lijm lekkende JD800

lkb

Nieuwkomer
Lid sinds
14 december 2010
Berichten
17
Sinds gister heeft mijn JD800 last van het "red glue"probleem, hij lekt dus lijm...
Sinds 2007 hebben er meer JD's last van gehad, ik geloof dat probleem voornamelijk bij de eerste serie voorkwam en die van mij is dus een van de eerste serie ;{
Zijn er hier ook mensen die hetzelfde probleem gehad hebben en hoe is dat dan opgelost.
Mijn toetsenwinkel zal kontakt met Roland opnemen voor een eventuele reparatie.
Vallen de onkosten tegen dan zal ik 'm zelf maar zien schoon te krijgen :)
 
Ik ken het probleem, er zijn 2 manieren om het op te lossen.

1ste is het toetsenbord zelf reviseren en alle toetsen het gewicht er uit halen en het rode spul zoveel mogelijk verwijderen (elke toets even indopen in een kop warm water) en dan de gewichten terug plaatsen met een silicone kit. Zeer tijdrovend klusje want als je het toetsenbord los hebt reviseer je alles meteen.

2de optie is een compleet nieuw setje toetsen bestellen bij Roland en zelf de toetsen vervangen om iets van de kosten te drukken. maar goedkoop zal dat niet zijn.
 
@ sms 303
zoon is ook liefhebber, 't is ook zijn schuld, dat ik ooit met het toetsenspul ben begonnen :)
 
@ Matrixxx
Het zal er wel op uitdraaien, dat ik het zelf ga doen. Ik heb het filmpje van Gwydi hoe je de toetsen kunt verwijderen en terugplaatsen, dus da's een begin. Een voordeel is, dat je alles ook verder kunt schoonmaken. Wat voor siliconen kit zou het geschiktst zijn?
 
@ Matrixxx
Het zal er wel op uitdraaien, dat ik het zelf ga doen. Ik heb het filmpje van Gwydi hoe je de toetsen kunt verwijderen en terugplaatsen, dus da's een begin. Een voordeel is, dat je alles ook verder kunt schoonmaken. Wat voor siliconen kit zou het geschiktst zijn?


je kan ook een hars gebruiken, weet ff niet hoe wat waar want ik krijg dat spul vaak van iemand die in de decorbouw zit waar ik samen mee werk.

en als je de JD toch open hebt reviseer hem helemaal

toetsenbord
nieuwe batterij
nieuwe step buttons (mits ze nog goed werken)
verse elco's in de voeding
faders vervangen of cleanen (mits ze goed zijn)

heb je meteen een top apparaat voor de eerste 10 jaar ;)
 
De voeding is ong. 3 jaar geleden vernieuwd en de rest werkt nog prima. Maar ik ben wel van plan alles zo veel mogelijk te reinigen. Alleen even zien wanner ik het doe, 't moet niet over teveel dagen worden gespreid.
 
Ik zou idd epoxyhars gebruiken ipv siliconenkit. Dat verweert minder snel. Ik weet niet of kit over twintig jaar ook nog zo happy is. Epoxyhars zeker wel.
 
Ik heb het probleem ook gehad en het probleem is onder garantie verholpen door Roland belgie. Ik heb destijds een compleet nieuw klavier gekregen en enkel de inbouwkosten betaald van 90 euro dacht ik. Prima service van Roland voor een synth buiten de reguliere garantie.
 
Ja, ik weet dat Roland dat heeft gedaan, maar ik las dit jaar ergens, dat Roland het niet meer deed. Maar de winkel waar al m'n spul vandaan komt zou bij Roland vragen of deze manier van reparatie nog bestaat. Ik wacht dus even af.
 
De JD gaat begin januari op reis naar Roland en daar wordt er o.a. een nieuw toetsenbord in gezet. Dus zelf geen gepruts :okdan:
 
Hij is alweer een paar weekjes terug, nieuw toetsenbord en verder nagekeken, paar nieuwe potmetertjes enzo. Dat hij is weer als nieuw :)
 
mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft ?
( heb zelf ook een jd800, nog zonder problemen dat wel )
 
Lekkende lijm.. kan me er niks bij voorstellen, maar klinkt ernstig.

Ik heb zelf ook een kapotte JD800 staan, dwz hij doet het voor een uur en loopt dan vast. Mogelijk is er een printbaan die uitzet bij warmte waardoor hij crashed. Ik heb al een mannetje gevonden, maar liever zoek ik iemand die ervaring heeft met reparatie van die bak.
 
mag ik vragen wat dat ongeveer gekost heeft ?
( heb zelf ook een jd800, nog zonder problemen dat wel )

Ik heb de rekening van de muziekwinkel nog niet, maar het was iets over de €100 ex btw
valt mee dus
 
Lekkende lijm.. kan me er niks bij voorstellen, maar klinkt ernstig.

Ik heb zelf ook een kapotte JD800 staan, dwz hij doet het voor een uur en loopt dan vast. Mogelijk is er een printbaan die uitzet bij warmte waardoor hij crashed. Ik heb al een mannetje gevonden, maar liever zoek ik iemand die ervaring heeft met reparatie van die bak.

Naar Roland sturen, dan weet je dat hij goed gemaakt wordt en dat is de JD wel waard (vind ik :))
 
Naar Roland sturen, dan weet je dat hij goed gemaakt wordt en dat is de JD wel waard (vind ik :))

Bedankt.. heb je enig idee van de prijzen die ze daar hanteren? En is er ook een Roland NL? Ik heb die bak destijds in the 90'ies 2e hands gekocht.
 
Nee, geen idee van hun prijzen (mijn JD viel nog onder een soort garantie)
en volgens mij ben je op België aangewezen. Anders gewoon mailtje sturen en vragen naar kosten. Misschien kun je hem via muziekwinkel naar Roland sturen. Roland pikt ze op hun route zelf op, heb je geen verzendkosten
 
Back
Top