bouwverslag analoog netwerk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hi Anatal, heb net jullie demo filmpje gekeken en was verbaasd dat je dus ook de levels kunt aanpassen. Als dat zo is vind ik patchbay een understatement. Omdat ik dan allee signaal routing en multiplying zou verwachten.

Is het control protocol ergens gedocumenteerd?
Gaat er ooit midi control komen?

Anyhow ik ben helemaal stoked voor een eval setje. Stuur je een pb.:mega:

Op dit moment bieden we alleen patchbay functionaliteit aan omdat we dat zelf kunnen financieren. Met de eventuele opbrengst van de patchbays kunnen we oa het levelen gaan implementeren. Het is allemaal puur een kwestie van geld, als we genoeg funding zouden hebben dan hadden we nu complete analoge studio's in een doos aangeboden. Op zich heeft het ook wel voordelen het op te bouwen, we gaan er nu elke keer iets nieuws inschuiven als het voorgaande stabiel en naar tevredenheid werkt en geld heeft opgebracht. Het zal net zo werken als op de filmpjes maar niet meer alles in dezelfde box. We hebben nu een patchbay box en gaan later een module slot box aanbieden die je met de db25 eraan kan hangen waarin je weer de kaarten kan plaatsen. Mijn punt is als je nu een patchbay koopt zonder leveling dan hoef je niet opnieuw de patchbay te kopen als we met de leveling addon komen, die hang je dan eraan, hopelijk ben ik weer niet hocus pocus aan het praten :P

De switch heeft een serial string interface maar is niet gedocumenteerd. Er valt niet zoveel over te melden. Het is een comma separated input string, index is input en waarde is output. Voor de eenvoud stel je hebt een 4x4 switch, het commando

4,3,1,2

schakelt

1->4
2->3
3->1
4->2

Als je onze software gebruikt dan is dat uiteraard allemaal verborgen en gebruik je de click matrix.

Er is al midi schakel control mbv virtual midi ports geimplementeerd. Nu is dat nog per connectie maar complete song configuraties schakelen met bijv program changes oid kan er ook in. Ik heb de basis aangelegd en wil het organisch laten groeien op basis van feedback.
 
Hi Anatal, bedankt voor de uitleg.
Klinkt allemaal erg goed. Sucses met het project verder.
Ja denk dat midi idd wel belangrijk is maar als ik dit zo hoor is dat goed te doen.
Ik zie het iig erg zitten om bepaalde routing van gitaar en eurorack modules te kunnen opslaan.
 
Maar ik wil helemaal geen arduino gebruiken ;)
(sws kom ik al om in de nano/micro's)

In mijn setup wil ik het waarschijnlijk als toevoeging op midinet/ipmidi over wifi->cv
Dat de ESP dan naar program-changes oid luistert om de patch om te zetten.

Maar ik zie al een breakout socket voor 1.40 inc shipping, denk dat ik daar mee ga beginnen.
En dan 32 minijack sockets in een euro paneltje proppen :D

Met een breakout bord kun je de decoupling caps niet dicht genoeg bij de chip krijgen maar goed je wilt gewoon zelf bouwen dus het maakt niet zoveel uit wat ik zeg niet? :P
Ik wens je veel plezier en succes toe met het maken van je eigen oplossing :okdan:
 
Hi Anatal, bedankt voor de uitleg.
Klinkt allemaal erg goed. Sucses met het project verder.
Ja denk dat midi idd wel belangrijk is maar als ik dit zo hoor is dat goed te doen.
Ik zie het iig erg zitten om bepaalde routing van gitaar en eurorack modules te kunnen opslaan.

Gitaar effectpedaaltjes is ook een mooie use case, als je een midi foot controller heb kun je instant van effect configuratie wisselen, en configuraties maken die ander niet eens mogelijk zijn met de korte tijd die je hebt tijdens het spelen. Zoals wisselen tussen seriële en parallelle configs.
 
Tis al een tijd stil hier. Leeft het project nog?
 
het analoog netwerk is een feit.
dit project leeft meer dan ooit.
xbays tot 128x128 staan al in een aantal studio's . ook in de VS.
raar maar waar: in de States zijn al enkele topmodellen verkocht. hier in Nederland staan enkele van de kleinere in demo studio. in Belgie nog niets.
en dat voor een nederlands/belgisch product. nooit sant in eigen land zeker?
ondertussen is de 128x128 balanced in aantocht 256x256 knooppunten zijn dat.
 
het analoog netwerk is een feit.
dit project leeft meer dan ooit.
xbays tot 128x128 staan al in een aantal studio's . ook in de VS.
raar maar waar: in de States zijn al enkele topmodellen verkocht. hier in Nederland staan enkele van de kleinere in demo studio. in Belgie nog niets.
en dat voor een nederlands/belgisch product. nooit sant in eigen land zeker?
ondertussen is de 128x128 balanced in aantocht 256x256 knooppunten zijn dat.

Als ik het goed begrijp wijken jullie af van concurrent Flock Audio door de uitbouw in een enkel apparaat te doen waar Flock 8 expansions aan elkaar kan koppelen? Zijn er andere punten waarop jullie afwijken (en meerwaarde bieden) van het Flock concept? Een ding dat Flock heeft wat ik bij julie toch wel mis is online presence. Hebben jullie überhaupt al een professionele website? Of richten jullie je vooral op de high-end markt en bereiken jullie die via andere wegen?
 
Klinkt veel belovend. Is zeker een markt voor... Maar hoeveel kost dat nu?
 
het analoog netwerk is een feit.
dit project leeft meer dan ooit.
xbays tot 128x128 staan al in een aantal studio's . ook in de VS.
raar maar waar: in de States zijn al enkele topmodellen verkocht. hier in Nederland staan enkele van de kleinere in demo studio. in Belgie nog niets.
en dat voor een nederlands/belgisch product. nooit sant in eigen land zeker?
ondertussen is de 128x128 balanced in aantocht 256x256 knooppunten zijn dat.

Cool, goed te horen da het een success is geworden.
 
Ben ik nou gek of wat? Gewoon mijn bericht helemaal verwijderd zonder notificatie en/of opgaaf van reden, zodat ik nog een kans heb het aan te passen? Bedankt voor de bijdrage aan de Nederlandse pro audio industrie! Vreemd genoeg staat Nederlandse high end tech hoog aangeschreven in het buitenland en denkt men hier dat alleen alles wat van ver komt lekker is. Waar een kleine land groot in kan zijn. Zo'n beetje elke chip wordt door ASML apparatuur geprint, Adyen verzorgd al het online betalingsverkeer voor veel Silicon Valley mastodanten, Elastic Search zoekt alles bij elkaar , houden New York droog en kan eindeloos doorgaan zo. Zou mooi zijn als alle pro audio schakelen daar nog aan kan worden toegevoegd, wij doen daar in ieder geval ons uiterste best voor maar vind men hier blijkbaar niet belangrijk of wordt niet gegund. Ik ga ervanuit dat dit bericht ook niet lang zal blijven staan want kritiek is uit den boze natuurlijk. Vind het echt bizar dat men nu naar gearslutz oid moet om op te zoeken wat hier blijkbaar niet vermeld mag worden.
 
Leuk hoor , netjes gedaan
 
Ben ik nou gek of wat? Gewoon mijn bericht helemaal verwijderd zonder notificatie en/of opgaaf van reden, zodat ik nog een kans heb het aan te passen? Bedankt voor de bijdrage aan de Nederlandse pro audio industrie! Vreemd genoeg staat Nederlandse high end tech hoog aangeschreven in het buitenland en denkt men hier dat alleen alles wat van ver komt lekker is. Waar een kleine land groot in kan zijn. Zo'n beetje elke chip wordt door ASML apparatuur geprint, Adyen verzorgd al het online betalingsverkeer voor veel Silicon Valley mastodanten, Elastic Search zoekt alles bij elkaar , houden New York droog en kan eindeloos doorgaan zo. Zou mooi zijn als alle pro audio schakelen daar nog aan kan worden toegevoegd, wij doen daar in ieder geval ons uiterste best voor maar vind men hier blijkbaar niet belangrijk of wordt niet gegund. Ik ga ervanuit dat dit bericht ook niet lang zal blijven staan want kritiek is uit den boze natuurlijk. Vind het echt bizar dat men nu naar gearslutz oid moet om op te zoeken wat hier blijkbaar niet vermeld mag worden.

Misschien een bug i.p.v. een verwijderd bericht? Ik ben iig nog wel benieuwd naar antwoord op mijn vraag.
 
Ben ik nou gek of wat? Gewoon mijn bericht helemaal verwijderd zonder notificatie en/of opgaaf van reden, zodat ik nog een kans heb het aan te passen? Bedankt voor de bijdrage aan de Nederlandse pro audio industrie! Vreemd genoeg staat Nederlandse high end tech hoog aangeschreven in het buitenland en denkt men hier dat alleen alles wat van ver komt lekker is. Waar een kleine land groot in kan zijn. Zo'n beetje elke chip wordt door ASML apparatuur geprint, Adyen verzorgd al het online betalingsverkeer voor veel Silicon Valley mastodanten, Elastic Search zoekt alles bij elkaar , houden New York droog en kan eindeloos doorgaan zo. Zou mooi zijn als alle pro audio schakelen daar nog aan kan worden toegevoegd, wij doen daar in ieder geval ons uiterste best voor maar vind men hier blijkbaar niet belangrijk of wordt niet gegund. Ik ga ervanuit dat dit bericht ook niet lang zal blijven staan want kritiek is uit den boze natuurlijk. Vind het echt bizar dat men nu naar gearslutz oid moet om op te zoeken wat hier blijkbaar niet vermeld mag worden.
Bericht door een moderator:
Er is geen bericht verwijderd door moderators hoor. Dus voordat de Illuminati erbij gehaald worden: wij waren het niet.
 
Die Noord Koreaanse hackers weer zeker, die moeten altijd mij hebben, weet ook niet waarom. Ik heb nog nooit iets verkeerds over de grote leider gezegd. Mijn rant mag wel blijven staan want kan het niet zo goed plaatsen waarom er vanuit alle windhoeken aanvragen komen en vooralsnog alleen vanuit de VS orders en vanuit mijn eigen land helemaal noppes nada, niets, nul komma nul. Was behoorlijk zwaar remote debugging de eerste unit, is goed gekomen maar dacht wel even had er nou echt niemand kunnen zijn hier die een beetje risico had willen nemen, ga echt geen cash aannemen als het niet werkt of totale bagger is. Het is niet zo dat er niet met geld wordt gesmeten hier voor zogenaamde high end crap of vintage zooi, alsof daar geen risico aan zit. Ben blij dat ik van die oude troep af ben, alleen maar stress of het wel blijft werken. FF serieus as we speak, echt een giller dit, aanbetaling uit Noorwegen binnen. Ik heb er wel een idee bij, wil dat ook wel uiten maar ajb niet beledigd zijn oid, ben zelf ook zo waardoor het nu is wat het is maar zijn we hier niet allemaal zekerheid verslaafd? Den Hollander wil 100% zekerheid anders doet ie het niet, op zich handig als je een dijk bouwt ofzo maar je mist ook wel eens wat moois daarom. Ben echt serieus benieuwd dus vuur maar af zolang de sfeer ok is kan ik alles hebben.
 
ps dubbel check, uitgelogd, als gast bericht gezien, weer ingelogd. Wat me ook opvalt is dat ik hier over de 30.000 views heb, dat is tig keer zoveel als alle internationale views bij elkaar. Kijken, kijken, kopen niet, zoals mijn oma altijd zei met haar Russiche accent. Arme mens is in de oorlog gedeporteed en op een vrachtwagen gesprongen een keer die toevallig naar Nederland reed, Hitler bedankt nog he ouwe pik dat ik er mag zijn.
 
Respect voor wat je bereikt hebt, maar die laatste 3 posts had je beter niet kunnen doen. Klinkt als dronkenmanspraat waar je morgen spijt van krijgt. Je oma en Hitler er bij halen...? Misschien vakantie inderdaad geen slecht idee.
 
ps dubbel check, uitgelogd, als gast bericht gezien, weer ingelogd. Wat me ook opvalt is dat ik hier over de 30.000 views heb, dat is tig keer zoveel als alle internationale views bij elkaar. Kijken, kijken, kopen niet, zoals mijn oma altijd zei met haar Russiche accent. Arme mens is in de oorlog gedeporteed en op een vrachtwagen gesprongen een keer die toevallig naar Nederland reed, Hitler bedankt nog he ouwe pik dat ik er mag zijn.

Voor mij heeft het echt te maken met gebrek aan online presence, wazigheid over het product (zie opmerking marcmarc van 2017) en totaal gebrek aan marketing. Dat jij geen cash aanneemt voor "crap/bagger" is voor jou misschien vanzelfsprekend, de consument kent je niet dus waar moeten ze dan op vertrouwen?

Ook vind ik de manier waarop je in deze draad reageert maar vreemd (om niet te zeggen onprofessioneel), en op mijn niet heel ingewikkelde vraag heb ik nog steeds geen antwoord.
 
@AdDM: Zeg, laat mij er effe buiten ;-)
Eerlijk gezegd zit ook ik wel met stijgende verbazing te lezen maar, kom op! Gun briljante geesten hun eigenaardigheden zonder het te persoonlijk te nemen. Het maakt dit forum interessant want, meestal is het van een deugende correctheid waar weinig aan te beleven is als het om de ectronica gaat. Maar goed, ik schiet ook nogal eens uit de bocht terwijl ik het eigenlijk goed bedoel voor de leden. We zijn allemaal nodig! #doeeenslief
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top