Punt van 1/4'' jack zit vast in Focusrite Scarlett 18i8

rolandxp80

JFRY
Lid sinds
23 juni 2010
Berichten
679
Locatie
Eindhoven
De punt van een 1/4'' jack is losgekomen en zit nu vast in een van de Monitor outs van mijn Focusrite Scarlett 18i8. Ik wil hem openmaken in een poging om de punt te verwijderen. Weet iemand hoe ik hem open krijg? Op youtube zie ik mensen de rubberen pads aan de onderkant opzij duwen waaronder schroeven zitten, maar die zitten er bij mij niet op.
 
heb ik ook gehad met mijn oude saffire 6 pro usb van focusrite. Ik heb hem open geschroeft en hem van de binnenkant uit naar buiten geduwd met een tandenstoker of iets dergelijks. Maar gezien je hem niet open krijgt gaat dat lastig. misschien kan je proberen hem eruit te trekken met een pincet? succes
 
gen 1 of gen 2?
Het lijkt erop dat ze daar qua constructie wat hebben veranderd. Bij de foto's op google images (ik ken het apparaat verder niet, zelf heb ik een 6i6 2nd gen, maar die heb ik nog niet open gemaakt), zitten er bij de 2nd gen geen schroefjes op het achterpanel, en bij 1st gen wel. Dat zou kunnen betekenen dat ze bij de 2nd gen vanuit de onderkant schroeven en bij de 1st gen vanuit de achterkant.

1st gen:
https://youtu.be/mC0DV1pSfrY
 
Ik denk dan dat het een 1st gen is, aangezien er aan de achterkant wel schroeven zitten. Ik ga het nu eens proberen zoals op dat filmpje.

Met een pincet heb ik geprobeerd maar dat lukt niet. Secondelijm gebruiken hou ik liever als laatste optie omdat het risico best groot is dat het op plekken komt waar het niet hoort.
 
Back
Top