Mackie Onyx 1620i post-fader?

steven1

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2013
Berichten
421
Locatie
Amsterdam
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb laatst een Mackie Onyx 1620i aangeschaft en toen alles was aangesloten kwam ik erachter dat de firewire interface pre-fade opneemt.
Nu gebruik ik met opnames heel vaak de sliders/mute knoppen, dus deze manier van werken is niks voor mij.
Maar, nu staat er achterin de manual dat het circuit board gemodificeerd kan worden om de het post-fader uit te sturen naar de interface! Ze zeggen dat dit door een ge-authoriseerde Mackie dealer gedaan moet worden, maar heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt!

Groeten,
Steven
 
Hallo
Ik heb dit eens gevraagd aan de officiele Mackie dienst vr een gelijkaardig iets maar vr mijn Mackie 24-8.

Aangezien dat het frontpaneel er af moet en dus alle knopjes en dergelijke er af moeten gehaald worden, vraagt dit veel werkuren en dus niet zo goedkoop.

Exact bedrag van de offerte weet ik niet meer, is te lang geleden daarvoor maar was volgens mij toch meer dan 500€€ als ik nog juist ben, en dan bracht ik mijn mixer nog zelf naar repair dienst
Heb het dus niet laten doen door de hoge kostprijs.

Ik zou vr dat bedrag een midi controller kopen met gemotoriseerde faders en hier op jouw mannier van werken verder zetten.
 
Hallo
Ik heb dit eens gevraagd aan de officiele Mackie dienst vr een gelijkaardig iets maar vr mijn Mackie 24-8.

Aangezien dat het frontpaneel er af moet en dus alle knopjes en dergelijke er af moeten gehaald worden, vraagt dit veel werkuren en dus niet zo goedkoop.

Exact bedrag van de offerte weet ik niet meer, is te lang geleden daarvoor maar was volgens mij toch meer dan 500€€ als ik nog juist ben, en dan bracht ik mijn mixer nog zelf naar repair dienst
Heb het dus niet laten doen door de hoge kostprijs.

Ik zou vr dat bedrag een midi controller kopen met gemotoriseerde faders en hier op jouw mannier van werken verder zetten.

Hey Kenneth, bedankt voor je reactie!
Ik ben al een klein stukje verder, het schijnt dat in de mixer jumpers zitten en als ik deze omzet ik het signaal naar de firewire post-fader kan zetten en ook post-insert.
Nu heb ik mijn mixer hier open voor me liggen, alleen heb ik nog geen jumper kunnen vinden :stupid, maar ik blijf zoeken ;) heb de schematics ernaast liggen maar het is een heel gepuzzel.
Nogmaals dank voor je bericht!

Groeten,
Steven
 
Jo steven
je mixer ligt al open dus al half weg:okdan::halleluja
Jep is inderdaad nen puzzel.
Succes met de zoektocht
ik zou zeggen mocht je iets niet zeker zijn
( juiste jumper) foto posten hier en er zijn hier zeker mensen met genoeg technische ervaring om jou verder te helpen.
 
Hoi allemaal, wie o wie kan me hier op weg helpen ;). Ik heb de Mackie al twee dagen open staan en ik kom er maar niet uit. Ik kan de jumpers niet vinden! Ik heb afbeeldingen bijgevoegd van het circuitboard en een screenshot van de schematic, maar ik kan niks vinden wat CJ33 of CJ34 is gelabeld. Heeft iemand deze jumpers al eens eerder omgezet? Zo ja dan hoor ik het graag.
Veel dank alvast!
 

Attachments

  • 88696718-e3c7-46a0-b8f6-215a42639fba.jpg
    88696718-e3c7-46a0-b8f6-215a42639fba.jpg
    64,2 KB · Bekeken: 91
  • ab09f0df-3efa-4646-a9d5-8e78f0196cc2.jpg
    ab09f0df-3efa-4646-a9d5-8e78f0196cc2.jpg
    67,8 KB · Bekeken: 94
  • Screen Shot 2018-09-13 at 21.48.00.png
    Screen Shot 2018-09-13 at 21.48.00.png
    90,8 KB · Bekeken: 94
Hoi allemaal, wie o wie kan me hier op weg helpen ;). Ik heb de Mackie al twee dagen open staan en ik kom er maar niet uit. Ik kan de jumpers niet vinden! Ik heb afbeeldingen bijgevoegd van het circuitboard en een screenshot van de schematic, maar ik kan niks vinden wat CJ33 of CJ34 is gelabeld. Heeft iemand deze jumpers al eens eerder omgezet? Zo ja dan hoor ik het graag.
Veel dank alvast!

Grotere foto's aub
CJ33 of CJ34 kan een draadbrug zijn of zelfs maar een soldeerbrug
 
Jazeker, maar daar kon ik niks vinden naast de gebruikelijke kabels en soldeer punten. Ik zou de mixer ook op kunnen sturen om deze modificatie door te voeren, maar dat voelt een beetje als opgeven ;).

Tzal toch op de achter kant te doen zijn!
 
Misschien eens een mailtje naar mackie sturen om te vragen of op jouw revisie CJ33 / CJ34 aanwezig zijn. Scheelt weer een hoop draadjes solderen.
 
Dank allemaal voor de reacties! Ik dit weekend even kijken waar de CJ33 en CJ 34 aanwezig zijn en eventueel ook grotere foto's posten. Ik heb Mackie gemaild maar nog niks van ze gehoord. Wel van een erkende reparateur uit Eindhoven te horen gekregen dat er jumpers in zouden moeten zitten die te verstellen waren. Zelf ging ik ervan uit dat Jumpers te verstellen waren zonder te solderen, maar als ik goed kijk zie ik niks wat op de jumpers lijkt die ik eerder heb gezien in mijn leven ;).
Nogmaals dank allemaal!
 
Back
Top