Novation Bass/Drum station rack saved geen patches

cajmere

Ingeburgerd
Lid sinds
13 april 2010
Berichten
73
Locatie
Oudenaarde, Belgie
Hey,

Ik zit met probleem dat de bass and Drum(v2) station rack geen patches bewaart. Protect knop staat af, als ik op save duw geeft deze aan dat hij bewaart, maar als de voeding van de unit gaat, of ik haal een andere patch op, dan
ben ik de patch die ik bewaard heb kwijt als ik deze wil ophalen. Moet telkens opnieuw alles programmeren.

Voor drums ook, moet telkens de toewijzing aan de outputs opnieuw doen, tunen etc etc.


Vermits ik het bij beide apparaten heb, zou ik denken dat ik iets verkeerd doen, maar ik kan toch maar bewaren.
Bij drumstation staat deze in SS mode bij bewaren, en bass station rack in Sr mode. Deze zouden correct moeten zijn volgens handleiding.

Iemand idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Volgens de handleiding gaan de batterijtjes die de memory backup verzorgen als de stroom uitstaat ongeveer 10 jaar mee. Dus daar zou ik eerst eens kijken gezien de leeftijd van die apparaten.
 
Op het mainbord van bass station rack zit er precies geen batterij.
Dat kan oorzaak niet zijn dan.
IMG_20181231_124843.jpg
 
Van de site:
The Bass Station rack stores user sounds in a memory device which does not require back up power, therefore the Bass Station rack does not have a back up battery.
 
Dat de BassStation geen batterij had wist ik al.. Heb je al factory reset geprobeerd ? Weet niet of je de schakelaar veel gebruikt. Kan ook zijn dat die stuk is of losse soldeer verbinding.
 
Factory reset blijkt enkel maar mogelijk door de eprom te vervangen, op andere manier niet. Enigste wat mogelijk is, is om program 00 te kopiëren om terug in originele staat te krijgen.

Idem voor bass station racket.

Beiden hebben ook geen voedingschakelaar. De knop voor enable write /protect memory werkt in elk geval omdat er ledje begint te pinken bij omschakelen naar enable write.

Vanavond ga ik eens proberen de init patch te kopiëren. Wie weet dat het helpt..
 
Ok alles werkt nu, geen hardware probleem. Nogal dom maar ik zette de mode altijd in 'save'. Wat voor sysex dumps is.
Na manual nog keer gecheck te hebben, gaat het nu. Voor te saven, moest ik dus de mode niet op save zetten, maar gewoon op program behouden, write switch op enabled zetten.
locatienummer ingeven en op save duwen.

Echt dom! Na een tijd niet meer gebruikt het hebben sloeg ik het dus goed door elkaar.


Bedankt voor het meedenken en leuk muzikaal 2019 toegewenst!
 
heel goed nieuws dus, ik vreesde al dat je dat probleem uit de link had :D veel plezier ermee!
 
Back
Top