Reparatie toets Yamaha YS200

SmartDuck

Nieuwkomer
Lid sinds
27 februari 2017
Berichten
12
Vandaag heb ik geprobeerd het toetsenbord te demonteren om 1 toets te repareren.
De toets doet het verder alleen komt niet meer omhoog.
Waarschijnlijk een veer of iets dergelijks.
Ik kreeg het metale deel waarop de toetsen zitten niet gedemonteerd.
Ik wilde niets forceren dus heb ik 'm weer in elkaar geschroefd.
Iemand tips hoe bij deze toets te komen?

Vriendelijke groet,

Marcel
 
Check ook even of het tabbetje aan de achterzijde van de toets niet is afgebroken. Als de toets ook wat los aanvoelt, is dit waarschijnlijk het geval. Als dat tabbetje mist, wordt de achterzijde van de toets omhoog gedrukt in plaats van dat hij daar door het tabbetje wordt tegengehouden en het voorste deel omhoog komt.

Bij mijn YS-200 was dat ook het geval, maar lag het andere deel van de tab nog in de behuizing, dus teruggelijmd met 2-componentenlijm.
 
Dank je voor de tip! Ik heb niks los zien liggen maar dat wil niet zeggen dat ie niet is afgebroken. Maar welke schroefjes moet je hebben en kabeltjes los maken? om het toetsen deel eruit te halen?
 
Dank je voor de tip! Ik heb niks los zien liggen maar dat wil niet zeggen dat ie niet is afgebroken. Maar welke schroefjes moet je hebben en kabeltjes los maken? om het toetsen deel eruit te halen?

Geen idee. Bij de mijne heb ik de behuizing opengeschroefd, hem opengeklapt, en dan verder uit elkaar gehaald (hij is redelijk gelaagd in elkaar gezet) totdat ik bij de onderzijde van het keybed kon en de toetsen kon zien zitten, en toen zag ik dus dat er aan de achterzijde van een van de toetsen een stukje plastic was afgebroken (dat gelukkig nog in de behuizing rondstuiterde).
 
Back
Top