Het jupiter voice kloon project

Je gebruikt "gnd" en "gndpwr", is dat bewust? Zo worden het twee verschillende netten he? Op zich goed om een vieze en schone aarde te hebben, maar nu lijk je ze door elkaar te gebruiken (ook al niet heel erg, als je ze maar ergens aan elkaar knoopt).

Het enige wat ik bewust doe is blind het schema kopieren , het klopt wel. Ik hou het maar gewoon aan voorlopig en verbind de chassis ground dan ook echt aan de metal case. Als je je chassis grounding goed voor elkaar hebt dan heb je in de studio geen balanced audio nodig. Ik denk dat veel denken balanced nodig te hebben om ground loops te maskeren maar als je shielded kabels gebruikt die met chassis ground verbinden dan heb je balanced niet nodig en kun je aardig in de kosten snijden.

15740791_1810944169162404_8638793717229750298_n.png
 
ja droek droek, komt goed let maar op :okdan:

Ambi-j heeft mijn hm2040 bordje net in een paar uurtjes aan de praat gekregen, as we speak. Die was in 1 keer goed getekend. Niets vantevoren gebroodbord of wat dan ook, tekenen,drukken,klaar,werken :biertje:

zo gaan we deze ook doen, ik teken, hij laat ze werken. Als het in 3 keer gaat dan vind ik het nog steeds best en acceptabel. We zullen zien. Ik zal er op voorhand niet al te hoogdravend over gaan doen maar ik heb wel goede hoop.
 
Je gebruikt "gnd" en "gndpwr", is dat bewust? Zo worden het twee verschillende netten he? Op zich goed om een vieze en schone aarde te hebben, maar nu lijk je ze door elkaar te gebruiken (ook al niet heel erg, als je ze maar ergens aan elkaar knoopt).

je bent op zich ook wel iets op het spoor, verwarrend maar de fouten die jullie ontdekten lopen door elkaar heen en dan is de dubbele ground ook nog wel goed maar weer niet goed uitgevoerd door mij :stupid
:dubbel:

die gnd moet dus -13v worden en de verschillende grounds moeten onderscheiden worden ipv alleen maar gndpwr. de gnd moet nu eerst overal weg maar er is er maar 1 geloof ik die nu dus -13v is geworden

ik ga het nog allemaal zelf even goed na en dan moet je er maar weer eens naar kijken als je wilt of ik het goed verbeterd heb, thnx
 
Op het bord zit zowel plus als min 15,13,10 en min 5 op de grote header, de vco heeft als basis de 13 volt maar blijkbaar ook 15 hier en daar voor de opamps met name denk ik. Ik ga wel heel blij zijn als de dac current booster goed werkt voor minder dan 1 euro per voltage variant. Ipv met dure losse voedingen te werken of vaste regulators. Ik heb de power transistoren iig wel binnen in darlington config in 1 driepoot. Tot 5 ampere kan ie per stuk hebben nota bene. De jp8 gebruikt bijna 100 watt, ik vraag me af hoeveel alleen de voices vragen. We zullen zien.
 
Moet even uitgriepen voor ik weer echt wat kan doen. Zit wel een oud idee nu te overdenken. Ipv frezen etc wil ik eerst een oud idee nu eens gaan uitwerken. Ik heb inmiddels een raspberry pi besteld waarop meerdere laptop schermen kunnen worden aangesloten. Ik wil er 5 horizontaal naast elkaar bevestigen op een panel. Wat dus ongeveer net zo breed moet zijn als de jupiter. De schermen krijgen ook allemaal touchoverlays.
Vervolgens kan op die schermen levensgroot een synthesizer worden afgebeeld. De knopjes moeten nog los eroverheen worden afgebeeld waardoor ze met de vinger bedienbaar zijn. Voor de schermen wilde ik dan een hamer action 61 keys keyboard neerleggen. Dit allemaal in een stevig frame, goed bevestigd zodat het 1 geheel is.
Als je de modules eenmaal hebt kun je ze ook makkelijk anders bedraden zodat ze een ander schema hebben dat mapt op een andere synth. Die dan vervolgens op de schermen kan worden geprojecteerd. In de software zit al een minimoogpanel wat als zodanig functioneerd. Nu met 1 scherm moet ik dat zijwaarts scrollen en met de muis bedienen. Met de extra schermen hoeft dat niet meer.
Ik heb ook eennivation grid controller besteld, die kan nog ernaast gelegd worden voor wat extra functionaliteit. In ieder geval het grid schakelen. Voorlopig heb ik zoiets niet zomaar even af en ik wil wel al muziek gaan maken. De gridcontroller kan hopelijk een steentje bijdragen aan wat bedieningsgemak. Ik weet nog niet precies hoe die optimaal kan worden ingezet maar het leek me logisch ermee aan de gang te gaan omdat het zo op het software grid past.
 
Ik heb inmiddels een raspberry pi besteld waarop meerdere laptop schermen kunnen worden aangesloten.
Hoe ben je dit van plan, met van die usb-monitors ofzo?

Let wel dat een raspi waarschijnlijk niet sterk genoeg is om er zo meerdere aan te sturen, en dat de framerate van die dingen extreem laag is.
(tenzij je een andere oplossing hebt die ik niet zie, maar gezien een raspi niet meerdere monitor-outputs heeft betwijfel ik dat ..)
 
Desnoods 1 rasp per monitor. De oude worden ook nog verkocht, of die van 5 euro. Het voordeel van html5 komt ook hier gelijk van pas. Per monitor opent er een browser sessie op de pi, of per pi. De applicatie krijgt dan als parameter mee welk deel van de synth het is.
Midi is er dan niet. Alleen als adapter eventueel maar ik heb zelf niets meer, ook geen midi apparatuur.

Ik zag al eens dit, nu is er een hele website voor http://www.piwall.co.uk
 
Desnoods 1 rasp per monitor. De oude worden ook nog verkocht, of die van 5 euro. Het voordeel van html5 komt ook hier gelijk van pas. Per monitor opent er een browser sessie op de pi, of per pi. De applicatie krijgt dan als parameter mee welk deel van de synth het is.
Midi is er dan niet. Alleen als adapter eventueel maar ik heb zelf niets meer dus ook geen midi apparatuur. Het is

Ik zag al eens dit, nu is er een hele website voor http://www.piwall.co.uk
 
Als ik het mezelf zo makkelijk mogelijk wil maken dan kan ik beter gelijk touchmonitoren halen met hdmi aansluiting. De randen moeten alleen zo dun mogelijk zijn. Beetje idioot om ze dan uit de behuizing te gaan slopen. Haal ik ze liever zonder behuizing maar dat is niet zo makkelijk te vinden. Als iemand wat ziet, graag tip hiero :mega:
 
Ik ben weer een stapje verder, moet gewoon een touch videowall halen ergens. Die hebben een zo dun mogelijke rand. Als het daardoor 2 of meer keer zo duur wordt dan misschien toch maar met een dikke rand. Het keyboard kan dan in 1 en dezelfde constructie worden geplaatst. Ik ben een paar offertes aan het opvragen, ben benieuwd. Afwijkend is dat het eigenlijk alleen de bovenste strook is van een normale videowall, maar moet kunnen lijkt me.

Ik ga eerst de budget 88 keys halen. Je hebt al een van m-audio voor onder de 200. Dat is toch vreemd eigenlijk dat een keyboard, wat me lastig in elkaar zetten lijkt zo weinig kost tov een enkele synthmodule die al gauw meer kost.
 
Heb de borden nagenoeg getekend, als iemand mee wilt werken om de tekeningen te controleren dan zal ik ze posten. dan zal het sneller af zijn in ieder geval. Zal in eerste instantie een eurorack paneel serie maken als er interesse is, dan blijft het nog een beetje betaalbaar en gaat het niet te lang duren allemaal. Eerst 1 proto'en en luisteren, zal dus 8 van deze aan de praat moeten krijgen. 1 heeft niet zoveel zin want dan hoor je niet of de sound een beetje in de buurt komt. Ik ga er niet puristisch over doen. Het moet goed werken en klinken, dan is het ok hoe dan ook.

module bord tot zover, wat met een passief potpaneel te bedienen is

vco is discrete origineel design volgens muffwiggler thread
vcf discreet jupiter 4 vcf waar de jp8/juno60 vcf ic van is afgeleid, met de cap/res waarden van de jp8/juno60. jupiter 4 laatste versies hebben ook deze ic
adsr zelfde verhaal, latere versies hebben echter geen ic
vca discreet ontwerp van openmusiclabs



Click image for larger version  Name:	JP8-voice.png Views:	1 Size:	239,0 KB ID:	3650062
.
 
Back
Top