Servicen van kapotte Fostex Mulitracker?

luluzero

Animistic Beliefs
Lid sinds
24 Maart 2017
Berichten
70
Locatie
Rotterdam
Ik heb een Fostex 280 Multitracker waarvan het cassette tape gedeelte plots niet meer mee wilt werken. Hij heeft het dus wel een tijd gedaan..
Als ik op play druk wilt ie niet gaan lopen (hij slaat dan af). :stupid
Heeft iemand toevallig een adres waar ik dit apparaat kan laten servicen?

ettgfniyz4ficfrme3wt.jpg
 
Ik ben inderdaad ook bang dat het de aandrijfriem is ja.. ;{
Welke tijdsperiode bedoel jij met toentertijd? Bestaat die winkel waar jij het hebt gefixt nog?
Zou echt niet weten waar in Rotterdam er een winkel zit die dit kan fixen voor mij.

Waarschijnlijk snaartje geknapt.
Ik heb de mijne toendertijd laten repareren bij de lokale electronica reparateur. Kostte me dacht ik € 50.
 
Kost een multi tracker niet tussen de 50 en 70 euro of zijn deze ook al skyhigh gegaan?
 
Ik ben inderdaad ook bang dat het de aandrijfriem is ja.. ;{
Welke tijdsperiode bedoel jij met toentertijd? Bestaat die winkel waar jij het hebt gefixt nog?
Zou echt niet weten waar in Rotterdam er een winkel zit die dit kan fixen voor mij.

Toendertijd heb ik het over ca. 20 jaar geleden.
Helaas aan de andere kant van het land. Hureka in Zevenaar. De zaak bestaat nog. Momenteel staat mijn Tascam 134 Syncaset 4-sporen deck er omdat ik geen signaal heb op kanaal 1.
Recentelijk heeft hij nog het loopwerk van de Syncaset gerepareerd en het laadmechanisme van mijn Tascam DAT recorder. Hij levert goed werk voor een aangename prijs.
Maar dus 130km bij je vandaan.
Syncaset repareren kosste me € 100, maar alleen al met een tandwieltje van €45 ex en de reparatie van de DAT was € 50. Dus echt verschrikkelijk duurder is hij in die tijd ook niet geworden.
 
Defecte hallsensor vervangen en dan werkt ie weer :)

Doordat de sensor geen puls meer ziet denkt ie dat ie aan het eind van de tape is en slaat 'ie direct weer af. Bij de 3 280's die ik onlangs in mijn handen heb gehad was dit het geval.
 
Hey jongens, bedankt voor jullie hulp. :okdan:

Hier nog even mijn bevindingen:
Als ik aan de 'tandwieltjes' draai dan gaat de teller lopen..
Ik heb trouwens ook even gekeken of ik kon vooruitspoelen en dat doet ie het ook.. Achteruit spoelen ook maar dan stopt ie er snel mee. Allebei zonder cassette erin overigens, ik heb mijn vinger op zo'n klepje gedrukt zodat het apparaat denkt dat er een cassette in zit.

Betekent het feit dat het apparaat vooruit en achteruit kan spoelen dat de riem/snaar nog intact is? Of zijn dit aparte motors die dan hun werk doen?

Hopelijk is het die hallsensor, want een riem vervangen lijkt me nogal omslachtig.
Een DN6838 eruit en erin solderen lukt mij zekerste weten wel! 8~
 
Als je aan de tandwieltjes draait en je counter loopt is je hallsensor nog in orde. Dan is het toch helaas het gepriegel met de (zo uit mn hoofd) 2 snaartjes te vervangen. Middagje knutselen maar goed te doen. Zal straks even de maten opzoeken in de service manual
 
Heeft iemand een directe link voor mij waar ik de snaren / riemen kan voor mijn specifieke model kan bestellen? OF een linkje naar iemand die het apparaat voor mij kan servicen eventueel..
 
Ik heb volgens mij precies hetzelfde met mijn fostex. Heb je uiteindelijk nog onderdelen weten te vinden luluzero?
 
Back
Top