Het jupiter voice kloon project

Nee inderdaad liever geen coatings. Voor het proto type is een laagje verf ok. Als er meer van komen dan gaat het in een anodisatie carousel. Qua prijs scheelt het denk ik niet, de anodisatie laag is net zo krasvrij als een iphone scherm omdat het een zelfde soort laagje is.

Geanodiseerd Alu is helemaal niet krasvrij,in geen enkel geval

Je kan de gehele graphics en panel kleur in fotoprint doen wat heel goedkoop is en dan heb je alle kleuren zoald de originele JP-8,maar ik vrees dat je dan een appart vlak panel moet gebruiken,of je kan er ook een overlay over plakken,niet zo mooi aan de randjes,voordeel dan wel is dat het vervangbaar is indien er schade aan is.
 
Er zit wel groot verschil in soorten aluminium ,voor een zo grote kast als dit project zou ik zeker aircraft grade alu nemen,deze is dan ook harder wat de kast sterker zal maken en de geanodiseerde laag wordt dan ook harder.
 
Er zit wel groot verschil in soorten aluminium ,voor een zo grote kast als dit project zou ik zeker aircraft grade alu nemen,deze is dan ook harder wat de kast sterker zal maken en de geanodiseerde laag wordt dan ook harder.

dankje, ik zal dat in acht nemen. Bij 247 is er maar 1 soort en die is duidelijk nogal zacht. Wat me dan ook gelijk te binnen schiet is delen die permanent aan elkaar mogen te verlijmen, net als bij vliegtuigen. We zitten ook in Seattle waar veel aircraft tech zit ivm Boeing, ik zal daar eens een bal opgooien voor wat betreft dit.

Ik ben hier weer eigenlijk om voice demo's te posten. De voice is op xmod na nu volledig getest en bewijsbaar werkend. Qua werk is er nog genoeg te doen maar voor mij persoonlijk is de onzekerheid of het tot stand kan komen daarmee weg. Marc heeft daar nooit 1 seconde aan getwijfeld maar voor mij gold daarin ook, eerst zien/horen en dan geloven.



www.anatal.io/jp8-demo1_3.wav
www.anatal.io/envgen8%20demo01.wav
http://www.anatal.io/envgen8 demo02.wav


Sam_4613.jpg - Click image for larger version  Name:	Sam_4613.jpg Views:	0 Size:	84,4 KB ID:	3759903
 
Ik heb geen idee of dit 'typische' jupiter patches zijn (zou denken van niet), maar op een scope geeft dit vast interessant vergelijkings materiaal ;)

Tof van je update in ieder geval!

Heel complex maar gaaf project dit.
 
ik verwacht meer tyische JP8 sounds wanneer we 8 voices kunnen horen in poly unison mode, op zich een eenvoudig algo maar de JP8 was indertijd 1 van de weinige, zoniet enige poly die deze mogelijkheid had. Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb. Er is wel een typische sound die ik in gedachten heb maar daar moet de xmod eerst voor getest worden, ben benieuwd of dat een bel zal doen rinkelen.
 
dankje, ik zal dat in acht nemen. Bij 247 is er maar 1 soort en die is duidelijk nogal zacht. Wat me dan ook gelijk te binnen schiet is delen die permanent aan elkaar mogen te verlijmen, net als bij vliegtuigen. We zitten ook in Seattle waar veel aircraft tech zit ivm Boeing, ik zal daar eens een bal opgooien voor wat betreft dit.



Vraag minstens 6061 grade aluminium,dan zit je goed,er is nog harder maar dat lijkt me niet nodig,zachter als 6061 voor zo een grote kast doe je best niet.

Ik gebruik zachtere omdat dit in stock is bij de panelmaker (en het zijn toch heel kleine panels),maar heb al 6061 gebruikt,het verschil is heel groot en een aanrader.


https://en.wikipedia.org/wiki/6061_aluminium_alloy
 
Vraag minstens 6061 grade aluminium,dan zit je goed,er is nog harder maar dat lijkt me niet nodig,zachter als 6061 voor zo een grote kast doe je best niet.

Ik gebruik zachtere omdat dit in stock is bij de panelmaker (en het zijn toch heel kleine panels),maar heb al 6061 gebruikt,het verschil is heel groot en een aanrader.


https://en.wikipedia.org/wiki/6061_aluminium_alloy

dankje, ik ga hier serieus mee aan de slag
 
ten slotte de xmod test, waarmee alles nu bewijsbaar functioneert. Los van alles supervet nu een compleet functionerende synth voice met discrete saw core vco te hebben, benchmarking tegen het origineel zal volgen uiteraard. We moeten eens uit zien te vogelen hoe we aan de factory bank instellingen kunnen komen, dan weet je in ieder geval dat de settings gelijk zijn. Enigszins tot mijn verbazing zit er geen effect op, ik dacht in eerste instantie een delay te horen maar die zit er dus volgens Marc niet op.

X-mod demo 1

This demo demonstrated the X-mod effect.
VCO-2 is FM modulating VCO-1 through a OTA for the depth of this FM.
Used is both sin waves of the VCO's, both course frequency controls, X-mod depth control.
ENV-A is routed to frequency control of VCO-1 with a Ramp envelope.

During the demo, both VCO course pots are changed and the X-Mod depth is varied.

Like with all the demo's so far, there is no keyboard to play with nor multiple routing steered by the keyboard to give them a more musical character. It is just for testing that it works and according original JP-8 parameters.

www.anatal.io/X-mod demo 1.wav
 
Erg benieuwd te horen of je nog aan verdere ontwikkeling van het Jupiter voice clone project bent toegekomen (naast al het werk aan de programmeerbare analoge patchbay)?
 
Back
Top