Fireface 800 reparatie

coltivatore

PUNCH
Lid sinds
31 oktober 2006
Berichten
223
Locatie
Enschede
Mijn fireface 800 had al enige tijd kuren. Zo verloor hij regelmatig de connectie met de pc (rode host lampje ging branden) en had hij af en toe moeite met opstarten. Inmiddels start hij helemaal niet meer op. Rondzoeken op internet leert dat het zeer waarschijnlijk om een defecte PSU gaat mbt het opstartprobleem. Het verliezen van de connectie zou hiermee in verband kunnen staan, maar kan ook een op zichzelf staand probleem zijn.

De kaart valt buiten de garantie en ik heb contact opgenomen met de originele dealer. Nu blijkt dat een flatrate repair bij RME incl. transport maar liefst 235 euro kost. Afgezien van het feit dat ik dit geld momenteel niet heb, vind ik het ook wat veel voor de vervanging van een PSU die als los onderdeel rond de 40 euro zou moeten kosten. Is er iemand die een dealer of persoon kan aanbevelen (liefst in het oosten van het land) die de fireface tegen een gunstig tarief zou kunnen repareren?
 
ik sluit me even aan bij deze draad gezien wij ook een FF800 hebben staan die de zelfde kuren heeft. Eenmaal aan dan is er niets aan de hand maar zet je hem uit dan start hij na een uur weer op en moet je de software weer installeren. ook verliest hij de connectie met de Mac.
 
Dat is wel balen, ik heb geen andere gevonden maar wel het merk en type van de psu. Het is een ON-TEK OT-040F maar geen plek gevonden waar je ze zo kan kopen.
Je kan proberen de fabriek direct aan te schrijven en vragen of ze een Nederlandse distibuteur hebben. Of een beetje bluffen en een sample unit van die psu aanvragen. Gewoon zeggen dat je bezig bent met de ontwikkeling van een nieuw product. Er zit een kans in dat je er een tegen kostprijs kan krijgen of zelf gratis.
 
Het is een ON-TEK OT-040F maar geen plek gevonden waar je ze zo kan kopen.
Je kan proberen de fabriek direct aan te schrijven en vragen of ze een Nederlandse distibuteur hebben. Of een beetje bluffen en een sample unit van die psu aanvragen. Gewoon zeggen dat je bezig bent met de ontwikkeling van een nieuw product. Er zit een kans in dat je er een tegen kostprijs kan krijgen of zelf gratis.

Ik heb je laatste tip onlangs geprobeerd en het lijkt nog te werken ook :P Ik heb nu een mail terug waarin ze vragen om de output voltage en de main specifications van de sample unit die ik nodig heb. Ik heb op internet gezocht maar kan het niet vinden (heb ook weinig kaas gegeten van electronica).

Op de website staan de volgende specs bij de PSU:

Input :
90~264VAC, 47~63Hz

Output :
5V/3A, 12V/0.7A, -12V/0.7A, 48V/0.12A

Remark :
Single output 5V, 9V, 12V, 15V, 18V, 24V, 48V available.
Dual, triple and quadruple output voltage optional.

Heb jij enig idee welke output voltage / main specs ik in dit geval moet opgeven bij hun? Als dit gaat werken heb je mijn eeuwige dank! :halleluja
 
Nee, helaas niet maar misschien dat die gast uit die synthblogspot link het wel weet. Als ik tijd heb zoek ik nog wel even morgen maar ik beloof niks.
 
deze even tot leven reopen.

Wat als er inputs defect zijn? :(. Mijn voeding heft een brom.

Een schrale klootzak hier op het forum is niet eerlijk geweest een aantal jaar terug, ik heb er nooit wat aan gedaan.
 
aan defecte inputs kan ik niets doen, maar ik heb een jaar geleden de PSU vervangen voor 125€ of zoiets, halfuurtje werk - sindsdien draait ie als een tiet!
heb je de interface al op een andere kring aangesloten? Of tout court ergens anders ? (vriend, ...) Dan ben je zeker dat het de FF is die de brom veroorzaakt, en niet ergens verlies hebt bij jou...
 
Back
Top