X

DIY Retrobright (knoppies weer wit krijgen)

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Goed te horen,.Zijn ze niet broos geworden?
    Ich liebe Falco.

Comment

Ben wel benieuwd naar hoe lang dit blijft werken.
      De nieuwste synth in mijn studio, een Sub 37, heeft de meest gele tanden van Allen.

Is echt niet mooi dus zou er graag wat aan doen, maar ben bang dat retrobright of peroxide het plastic aantast waardoor het alleen maar erger wordt..
      Experimenting with sounds for the future of our Existence!

Monotron Music
      H3K Music
      Facebook
      Bandcamp

Comment

Volgens meerdere bronnen zet je het vergelingsproces niet stop en is het dus een tijdelijke oplossing. Hoe lang het duurt is kennelijk afhankelijk van meerdere factoren.
        Leesvoer

Comment

Originally posted by MonoTron View Post
          Ben wel benieuwd naar hoe lang dit blijft werken.
          De nieuwste synth in mijn studio, een Sub 37, heeft de meest gele tanden van Allen.

Is echt niet mooi dus zou er graag wat aan doen, maar ben bang dat retrobright of peroxide het plastic aantast waardoor het alleen maar erger wordt..
          Dat is werkelijk heel vreemd. Ik zou er een garantiezaak van maken, dat ding is uitgekomen in 2014.
          Tegenwoordig mag er geen broomhoudende vlamvertrager meer in toetsen dus hier lijkt iets anders aan de hand, en dat betekent ook dat Retrobright hws geen oplossing is.

Overigens waren er zat synthbouwers die altijd al zo snugger waren geen broom te gebruiken. Wat kan er in een stalen kast nou in de fik vliegen bij het toetsendeel? Komaan! Ik heb zelf ook nergens vergeelde toetsen, hws waren Yamaha,Korg,Roland in de jaren 80 al broomvrij. Enkel draaiknoppen hebben soms wat geels, zoals op de DVP-1. Wit op een Philicorda uit 1972 ook spierwit.
          Synths verzamelen is een stuk relaxter dan jaren 80 computers, dat is één groot drama.
          DWDXDMRXRMXR-80007501518

Comment

Originally posted by blanka View Post
            Dat is werkelijk heel vreemd. Ik zou er een garantiezaak van maken, dat ding is uitgekomen in 2014.
            Tegenwoordig mag er geen broomhoudende vlamvertrager meer in toetsen dus hier lijkt iets anders aan de hand, en dat betekent ook dat Retrobright hws geen oplossing is.

Overigens waren er zat synthbouwers die altijd al zo snugger waren geen broom te gebruiken. Wat kan er in een stalen kast nou in de fik vliegen bij het toetsendeel? Komaan! Ik heb zelf ook nergens vergeelde toetsen, hws waren Yamaha,Korg,Roland in de jaren 80 al broomvrij. Enkel draaiknoppen hebben soms wat geels, zoals op de DVP-1. Wit op een Philicorda uit 1972 ook spierwit.
            Synths verzamelen is een stuk relaxter dan jaren 80 computers, dat is één groot drama.
            Over Moog niks dan lof. Ik heb ze een mailtje gestuurd ondertussen een nieuw subsequent toetstenbord (volledig incl rails en alles, dus direct te vervangen) en een nieuw filterboard van ze gekregen. Moest alleen maar verzendkosten betalen.
            Dit is meer dan netjes voor een ouder apparaat dat al uit garantie is en 2ehands!

Monotron Music
            H3K Music
            Facebook
            Bandcamp

Comment

Ik lees dat retro bright maar voor een paar jaar werkt. Logisch toch (?) dat er weer verkleuring op treedt na verloop van tijd. Het materiaal blijft hetzelfde.
              To each his own.

Comment

Originally posted by Der_Mantie View Post
                Ik lees dat retro bright maar voor een paar jaar werkt. Logisch toch (?) dat er weer verkleuring op treedt na verloop van tijd. Het materiaal blijft hetzelfde.
                Neen,niet logisch tenzij je toestellen steeds pal in de zon staan.

Comment

Het hoeft niet de zon te zijn die verkleuring veroorzaakt. Kwalitatief slecht materiaal zal toch weer verkleuren.
                  De toetsen van de sub37 worden ook geel zonder zon of onder een hoesje. En dat al in slechts 5 jaar...

Monotron Music
                  H3K Music
                  Facebook
                  Bandcamp

Comment

Mogelijk,maar de meeste toepassing zal gebeuren op vintage gear waar dan de stelling 'dat het maar een paar jaar werkt' meestal volledig afhankelijk is van de UV blootstelling.

Als je het niet pal in de zon zet gaat het jaren mee,met o.a. uitzondering van je sub37 dus blijkbaar.

Comment

Originally posted by egres View Post
                      Mogelijk,maar de meeste toepassing zal gebeuren op vintage gear waar dan de stelling 'dat het maar een paar jaar werkt' meestal volledig afhankelijk is van de UV blootstelling.
                      Als je het niet pal in de zon zet gaat het jaren mee,met o.a. uitzondering van je sub37 dus blijkbaar.
                      Misschien moet je de link even lezen die ik een paar posts hierboven heb gepost.
                      Ook afgeschermd van daglicht komt het terug.

Comment

Working...
                      X