequencer van de Yocto eigenlijk los gekoppeld? Of heb je voor de sequencer ook zelf een nieuwe printplaat ontworpen?

www.soundcloud.com/chrisnautilus

http://www.youtube.com/user/cmroosen/videos

Comment

Working...
                                        X