tr-909 ride output

tobias

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2014
Berichten
198
mijn geliefde tr-909 geeft een erg vieze output uit de ride. (super veel noise en gekraak). misschien dat dit een kapot weerstandje is of zoiets. weet iemand waar je dit kan laten repareren? of is het misschien zelf te doen. aangezien het om een 909 gaat ben ik redelijk terughoudend.
 
Ik neem aan dat het zich zowel op de mix als de individuele output het geval is. De Level pot is dan altijd de eerste verdachte. Ook de Tune pot kan dusdaning gammel zijn of vervuilt dat dat zich uit in een krakend geluid. Doe een flink aan die pots draaien en onderzoek of het euvel zich ook voordoet op andere standen van de pots. Als dat niet het geval is dan is/zijn het de pot(s). Die moeten dan of met een middeltje geserviced worden of vervangen. Als het niet de pots zijn, dan heb een heel ander verhaal maar, doe eerst maar eens de test.
 
hoi marc,

bedankt voor de reactie. ik heb aan de knoppen van de ride gedraaid en merk dat het geluid altijd optreedt. Ook komt het geluid uit de stereo uitput. moet ik de ride dan laten repareren?
 
Back
Top