SCSI -> Cf/sd/ssd ?

De ASUS (het is een echte ASUS) met natuurlijk ACECARD chipset is onbruikbaar als SCSI harddisk. ASUS maakt er een speciaal apparaat van dat niet zichtbaar is als hard disk, maar op een ASUS server als etra opslag.
 
Wat is eigenlijk betrouwbaarder, CF of SD?

Ik had ook ergens gelezen dat alle standaard oplossingen met converters, prima bij een boel ouwe meuk werkt... behalve bij de ASR-10 (http://www.mpcstoragesolution.com/ o.a.) ... Dat vind ik wel kak, maar geloof het wel... de hassle die je moet uithalen om een zip-disk geformatteerd te krijgen... zal vast heel moeilijk werken op de asr-10.

Magoed... mooie is wel dat ik een 'goedkope' oplossing kan kopen... en in het ergste geval werkt ie wel gewoon op de k2500rs

Is dat ook de goede ebay zoekterm? scsi2ide... of zijn er merk- en typenamen die ik kan gebruiken om te zoeken?


Kun je dat überhaupt vanaf de samplet, een zip-disk formatteren?
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben aan het testen op mijn windows 2000 machine met originele scsi en het is allemaal niet gemakkelijk.

De yamaha v769970 gaat naar IDE. Een originele IDE drive werkt goed. Bij IDE to SD of CF hebben we te maken maken met extra converters van 2.5 naar 3.5 IDE. Daarnaast is het probleem van timing een originele IDE drive werkt anders dan de IDE to SD drive. Het beste is eerst om te testen of de IDE to SD of naar CF werkt in een pc met een gewone format. Daarna kan je testen of deze werkt op de SCSI to IDE en dan pas aansluiten op je sampler.

The SCSI2SD is een relatief goedkope oplossing, hierbij zijn de settings belangrijk om deze werkend te maken.
 
Iemand MET KENNIS van de zaken gezocht in BE die zich geroepen voelt om mijn S5000 met SCSI HD om te bouwen naar een 250 Gig SAS SSD, gecompartimenteert.
Ik betaal 1000€ (incl HD) op 30 dagen proef / factuurdatum op voorwaarde dat het werkt uiteraard.
Je moet ook alle bestanden (60Gb) overzetten op de nieuwe HD.
Je mag ook goedkopere alternatieven voorstellen.
Verder is het heel simpel : Als je mijn sampler stuk maakt of tijdens de 30d proefperiode de HD het begeeft, dan kost je dat 400€ en wordt je eigenaar van een mooie, welsiwaar kapotte full option S5000. Sorry, maar mijn toestel is goud waard en ik wil garanties.
Kortom welke ICT technieker heeft er echt ballen aan zijn lijf ?
 
de hassle die je moet uithalen om een zip-disk geformatteerd te krijgen... zal vast heel moeilijk werken op de asr-10.

Nee hoor, werk probleemloos. Duurt een paar seconden. SD en converters is ook mogelijk in de ASR-10 alleen het vereist wat research omdat er veel minder compatible mee zijn.

S5000 met SCSI HD om te bouwen naar een 250 Gig SAS SSD

Waarom zou je SAS willen? Naar SATA heb je veel meer opties, gaat echt niet sneller wezen ofzo op die prehistorische controller die erin zit :P. Ik zou je verder gewoon aanraden dit zelf uit te zoeken, je gaat er weinig mee kunnen slopen ofzo. Lastiger zal het zijn de bestanden van je SCSI schijf te backuppen om ze later over te zetten, dus ik zou de USB kaart voor de S5000 opzoeken als je die nog niet hebt, snelste manier om dat te doen. SCSI naar SATA is plug and play (niet helemaal, maar hier zijn inmiddels zoveel oplossingen voor op internet, google.), hou die rug lekker in je zak.
 
Laatst gewijzigd:
Dank vooor mensen die op mijn voorstel reageerden. De ICT man op mijn werk gaat het bekijken.
 
Het blijkt dat ik nog extra voeding nodig heb om de SCSI2SD werkend te krijgen voor m'n ASR-X. Als ik m'n pc er open naast zet en een overgebleven harddrive voedingkabel aansluit op het kaartje ziet de ASR'm en geeftie ook de juiste hoeveelheid geheugen aan. Helaas is dat geen doen natuurlijk, zo'n open PC kast overdwars voor m'n sampler. ;)

Nu zoek ik dus een oplossing om via een adapter ofzo stroom op die aansluiting te krijgen. Een extra lange stroomkabel van m'n pc naar de sampler zou ook kunnen maar dat is niet de elegantste oplossing en ik zie ook niet zo snel lange extensie kabels ervoor (enkel kortere voor interne voeding).

Weet iemand een goede oplossing?

Hoe zit dat precies met die voeding? Hij gaat zonder die voeding dan wel een beetje knipperen of helemaal niks? Ik heb hem zelf in laten bouwen maar ik weet niet precies hoe veel die gast écht snapte van het hele gebeuren...hij lijkt wel iets te herkennen maar vervolgens niet te gaan lezen.
 
Hoe zit het nu met alle alternatieve SCSI oplossingen in 2020?? :) Net even door dit draadje gelezen.. sommige oplossingen zijn niet meer verkrijgbaar of zelfs onbetaalbaar. Zo'n SCSI 50 naar IDE40 pin bv.. daar vragen ze meer dan 100 euro voor :D

In deze shop is bijna niets gangbaars meer te bestellen: http://shop.codesrc.com/index.php?ro...&product_id=64

Dit lijkt het enige wat nog een beetje te betalen is: https://store.inertialcomputing.com/...si2sd-v5.5.htm en op zich niet zo onpraktisch.. de connector is hetzelfde als op een zipdrive (DB25).. die zitten op externe SCSI ZIP drives ook.. maar of het werkt??
 
Die werkt prima.
Er moet wel via micro usb nog power in.


[EDIT]
Voor de volledigheid: ik heb deze gestest op een Ensoniq ASR10-rack en een Roland S750.

Ah.. ok.. Ik zou em in ieder geval op 3 apparaten met SCSI kunnen gebruiken maar het mooist zou zijn dat ie op de SP808 werkt. ;)

etaoin Die is ook interessant! Zou em wel kunnen inbouwen maar dan kan je weer niet bij je kaartje. Heb een apparaat van Yamaha met SCSI kaart die intern 'n 50pin connector heeft.. Natuurlijk kan ik de floppy opofferen en em in een bracket bouwen maar het apparaat kan WAV alleen via de floppy inladen en die optie wil ik graag behouden. :) En dan is het nog de vraag of het werkt met de SCSI controller op de Yamaha.. Maar idd. die scsi oplossingen zijn echt omhoog geschoten in prijs..
 
Back
Top