waldorf xt opgeblazen, wie kan me helpen?

Update, vanmiddag met waldorf zitten mailen, ze kunnen me een setje leveren. Vind ik netjes! Niet van stuur maar op en dan kijken wij er wel naar (en sturen je een dikke rekening).. Blijkbaar gaat het niet om weerstanden maar inductors :stupid. Vond het al wat vreemd want die 2e streep is geen bruin en ook geen rood maar blijkt dus idd paars/violet. Setje zitten ook diodes en een cap in. Ik ga dit setje voor ongeveer 20,- bestellen bij ze en monteren. Weet ik zeker dat ik het goede heb en scheelt me zoeken enz. Fingers crossed. Word vervolgd.

Het klinkt bij nader inzien inderdaad logisch om daar inductors te gebruiken. Het kan prima zijn dat de diode nog goed meet bij lage stroom maar die heeft wel een behoorlijke tik voor zijn rekening genomen vlak voor de inductor eruit knalde dus als Waldorf die mee stuurt zou ik ze ook vervangen.
Heb je een beetje een degelijk soldeerstation? Anders ben je welkom om bij mij langs te komen om mijn werkplaats te gebruiken. Ik zag in je profiel dat we in ieder geval in dezelfde provincie wonen.
 
Ik vervang alles mee idd. Een maatje heeft wel een goede als het goed is. Waar kom je vandaan? Ik zit in drechtsteden.
Edit: Pijnacker zie ik :okdan:. Dat is ook wel te doen eventueel.
 
Ik vervang alles mee idd. Een maatje heeft wel een goede als het goed is. Waar kom je vandaan? Ik zit in drechtsteden.
Edit: Pijnacker zie ik :okdan:. Dat is ook wel te doen eventueel.

Kijk maar even. Ik vind het leuk om te doen maar ben ook geen professional. En als die maat van je dezelfde is die het board al heeft doorgemeten vind hij het vast leuk om mee te helpen met de uiteindelijke reparatie :-)
Stuur maar een PBtje als je mn hulp kan gebruiken. En laat anders hier in de thread even weten of het goed is afgelopen.
 
Top, thanks voor het aanbod! Dat was geen maat die het doorgemeten heeft :). Ik laat zoiezo even weten hoe het afloopt. Die topics met een open einde zijn altijd zo gaar..
 
Ik kan je ook helpen met solderen eventueel, woon in Dordrecht.
 
Ok, de print is doorgemeten door iemand met verstand van zaken, en blijkt dus echt niet meer goed te zijn... :stupid. Ik ga even een fles vodka open ploppen.. ;{
 
Misschien toch even de meest voor de hand liggende onderdelen vervangen? Wat heeft de verstand-van-zakenman gevonden? Als een onvervangbaar IC doorgefikt is heb je reden om aan de zuip te gaan, maar anders is het toch wel te fixen?
 
Ik ga er maandag even langs maar er word een spanningsregelaar te warm. Ik dacht dat hij alleen zou gaan meten maar hij blijkt dus die inductors al vervangen te hebben met weerstandjes.. Die ga ik dus weer vervangen met de originele parts. Dat vind ik dan ff 'minder verstand van zaken' hebben van em... Ik las op het net hier en daar van oud waldorf medewerker die zelfs ic's kan fixen.. Dus ik houd nog hoop totdat ik alles geprobeerd heb. Dit ding moet gewoon weer gaan werken, desnoods met een donor microwave..

Als jullie een (echt) goede reparateur weten, let me know (Y)
 
Ik heb hetzelfde gehad met een micro q. ac ipv dc adapter aangesloten. Specs van de doorgebrande componenten via Waldorf achterhaald, vriendelijk contact per email. Na vervangen van componenten deed ie het weer als vanouds. Zal bij jou ook wel goedkomen vermoed ik dan.
 
Hij werkt weer mensen! Ben echt zo blij als een kind :D. Die reparateur die em afgeschreven had heeft me doorgestuurd naar zijn oude collega dus ik die gelijk gebeld en direct daarheen gebracht. Vanmiddag kreeg ik een mail dat ie klaar was! Doet ie het ook nog? Als het goed is wel zegtie. Dus het spul thuis gelijk in elkaar geschroefd engeprobeerd en er komen weer allerlei weirde freaky sounds uit. Hij heeft wel componenten vervangen die niet in het reparatiesetje zaten. Ook nog een aanpassing gedaan omdat waldorf een setje voor rev2 had gegeven (incl tekening) terwijl ik aangegven had dat het om een rev3 gaat.. Anyway.
De support van waldorf is me ondanks de foutjes goed bevallen. De snelle service van ERS in Zwijndrecht is top. De kosten van €28,- stelde ook weinig voor, dus deze kan ik zeer aanraden. Bedankt voor de tips en het meedenken, ik ga weer even in de handleiding duiken om dit digitale beest goed onder de knie te krijgen..
image_125926.jpg

IMG_8915.JPG
 
Laatst gewijzigd:
Dat is toch wel erg lekker dat hij het weer doet. Deze fout met je adapter maak je denk ik niet nog een keer ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top