AS3320 (CEM3320)

Was niet gek van het Doepfer filter met dit IC (eentje in de A-12x reeks, weet niet meer precies welke), maar dat kan ook met Doepfers implementatie te maken hebben :D

Voor de zelfbouwers:

Digisound 80-6 gebruikt hem 80-6
Tellun TLN-428
Tellun TLN-442 (is tellun uberhaupt nog actief? Kun je die boards nog kopen?).
En de Paia EKx-20, schema op het Paiatalk forum.
 
Was niet gek van het Doepfer filter met dit IC (eentje in de A-12x reeks, weet niet meer precies welke), maar dat kan ook met Doepfers implementatie te maken hebben :D

Voor de zelfbouwers:

Digisound 80-6 gebruikt hem 80-6
Tellun TLN-428
Tellun TLN-442 (is tellun uberhaupt nog actief? Kun je die boards nog kopen?).
En de Paia EKx-20, schema op het Paiatalk forum.

Ik heb de (factory-built) AM8320 van AMSynths, die klinkt iig wel lekker en is er ook als DIY:
http://www.amsynthstore.co.uk/AM8320_Prophet_Filter_PCB/p1461448_12446250.aspx
https://www.modulargrid.net/e/amsynths-am8320-prophet-filter
(en met schema SRPP... ;) )
 
:D

Overigens verbaast het me wel dat het überhaupt haalbaar is om zo'n ic te produceren. Da's niet echt iets wat je even in je schuurtje doet.
Maskers, veel proces stappen, cleanrooms, leadframes laten stampen, wirebonden, spuitgieten, echt waanzinnig.
 
als je ziet op hoe korte termijn Erica Synths een hele lijn modules uitgebracht heeft,losse dozen,cases voor modular en behuizing voor Yocto en nava kan je er gewoon van uit gaan dat die kerel geld teveel heeft en dus is investeren het beste wat je kan doen.
 
De andere optie is dat ie een snelle babbel heeft en die kwijnende fab (zie de foto's) heeft weten te overtuigen dat er handel zit in re-issues van dat soort IC's (en dual transistors). Anywho, voor dat je met wat hij doet (hoewel ie lekker bezig is idd) effe een ton of anderhalf "over" hebt.....
 
Girts heeft net wat meer gepost, kennelijk zag die fab het wel als welkome afwisseling op hun automotive werk. Er worden al spullen voor Ericasynths gemaakt, en ze wilden zonder investering of volume commitment er wel aan beginnen.

Afijn, cool beans, hopen dat er zo meer IC's weer gemaakt gaan worden, NE566, SSM2040, SSM2044 etc etc.
 
zijn deze chips ook in Nederland te vinden? ik zou er 1 of 2 in de drumtraks willen doen ipv de cem3320 (dat zou toch ook zonder probleem moeten kunnen??!)
 
Scherpe prijs ook. Veel beter dan Erica en ook ietsje dan Thonk.
 
Ik kan niet oordelen over de as3320, maar de as3340 is niet een 100% 'drop in replacement' van de cem3340. Bij deze chip heb je kans dat er nog enkele weerstanden vervangen moeten worden.
 
Ik kan niet oordelen over de as3320, maar de as3340 is niet een 100% 'drop in replacement' van de cem3340. Bij deze chip heb je kans dat er nog enkele weerstanden vervangen moeten worden.

Ik las je thread over de perikelen met de A3340. Ik neem aan dat je daar naar verwijst? Heb je die eigenaardigheden nog opgelost gekregen?
 
Had er 6 besteld bij AMS. 5 pond shipping. Kwam ik op 38 pond uit. Ging effe rondkijken kwam ik bij electric druid uit. Die rekende 30 pond inclusief gratis shipping.
 
Was niet gek van het Doepfer filter met dit IC (eentje in de A-12x reeks, weet niet meer precies welke), maar dat kan ook met Doepfers implementatie te maken hebben :D

Voor de zelfbouwers:

Digisound 80-6 gebruikt hem 80-6
Tellun TLN-428
Tellun TLN-442 (is tellun uberhaupt nog actief? Kun je die boards nog kopen?).
En de Paia EKx-20, schema op het Paiatalk forum.

Was ws. de Doepfer A-121 (redelijk tam filter maar doet wat ie moet doen) of de A-123 (geen ervaring mee)
Er is nu een nieuwe Doepfer filtermodule op basis van de AS3320: http://www.doepfer.de/a1232.htm

Ik kan niet oordelen over de as3320, maar de as3340 is niet een 100% 'drop in replacement' van de cem3340. Bij deze chip heb je kans dat er nog enkele weerstanden vervangen moeten worden.

De CEM3340 (Rev-G) vind ik nu (nog) redelijk betaalbaar via Thonk, zijn er met die Rev-G nog compatibiliteits problemen bekend of is dat gewoon instant drop-in-repl voor bv. in de mks-80/prophet-600?
 
Laatst gewijzigd:
Wil niet beweren dat de AS serie chips niet goed zijn, maar mensen hebben problemen gehad met +/-12v spanning en met het pwm circuit. Van de andere clones/reissues weet ik het niet.
Er is wel een verschil met de interne zener op pin 3 (is bij de as3340 een hogere spanning). Ook een weerstand op de pwm moet aangepast worden.

De 3340 chip is ook niet eenvoudig te trimmen, in mijn ervaring. Stel dat je oude cems wil vervangen komt dat er ook bij kijken. Met de andere chips uit de reeks is volgens mij minder ervaring tot nu toe. Er circuleren nog niet zoveel circuits, dus de tijd zal het moeten uitwijzen...

Electric druid is de goedkoopste inderdaad.
 
Ik kan niet oordelen over de as3320, maar de as3340 is niet een 100% 'drop in replacement' van de cem3340. Bij deze chip heb je kans dat er nog enkele weerstanden vervangen moeten worden.

volgens Rob van amsynths was de as3320 ook niet 100% compatible. maar het gaat om de resonance en dat speelt bij de drumtraks geen rol.
 
ik was er wel blij mee, scheelt toch as3320 voor 7 euro of cem3320 voor 70 (enige die ik kon vinden). voor de puristen heb ik nog een cem3320 in de aanbieding, half geld ;)
 
Back
Top