Serge diy

Hey , ik ben ook bezig met een Serge systeem.
ik heb een aantal CGS pcb's (van die lange) en wil de 4u panelen van hout maken (met banana jacks)

Zijn de CGS modules al af. Gelukt met de panels? Ben ik ook wel erg benieuwd naar. Is het te doen wat kosten betreft? Nog tips?
 
ik heb een paar panels af. (negative slew, VCO, bi-n-tic en v8 simulator)
ik ga nu eerst een powersupply maken en een case. dan testen

de andere lading pcb's moet nog. ik heb ondertussen best veel verzameld.
sommige onderdelen zijn lastig te krijgen. moet nog even zien waar ik die ga vinden
ik zal binnenkort wat plaatjes posten
 
CGS info is nu te vinden bij Elby Designs, die ook de PCBs verkopen.
De panels van Loudest Warning vind ik ook wel mooi. http://www.loudestwarning.co.uk/order/

Ben zelf nog niet begonnen aan 4U serge, maar sinds ik de eurorack (diy) NTO en QVCF van Random*Source heb gebouw, heb ik wel oren naar een 4U Serge. (stepping stone effect : ) )
 
ik heb een paar panels af. (negative slew, VCO, bi-n-tic en v8 simulator)
ik ga nu eerst een powersupply maken

Hoe staat het ermee?
Heb je de powersupply van CGS?
Ik denk dat ik ook eens langzaam ga beginnen, eerst maar eens bestellen. ;-)
 
Hey dat is echt gaaf zeg!
Hoe zijn de kosten? Is het te doen? Of kan ik beter een BOG kopen?
Tis een beetje dubbel, vind het super leuk on te doen, maar is ook ivm de prijs.
hoe lang moet je gemiddeld wachten eigenlijk?

ben trouwens wel geïnspireerd geraakt door je caslte bananen versie ;-)

gave projecten op je site!
 
bedankt Raoul en Cornerman:)

Qua prijs:
ik koop de CGS boards 2dehands, of ruil ze. dus dat ich cheap.
De parts kosten wat ze kosten. Sommige onderdelen zijn iets duurder. speciale opamps of transistors. Ik heb gekozen voor 16mm pots, die kan ik bulk voor 0,30 ct kopen (per 100)
De panels zijn heel goedkoop als je ze zelf maakt van hout. Aluminium kan ook, maar dat kan in niet laseren. zelf boren is veel meer werk, maar wel weer goedkoop.

Ik heb een voeding bij Schneidersladen besteld (Doepfer PSU3) , duurt iets langer als verwacht.

De Serge BOG is cool, maar wel aan de prijs. Ik ga daar zeker onder zitten. En ik heb wat meer rare modules erin. Dat vind ik ook wel een punt,
want ik ben niet zo geinteresseerd in een "basic" synthvoice. Eerder in een "complex weirdness source" :)
 
Ik heb een voeding bij Schneidersladen besteld (Doepfer PSU3) , duurt iets langer als verwacht.
Ik heb de mijne een week of drie geleden bij Music Store besteld. Die hebben geen verzendkosten (bij Schneiders bijna 12 euro) en hebben op hun folder ook nog een kortingscode van €10,- staan. Had de mijne dus voor €129,-, da's toch wel wat goedkoper dan Schneiders. En was met een dag of drie binnen...
 
goeie tip!
ik kan zonder BTW kopen bij Schneiders, dus ik had ongeveer dezelfde prijs. En m'n Maths werdt daar ook gerepareerd.

@Raoul: deze PSU's had ik eigenlijk bedacht voor mijn videomodular cases. Ik ga iig checken of deze bevalt.
Dan zie ik later wel weer of deze in de Serge case beland :)
 
Laatst gewijzigd:
raoul Was de kit moeilijk om te bouwen of is het te doen voor iemand met beginners ervaring zoals ik ? Ziet er mooi uit en ik hou wel van knutselen heb ik gemerkt. Ik ben alleen niet zover dat ik vanaf scratch iets helemaal uit kan zoeken en kan bouwen.
 
Cornerman Het viel best mee. mijn ervaring bestond ook uit een paar eurorack modules en pedaaltjes. Verder klopt de mouser BOM ook goed, wat het sourcen ook wel makkelijk maakt.
Ik had alleen een beetje hulp nodig bij het afstellen van de psu. maar er is altijd wel een handig iemand in de kennissen kring voor als het nodig is ;-)
Het is serieus goed te doen. En je leert en durft door deze ervaring steeds meer.
Bij elkaar wel iets van 1000 euro voor twee mooie serge panelen Incl alle onderdelen van de lijst. Volgens mij best ok. Het klinkt ook echt lekker, maar dat hangt natuurlijk af van je patch techniek ;-)
 
Cornerman Het viel best mee. mijn ervaring bestond ook uit een paar eurorack modules en pedaaltjes. Verder klopt de mouser BOM ook goed, wat het sourcen ook wel makkelijk maakt.
Ik had alleen een beetje hulp nodig bij het afstellen van de psu. maar er is altijd wel een handig iemand in de kennissen kring voor als het nodig is ;-)
Het is serieus goed te doen. En je leert en durft door deze ervaring steeds meer.
Bij elkaar wel iets van 1000 euro voor twee mooie serge panelen Incl alle onderdelen van de lijst. Volgens mij best ok. Het klinkt ook echt lekker, maar dat hangt natuurlijk af van je patch techniek ;-)

Cool, dan ga ik het er op wagen als het vakantiegeld toereikend is dit jaar. Thanks voor de info.
 
By the way, net drie CGS Serge modules bij elby besteld, I'm going for it
 
Het is om te kijken of ik het ook kan op deze manier. Ga nu voor een DUSG, SSG+noise en de grote versie van de DCSM. Met allemaal Loudest Warning panels.
 

Attachments

  • 21B6CB92-9001-4551-8A7B-A5241C8FCB4E.jpeg
    21B6CB92-9001-4551-8A7B-A5241C8FCB4E.jpeg
    36,5 KB · Bekeken: 125
In de tussentijd heb ik ook een bastl kastle in paperface Serge stijl gemaakt
Erg blij mee
 

Attachments

  • 56A3FA80-7827-44DD-8D7B-7775A7B59F9A.jpeg
    56A3FA80-7827-44DD-8D7B-7775A7B59F9A.jpeg
    28,3 KB · Bekeken: 135
Back
Top