Nagellak verwijderen

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Heb net een sequencer binnen, en de vorige eigenaar had een paar knoppen gemarkeerd met nagellak. Knalrood. Iemand tips om dit te verwijderen? Zijn standaard cherry-toetsenbord keycaps met bedrukking, en voordat ik er aceton op smeer wil ik zeker weten dat de knop niet dof wordt of de letters er niet vanaf gaan.
 
Als het echt nagellak is en geen verf kun je nagellakremover gebruiken. Dat kost € 5 per milliliter denk ik in een winkel. Maar als je weet dat dit gewoon ordinaire Aceton is dan koop je dat per liter bij de Gamma. Pas op: bijna alles lost op in aceton, soms ook je plastic.
 
Als het echt nagellak is en geen verf kun je nagellakremover gebruiken. Dat kost € 5 per milliliter denk ik in een winkel. Maar als je weet dat dit gewoon ordinaire Aceton is dan koop je dat per liter bij de Gamma. Pas op: bijna alles lost op in aceton, soms ook je plastic.

Aan aceton komen geen probleem: staat hier als schoonmaakmiddel in labzaal.
 
Kun je het niet gewoon wegkrabben? Aceton en plastic gaat vrijwel altijd mis. Heb je misschien een ultrasoon bad op de labzaal?
 
De knop een poos in olijfolie of zonnebrandolie leggen en daarna schoonvegen zou misschien kunnen werken. Misschien een mengsel van afwasmiddel en natriumbicarbonaat? Naftaleen zou je denk ik ook kunnen proberen. Aceton in elk geval niet!
 
Zeker geen aceton gebruiken! Een goede polierpasta en een microvezeldoek en in kleine cirkels opboenen. Met polierpasta voor auto's lukt het zeker, of andere producten met microkorrels, zoals bijvoorbeeld koperpoets.
 
Back
Top