front panel (laten) maken of opknappen

G

Guest

Guest
ik heb n pittsburgh timetable waarvan het front panel op zich wel ok is, maar er zitten een aantal kleine putjes in, gewoon van en jackje er tegenaan, lijkt het. ook wat krasjes. ik vroeg me af of zoiets nog op te knappen is, bv door schuren of zo. en ook hoe het komt dat deze frontjes zo kwetsbaar zijn, blijkbaar.
ik zie ook wel eens paneltjes die speciaal gemaakt worden. is zoiets duur en kan dat bv ook voor een zo'n paneltje. of zou je het opnieuw kunnen laten stencillen. of bv een plastic stickertje ervoor laten maken (zoals op de dave smith evolver of moog phatty zit, zo'n decal...) geen idee wat er mogelijk is, maar ik zou het leuk vinden als de module er weer top uit zou kunnen zien. ik vind m wel de moeite waard. de makkelijkste oplossing is natuurlijk nog eentje kopen, maar ja... ach...
 
Je moet al wel behoorlijk onhandig zijn dat je zo hard met een jack tegen geanodiseerd aluminium aan stoot dat er een deuk in zit, lijkt me, normaal gezien is dat toch wel robuust.
opknappen is lastig, die putten laten zich niet vullen, en als je er aan gaat schuren, schuur je elders ook van alles weg. "Karakter"? Of is het echt te erg?
 
nee, het is niet te erg, en ik ben ook al lang niet meer zo'n zeikerd over krasjes en vlekjes als ik ooit was, maar het is wel de enige module die er zo uit ziet. de rest is nagenoeg spotless. ik heb toch het ide dat met name pittsburgh en ook intellijel modules gevoelig zijn voor een jackje er tegenaan en snel een deukje of krasje oplopen. maar misschien vergis ik me.

ik zou gewoon best een iets mooier frontje hebben en ik vind pittsburgh sowieso al een heel lelijk ontwerp.maar het is wel een erg leuke module. dat dan weer wel.

ik moest deze foto's eerst 3 keer vergroten voor ik het zag, dus hier is het misschien niet zichtbaar....

IMG_3182.jpg
IMG_3184.jpg
 
De putjes uiteraard niet, maar misschien zitten die plekjes in de blanke lak. Als je die er echter afpoetst gaat de rest mee.....
 
ik zie ook wel eens paneltjes die speciaal gemaakt worden. is zoiets duur en kan dat bv ook voor een zo'n paneltje. of zou je het opnieuw kunnen laten stencillen.
Ik heb die voor mijn zelfbouw AMSynths modules laten maken via Panel-Pool, volgens mij laat AMSynths ze zelf ook daar maken. Voor 1 panel ben je dan ongeveer 40 euro kwijt. Dus als vervanging is het best prijzig, maar je kunt het dan iig wel naar eigen wens maken. Een bestaand panel natekenen heb ik nog niet gedaan, voor de ervaren DIY-ers moet dat echter geen probleem zijn.
 
bedankt, ik ga daar eens naar kijken. €40 is misschien best prijzig, maar het is natuurlijk niks in de bodemloze put die eurorack heet ;) schuren of zo zal inderdaad niks worden, alternatief is dan een andere kopen en deze wegdoen. ik heb er net eentje gevonden, maar is ook niet perfect en uiteindelijk kost zo'n switch ook een paar tientjes waarschijnlijk. goed plan dus, panel-pool.
 
toen ik zocht op panel pool kwam ik uit bij beta lay out of zo. is vergelijkbaar. ik ga zoiets proberen. ben nu de keuken aan het schoonmaken en kenners weten dat zoiets een hele dag kan duren. het liefst zou ik gewoon het frontje opsturen en vragen: maak deze ff na. altijd bang dat ik bij inleveren eigen design een gat vergeet of iets omkeer.
 
Als je de coördinaten van de gaatjes zelf "met de hand" moet tekenen, lijkt het me een hele klus want er zal niet veel tolerantie op zitten. Dat is het nadeel van van pcb gemonteerde connectoren.
Ik zou het zo laten. Eurorack is nu eenmaal een bonte verzameling van panel designs en het kan een stuk lelijker, bijv MakeNoise!

Het zou erg duur worden om 1 stuks bij een profi bedrijf te laten maken en lastig om het goed passend te krijgen.
 
toen ik zocht op panel pool kwam ik uit bij beta lay out of zo. is vergelijkbaar.
Ja, Panel-Pool is inderdaad van Beta Layout. Ik heb er al een viertal frontjes laten maken, ziet er altijd goed uit. Maar dat was op basis van de templates die AMSynths zelf ter beschikking stelde. Ik ben er nu 1 aan het maken waarvan ik iig de coördinaten voor de gaatjes heb. Zonder die coördinaten zou ik ook vrezen voor een hit & miss scenario, gewoon vanwege gebrek aan ervaring. Ik geloof dat ervaren DIY-ers het frontpaneeltje weleens onder een scanner leggen en dat dan gebruiken als template, maar dat is mij met die software van Beta Layout niet echt gelukt. Maar er gaan snel heel wat uren inzitten...

Eurorack is nu eenmaal een bonte verzameling van panel designs en het kan een stuk lelijker, bijv MakeNoise!
Met het eerste ben ik het eens, met het tweede niet...;) Ik vind Make Noise juist mooi, Pittsburgh een stuk minder met dat lettertang lettertype. Iets met smaak en verschillen enzo.
 
ja, ik kan make noise ook beter hebben dan pittsburgh. overigens vind ik deze timetable weer niet heel lelijk, met andere knoppen erop wordt het best wat. alleen vind ik m te veel beschadigd (als je goed kijkt.) komt vast nog wel goed...
 
bedankt, ik ga daar eens naar kijken. €40 is misschien best prijzig, maar het is natuurlijk niks in de bodemloze put die eurorack heet ;)

Dan moet je natuurlijk er wel rekening mee houden dat die 40,- in het meest positieve geval is. Want afhankelijk van hoe strak je metingen zijn en de montage is op de Pittsburgh, kan het ook zo zijn dat je 3 plates verder bent voor hij goed past. Zoiets is wel een beetje trial & error :)
 
Back
Top