Doepfer A-100 PSU2 zonder stroom

cassek

Nieuwkomer
Lid sinds
27 september 2018
Berichten
13
Mijn systeem met Doepfer A-100 PSU2 power unit is er in eens mee gestopt. De stekker van de stekkerdoos waar hij in zat werd er uitgetrokken en nou gaat hij niet meer aan. Ik heb de fuse van de power unit gecheckt en die lijkt OK. De led's op de busboard zijn niet aan. Nameten van de contactpunten voor de busboards op de power unit geeft ook 0V.

Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Zitten er onder de heatsinks ook fuses?
 
Ik heb de fuse van de power unit gecheckt en die lijkt OK.

Lijkt, of is? Visueel is niet altijd te zien of ze stuk zijn. Meten is weten.

Ik zou hem tijdens het testen trouwens even van de bus afkoppelen, en pas weer aankoppelen als je weer netjes +/-12V hebt, om te voorkomen dat je modules straks het slachtoffer zijn van een PSU-probleem...

Als je helemaal niks meer hebt, dus positief en negatief beide dood, zou ik het toch eerst aan de primaire kant zoeken. Het is een vrij rechttoe-rechtaan voeding en volgens mij ook zonder beveiliging tegen het wegvallen van een van de rails (dat ie dan automatisch de andere onderbreekt). Het tegelijk defect raken van beide regulators lijkt me minder waarschijnlijk dan iets aan de primaire kant (voor de trafo dus).
 
en wat er verder in de stekkerdoos zat (?) werkt wel weer gewoon? (het is dus niet de stekkerdoos.)
 
Let even op dat je waarschijnlijk twee fuses hebt, 1 zit in de aansluiting van de stekker, achter een klepje, en 1 zit in een blokje op de print. 1 van de twee zal waarschijnlijk toch kapot zijn.
 
OPGELOST, mag dicht.


Dank voor de reacties. Het bleek inderdaad de fuse bij de stekker-ingang te zijn. Ik had alleen naar de fuse op de power unit board gekeken. Alles doet het weer, niks aan de hand :) Ook weer wat geleerd.
 
Back
Top