MIdrum

GentleG

Virtueel lid
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
2.196
Locatie
Voerendaal
eindelijk bijna klaar :)

MIdrum_20130912_093030_800.jpg


te moe om hier veel te schrijven :biertje:

http://www.goltstein.nl/MIdrum

morgen hopelijk meer :koffie:

en de laatste puntjes op de i.
 
Gisteren op de Meeting leuke reacties gehad. :okdan:

Daar werkte de MIdrum (sinds 10:52 die ochtend) al op 48PpQn en dit maakt 9 groove standen mogelijk: in 4 stapjes naar 16T, in 4 stapjes naar 8T en natuurlijk 100% strak.
 
Ik heb hem gisteren ook kunnen testen op de synthmeeting en ik ben er erg van onder de indruk. :okdan:

werkt heel erg eenvoudig en simpel. Ben benieuwd wat er nog meer bij komt :)
 
Lees maar eens via de link hierboven.
Het apparaat is op zichzelf staand midi.

Ik overweeg een filmpje, maar voor wie het gisteren zelf geprobeerd heeft, weet het al:
het is net als fietsen uitleggen, je moet het gewoon zelf doen (of laten)
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb een simpele uitleg toegevoegd op m'n site.

Naar aanleiding van de meeting overweeg ik om een zeer beperkt aantal MIdrums te maken.
Dit zou niet bedrijfsmatig of commercieel zijn, dus:
  • geen garantie
  • geen rekening
  • loodhoudend soldeer
  • geen behuizing
  • geen mooie opdruk
  • en vast nog wat dingen niet die wel normaal zijn voor apparaten die je in een winkel koopt
Deze is dan functioneel en visueel vergelijkbaar met wat je op de meeting hebt kunnen zien. Wijzigingen zijn waarschijnlijk o.a. 2 schuiven en 2 draaiknoppen minder (deze worden nu niet gebruikt), dipswitches, leds en drukknoppen wellicht anders (makkelijker te maken en bedienen), andere arduino. Dit is iets waar ik dan tijd in moet gaan steken.

Wat ik er, naast de eer, aan over wil houden is bier- en synth-geld voor de moeite.
Voor E.100,- verwacht ik een MIdrum voor je te kunnen maken.
 
De hardware van 2 nieuwe MIdrums is klaar: 1 voor mij en, indien nog geinteresseerd, 1 voor bovenstaande moderator.

MIdrum_V2_2x_400.jpg


Helaas ben ik wel achter een bug gekomen: de 48PpQn resolutie werkt hierdoor toch niet 100%
Wel werkt nog steeds de 24PpQn software-versie, deze heeft helaas maar 6 Groove standen.

Nu ga ik aan de slag om de software te verbeteren en hopelijk de 48PpQn-versie weer aan de praat te krijgen.
 
Ik overweeg een filmpje, maar voor wie het gisteren zelf geprobeerd heeft, weet het al:
het is net als fietsen uitleggen, je moet het gewoon zelf doen (of laten)

en voor degene die er geen hebben, doe toch maar 'n filmpje ;)
 
JAAAHHH !!!

48 PpQn werkt strak en stabiel.

Nu lekker spelen met 2 MIdrums, 1 master, 1 slave, en dan verschillende groove settings :mega:

(ondertussen bereid ik me mentaal voor op het maken van m'n eerste filmpje)

Maar eerst :biertje:
 
200 hits en 5 duimen :halleluja
ik heb inmiddels de aantekeningen / spotlights / labels / etc bijgewerkt

De beschrijving op mijn eigen site is weer verder bijgewerkt / uitgebreid
En ook engelstalig wordt erover verder gebabbeld op Mutable Instruments

Ondertussen probeer ik er ook zelf van te genieten :biertje:
 
Back
Top