(inbouw-) Voeding voor galmveer apparaat met +15V en -15V (DC)

jes303

DIY brain mods
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
802
Locatie
Transistorbasstraat 303
Hallo,

Ik heb een zelfbouw galmveer apparaat in bezit, met daaraan een externe voeding die +15 en -15 Volt (gelijkstroom) afgeeft.

Nu wil ik het apparaat in een 19" behuizing gaan bouwen.
Ik heb een 2HE hoge behuizing waar de galmveer en electronica in past, en er is nog een plekje over voor een eventuele voeding.

De huidige externe voeding is log en zwaar, zit in een lelijk metalen kistje van ± 15 x 20 cm.
Ik heb de voeding opengemaakt en gekeken of die valt in te bouwen, of in elk geval in een mooier extern kastje te plaatsen valt.
Maar dat wordt een geklooi, het ziet er van binnen niet uit (maar het werkt).

Daarom is mijn voorkeur het vinden van een inbouwvoeding, die dus -15V en +15V (met ongeveer 1 Ampere) kan leveren.
Nou heb ik flink gezocht op electronica sites, maar ik kan maar bar weinig vinden.

Ik vermoed dus dat ik niet goed zoek.
De enige tot nu toe zijn deze (tamelijk dure) voedingen:

Sunpower - https://www.conrad.nl/p/sunpower-tec...dc-35-w-510395
Tracopower - https://nl.rs-online.com/web/p/embed...-smps/4666878/

Zijn dit goede voedingen, of zit ik in een verkeerd marktsegment te kijken?
Iemand tips waar ik op moet zoeken?
Of hoe ik op een andere wijze een nieuwe voeding kan krijgen die zo compact mogelijk is.
Dank!
 
ik zou m maar extern houden als ik jou was, galmveren zijn extreem gevoelig voor voedings brom enz, hou m er anders eens vlakbij , om het te proberen of ie wat oppikt.
als je toch perse een interne voeding wilt compact en voor weinig kan je m uit een kringloop dvd speler halen, is misschien 12V gebalanceerd, dan heb je wat minder headroom, en, zoals de meeste voedingen tegenwoordig, geschakeld. dus nog meer kans op brom en ruis enz. succes !
 
ik zou m maar extern houden als ik jou was, galmveren zijn extreem gevoelig voor voedings brom enz, hou m er anders eens vlakbij , om het te proberen of ie wat oppikt.
als je toch perse een interne voeding wilt compact en voor weinig kan je m uit een kringloop dvd speler halen, is misschien 12V gebalanceerd, dan heb je wat minder headroom, en, zoals de meeste voedingen tegenwoordig, geschakeld. dus nog meer kans op brom en ruis enz. succes !

Hey, thanks, dat zijn goeie tips. Ik zal de voeding even erbij houden om te kijken hoe zeer het bromt, maar waarschijnlijk ga ik de voeding dan maar gewoon extern houden!
Maar een 12V voeding uit een DVD speler, dat is niet afdoende toch? Of is 't altijd het proberen waard bedoel je?
 
Ik weet niet waar je zit, maar ik heb nog wel een voeding liggen van plus en min 15 volt. Hij is wel 200mA.
Het is een KRP model 565 uit 1988...
Afmetingen: 88x63x31mm
 
De galmveer zit niet aangesloten op de voeding, dus die trekt niks, maar de driver voor de galmveer wel, da's misschien 100mA, dan nog wat opamps om het kleine signaaltje uit de galmveer weer te versterken tot een normaal signaal. Zelf ga ik ook altijd wel aan de veilige kant zitten, maar ik denk dat die 200mA wel past. Is wel afhankelijk van de hoeveelheid extra features die erbij zitten (voltage control over wet/dry, feedback etc), maar dan nog, met 200mA kom je een eind.
 
Back
Top