cutoff Moog Sub Phatty draait door ...

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
... maar ik heb al gelezen dat die knop wel meer problemen heeft. Heb 'm trouwens echt niet ruw gebruikt ofzo. Mooi buiten de garantie gebeurd, ook.

Nu is er geen enkele muziekwinkel die me kan vertellen
- hoeveel het kost om dat ding te repareren
- hoelang het zou kunnen duren van opsturen tot spelensklaar terug
... alsof het de eerste keer is dat dit gebeurt?
Probleem is: ik heb 'm wekelijks nodig.

Iemand al hetzelfde aan de hand gehad?
 
knop draait door? of de potmeter? en wat gebeurt er als je verder dan het bereik doordraait?
 
Sub Phatty is ondertussen al meer dan 2 maanden naar de Moog reparateur, 'omdat de onderdelen besteld moesten'.
Gelukkig valt alles onder garantie (klassieke potmeter probleem, plastieken schacht), maar ik vind het maar een triestige zaak / service van zo'n 'topmerk'.
 
Vermoedelijk vervangen ze gans t board.
Duurt idd belachelijk lang dan.
 
Vandaag mijn Sub Phatty weer eens aan gehad om er vervolgens achter te komen dat de 'Octave' knop van oscillator 2 het niet meer doet.
Via de editor reageert hij wel zoals het hoort, maar de knop doet niets meer.

Garantie heb ik niet meer en handig ben ik ook al niet als het op electronica aankomt.
Heeft het zin om Moog hierover te benaderen of kan ik het beste een lokale reparateur aanspreken?
Iemand suggesties en/of ervaringen?
 
Vandaag mijn Sub Phatty weer eens aan gehad om er vervolgens achter te komen dat de 'Octave' knop van oscillator 2 het niet meer doet.
Via de editor reageert hij wel zoals het hoort, maar de knop doet niets meer.

Garantie heb ik niet meer en handig ben ik ook al niet als het op electronica aankomt.
Heeft het zin om Moog hierover te benaderen of kan ik het beste een lokale reparateur aanspreken?
Iemand suggesties en/of ervaringen?

Is dit ooit opgelost, en hoe dan? Ik ben er net ook tegenaan gelopen, zelfde knop zelf probleem...
 
Volgende keer toch maar een Behringer :D. Maar wel vervelend. Lijkt mij dat zo een drukknop prima te vervangen moet zijn. Zit er geen stof in door lange stil staan. Wellicht is het proberen waar om eens snel (bv) 20 keer op de knop te drukken (synth uit) wellicht zit er wat stof tussen en heb je net geluk dat hij zo weer pakt. Wel een keertje gehad en toen werkte het (bij Nord).
 
Is dit ooit opgelost, en hoe dan? Ik ben er net ook tegenaan gelopen, zelfde knop zelf probleem...

Duurde even, maar inmiddels heeft Moog gratis een nieuwe switch gestuurd. In laten zetten door de pro’s van Music House. Helemaal prima weer.
 
ik had de sub phatty met plastiek pot, heeft bij me niet gefaald. De sub 37 die ik kocht heeft 't ook :bekdicht: - ik gebruik m echter zo weinig dat ie na al die jaren vast nog werkt - benieuwd of Moog soepel gaat blijven met hun 'verlengde' garantie want ooit is ie er toch aan
 
Back
Top