Supernova 2 openen

syntho

Nieuwkomer
Lid sinds
4 oktober 2012
Berichten
16
Ik heb ooit tweedehands Supernova 2 keyboard gekocht, waarvan de Main Outs kapot waren. Nu is dat op zich geen probleem omdat ik het geluid kan routen naar de andere uitgangen.
De tijd is echter gekomen, dat ik dat wil repareren. Solderen kan ik wel, maar heb zelf nog nooit een synth opengemaakt. Op youtube kun je veel vinden over het openen van verscheidene synths, maar het Supernova 2 keyboard nu net weer niet.

Heeft iemand ervaring met het repareren van een Supernova 2 keyboard? Ik zit een beetje tegen de envelope faders aan te hikken. Zitten die faders aan de onderkant vast aan het keyboard omhulsel of moet ik die het plastic op de faders eerst verwijderen?

Is er verder nog iets waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor de info.
 
Niet aan beginnen. Het bekende krakende outputprobleem los je niet 1-2-3- op door de jacks opnieuw te solderen oid. Je moet piepkleine SMD componentjes vervangen, en dan is nog maar de vraag welke. Voor minder dan 100 euro doen ze het voor je bij de importeur, Totals Sonic in Hoofddorp.
 
same here ... een niet constante kraak / crackle ... ik gebruik de phone uit ...om t te omzeilen wel jammer dat mn waarde van mn va nog meer zakt zoow;-[
:engel:

weinig aan te doen .. trouwens heb m open gemaakt zit byna niks in soon keyboard ... knobbies print en soundcard print / voeding thats it .. idd all smd niks aante repairen
 
Niet aan beginnen. Het bekende krakende outputprobleem los je niet 1-2-3- op door de jacks opnieuw te solderen oid. Je moet piepkleine SMD componentjes vervangen, en dan is nog maar de vraag welke. Voor minder dan 100 euro doen ze het voor je bij de importeur, Totals Sonic in Hoofddorp.
Na wat extra research gedaan te hebben is het in mijn geval de
SMT 30-pin Cirrus Logic CS4391-KZ 24-Bit, 192 kHz Stereo DAC chip

Voor precisiewerk solderen kan ik bij een kameraad terecht.
 
same here ... een niet constante kraak / crackle ... ik gebruik de phone uit ...om t te omzeilen wel jammer dat mn waarde van mn va nog meer zakt zoow;-[
:engel:

weinig aan te doen .. trouwens heb m open gemaakt zit byna niks in soon keyboard ... knobbies print en soundcard print / voeding thats it .. idd all smd niks aante repairen
Moest je iets speciaals met de faders doen voordat je hem had opengemaakt of zitten de faders vast aan de cover?
 
Back
Top