D&R 4000 groot onderhoud

Zoltar_Basjer

Power out
Lid sinds
16 oktober 2006
Berichten
359
dag SFr's,

Tijdje geleden D&R 4000 series gekocht MK2, 33 kanaals + master zoals gepost in D&R 4000 draad:

attachment.php


ook al goed leesvoer gevonden hier:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=130109
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=132455
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=66625

en verder op het net...
Ondertussen al boven geraakt in 2 delen. Ben nu van plan stuk per stuk te controleren en in orde te zetten.

Groot onderhoud voor ie aangesloten wordt!
Eerste deel is nog bezig: gewoon mechanisch kuizen, maar nog lang niet gedaan, knopjes, fronts, ... Volledige mixer zal een werk van lange adem worden heb ik nu al door!

Ondertussen begonnen aan voeding wat wss het best zal zijn.
In case branden de leds, bij het eruit halen om te meten niet!!

Resultaat: Draden van transfo losgebrand in pcb!!
Deze volledig los gesoldeerd, zal nu eerst circuit ervoor nalopen.

Nog nodig om te beginnen:
- On/Off knop, voorstellen?! Is die er wel op deze voedingen, staat op schema maar niet in de voeding! :D

- 3X Fuse+Fusehouder
deze mss:
http://be.farnell.com/littelfuse/03453lf4zx010/fuse-holder-body/dp/1421883

Weet ook nog niet echt bij welke winkel ik alles zal kopen.
Verder wss best alle elco's vervangen, zien er goed uit maar toch …

Nog dingen die mss best vervangen worden in de voeding?
723?

Laatste vraagje op dit moment:
in schema staat 2 x 4700uF/40V elco, C1, C6, ...
In deze voeding zijn zelfde waardes in parallel geplaatst denk ik? zei foto!!
Meerdere malen, is dit om een "betere" afvlakking te krijgen na bruggelijkrichter en voor IC (C2,C7)?
Of kijk ik zo verkeerd op het schema en de parts list, en de voeding zoals op de foto?!


:W
 

Attachments

  • Elco's.jpg
    Elco's.jpg
    120 KB · Bekeken: 92
Niemand?

Ondertussen cursus er een keer bijgenomen:

http://users.khbo.be/peuteman/elektr2dekan1sem/deeldoc1b.pdf

"In de praktijk zal dus een compromis gesloten moeten worden (“middelmatige” C- waarden). Een vaak gehanteerde vuistregel (bij dubbelzijdige gelijkrichting) is het volgende:

Kies een C gelijk aan 2000uF per Ampère uitgangsstroom."


datasheet vd LM723 er momenteel aan het bijnemen! :W
Straks eens een en ander nameten.
 
ondertussen bijna jaar verder, en beetje verder gedaan! :D

attachment.php


nog in kuis- en testfase.

Ik heb me ook laten vangen bij de eq op floating subgroups!
Heb je niet! :P
Ondertussen heb ik dat FSS wel al tml door!

Maar routing moet ik nog verder uitzoeken!


:koffie:

...
 

Attachments

  • D&R4000.jpg
    D&R4000.jpg
    201,8 KB · Bekeken: 93
Tx!
nog e beetje verder knopjes opsteken en broodjes kuizen! ;)

Iemand molex connectoren te koop? :D
Kan ik mn patchbay beginnen aansluiten! :okdan:
 
niemand?! :?

Volgende vraag dan maar:
Iemand een idee wat de Slate knop doet?
Staat maar 1 zin in manual en niet echt duidelijk! ;)
 
stuur gewoon ff een mailtje naar D&R grote kans dat ze die molex connectoren gewoon nog op vooraad hebben. Mailen altijd terug en zijn bijzonder behulpzaam. Anders gaan zoeken bij mouser of farnell naar IDC connectoren or wire to board connectoren en dan door alle datasheets gaan waden....... niet naar molex gaan zoeken want is een merk naam en niet een connector type.

groeten,

Thomas
 
slate knop is om de talkback naar de tape outs of groepen te routen. Kan je tussen opnames door notities opnemen. Althans dat is doorgaands de functie. Waar het op je d&r heen geroute word weet ik niet.
 
van het web:
SLATE is a similar function that allows the engineer to record his voice on the tape. "Slating" is the announcement of take number and other information on the tape. This is very useful when the tape is played later
The slate button is used to mark audible slate tones as reference markers for sync
purposes in editing video with audio. Very similar to the purpose of the visual
clapper slate. It is also used to signify and separate various takes. The slate uses a
400 Hz tone, which can also be combined with a vocal message spoken into the built
in Mic on the mixer.
 
Citeer het zinnetje even?

Cheers,
Exo. :mega:
pg.9
"The slate switch makes it possible to put information on tape."
:engel:
Kan je veel kanten mee op!

slate knop is om de talkback naar de tape outs of groepen te routen. Kan je tussen opnames door notities opnemen. Althans dat is doorgaands de functie. Waar het op je d&r heen geroute word weet ik niet.

van het web:

Zal idd Talkback ed zijn. Damn, duidelijke uitleg!! :bekdicht:
Ziet er zo uit in schema, maar ik zag het nut er niet van in. :D
Oscillator kan je er wss ook opzetten.
Niet echt ervaring met het gebruik en werking van dergelijke uitgebreide studiomixers.
Groepen werken ook niet allemaal, master eerst volledig nalopen.

Tx!
:koffie:
 
stuur gewoon ff een mailtje naar D&R grote kans dat ze die molex connectoren gewoon nog op vooraad hebben. Mailen altijd terug en zijn bijzonder behulpzaam. Anders gaan zoeken bij mouser of farnell naar IDC connectoren or wire to board connectoren en dan door alle datasheets gaan waden....... niet naar molex gaan zoeken want is een merk naam en niet een connector type.

groeten,

Thomas

Idd bijzonder behulpzaam, maar heb geen connectoren losgekregen.
Was al begonnen, zal nog eens verder moeten waden......
:W
 
heb een d&r 4000 van een collega staan die ik eerlijk gezegd heb opgegeven. Zal morgen ns wat afmetingen noteren en ook een beetje gaan zoeken. Als ik meer weet laat ik het wel weten.
 
http://www.circuitsonline.net/forum/view/105984/last

Ondertussen de voeding aan het bekijken geweest. Hier heb ik een mooie oplossing gevonden die volgens mij ook kan en klopt. Hoeft niets gewijzigd te worden aan de pcb, ideaal! Wat denken jullie?

radiohm monitor faders heb ik ondertussen op duitse ebay gevonden...
Altijd geinteresseerd in reserve onderdelen, laat maar weten!
 
Dit dus:
7812 en 18V zener diode ipv 7824 en r11. Zie ss
 

Attachments

  • Screenshot_2016-02-03-09-51-06.jpg
    Screenshot_2016-02-03-09-51-06.jpg
    37,7 KB · Bekeken: 102
  • Screenshot_2016-02-03-09-51-14.jpg
    Screenshot_2016-02-03-09-51-14.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 89
Mede-forummer Arjen19691 heeft een van mijn voedingen helemaal opgeknapt! Stabiel op -18, +18 en +48 volt. Vakman!

Is wel een Dayner, maar volgens mij zijn ze het zelfde. Stylyx trouwens ook.
 
Ja idd, deze voeding is bij veel d&r tafels gebruikt.
Daarmee dat dit voor iedereen met dergelijke voeding wel interessant kan zijn, denk ik zo ...

Enkel de 48V werkt hier niet. Als zoals in de sm staat een transfo van 2x 18V gebruikt is, overbelast je de 7824 die in het phantom circuit zit, kan je ook afleiden uit mn tekeningen. Op de pcb staat 2x 15V, dit zal beter werken.

Niemand die iets kan aanbrengen over de voorgestelde oplossing? Correcties of bevestiging ...
En hoe heeft Arjen dit bij jou opgelost?
 
Hier wordt een denkfout gemaakt aangaande de 24V regelaar om 48V te krijgen.
Omdat er een weerstandsnetwerk tussen de uitgang en de 'GND' pin zit (of een zener van 18V) wordt de maximale ingangsspanning verhoogd met het voltage dat op de 'GND' pin komt te staan. Die zener zou 24V moeten zijn om 48V te krijgen.
Die 7824 wordt dus geenzins overbelast.
 
Dit is Arjen's openbare profiel... Stuur 'm een PB...
 
Back
Top