lijm lekkende JD800

Nee, geen idee van hun prijzen (mijn JD viel nog onder een soort garantie)
en volgens mij ben je op België aangewezen. Anders gewoon mailtje sturen en vragen naar kosten. Misschien kun je hem via muziekwinkel naar Roland sturen. Roland pikt ze op hun route zelf op, heb je geen verzendkosten

Ik vrees dat ik hem destijds 2e hands heb overgenomen. En dit ding laten verschepen kost vrees ik wel heel veel geld #zware #bak ;)
Ik zal ze eens mailen.. Thanks!
 
Weet iemand toevallig ook hoe je rode lijm van de print af kan krijgen. Bijvoorbeeld met welk middel is dit het beste te doen zonder de print aan te tasten? Volgens mij is hier ooit een draad over geweest maar kon deze zou gauw even niet vinden.
 

Attachments

  • 20181022_202721.jpg
    20181022_202721.jpg
    29,4 KB · Bekeken: 74
Ik heb een vraag
heb inmiddels alle jd800 toetsen schoon en blinkend
wil nu de gewichtjes opnieuw erin gaan lijmen
welke lijm zou hiervoor het beste zijn en ook op termijn het beste blijven
dacht zelf oa aan lijmpistool, 2 componentenlijm of gewone bizonkitgel
wie heeft hier ervaring mee of een goede tip ?
dank, leo
 
Ik heb bison licht bruisende lijm gebruikt, ken de naam niet maar als ik moet gokken was het Tix gel. Van die gele. Die zou hooguit wat gaan kruimelen als hij ooit opgeeft, maar niet stroperig worden. Secondelijm is ook een optie, maar dan heb je een beetje het risico dat het ofwel niet goed wil hechten, ofwel dat je het echt nooit ofte nimmer meer uit elkaar krijgt als je dat zou willen.
 
Ik heb een vraag
heb inmiddels alle jd800 toetsen schoon en blinkend
wil nu de gewichtjes opnieuw erin gaan lijmen
welke lijm zou hiervoor het beste zijn en ook op termijn het beste blijven
dacht zelf oa aan lijmpistool, 2 componentenlijm of gewone bizonkitgel
wie heeft hier ervaring mee of een goede tip ?
dank, leo

https://polyestershoppen.nl/lijmen-en-kitten/araldite-standard-epoxylijm-236.html

Deze heb ik gebruikt voor mijn VK1000. Superlijm ;-) Mijn JD800 was niet meer te redden. Daar heb ik het gedeelte voor de toetsen afgezaagd ;-) Ook de contacten tussen het board en de contactstrip waren vergaan. Had niks met de rode lijm te maken. Mijn JD800 is dus nu een grote module.
 
Seconde lijm zou ik zeker niet doen. Na mijn ervaring tast het plastic aan.
 
Er is een verschil tussen afbreken en aantasten he. bv Revell modelbouwlijm: als je daar veel van gebruikt, zie je dat het het modelbouwplastic ietwat "smelt" waarna het vervormd is en zachter blijft. Dergelijk gedrag wil je waarschijnlijk niet op je toetsen hebben. In ieder geval, ik zou dus ook een mildere lijm gebruiken dan secondelijm (cyanoacrylaat). Ook weer geen Pritt of houtlijm, maar een gewone "alleslijm".
 
Zag laatst een YT van Rick Wakeman.Een grote fan van de JD-800.Die had het ook over die lijmproblemen en is overgeschakeld naar de JD-990.
 
Back
Top