[Roland] TR-909 mods

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ik hoorde van iemand dat hij de decay van de kick bij een 909 verlengd had.

Hij had geloof ik 1 condensator verwisseld. Weet iemand welke condensator?
 
da had je van mij gehoord
en ja ik weet welke condensator

http://www.octavo.demon.co.uk/colinf/home.htm

is de pagina waar ik de mod van had

ik heb overigens alleen de decay mod gedaan en ik heb dacht ik een kleinere condesator gebruikt dan aangegeven omdat de decay anders een beetje te smerig werd
maar het kan geen kwaad om een paar waardes te proberen
 
Omdat ik tijd wilde besparen en het dus niet twee keer wilde typen. Maar dat heeft nu ook geen nut meer, ik zal het maar nog een keertje zeggen dan.

Ik heb in het schema geken en het is C8 op het voicing board bij de basdrum. Ik weet niet of jij het schema hebt en weet waar C8 zit, anders zal ik nog een keertje kijken en de preciese plek op het voicing board proberen uit te leggen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Wiener303
 
Ik ga mijn 909 niet meer modden.

Als ik een langere kick wil sample ik hem wel en haal ik er mega veel software overheen om hem perfect te krijgen! ;)

Toch bedankt voor de antwoorden!
 
tipje voor langere kicks, moet je ze alleen wel samplen :confused: ga net voorbij
de attack van je kick en selecteer vanaf daar de rest van de kick. voer nu een timestretech
uit van rond de 150 tot 200%. het effect is soms beangstigend lekker >:|

Ik deed dit ooit op gabberkicks(lekker!) en met een akai s3000, maar ik denk dat dit
op soft net zo goed moet kunnen.
 
kan je ook leuke dingen mee oden, maar de 909 valt tot in den extreme te modden en dan heb ik niet alleen maar over decays , maar ook velere tome scherpere snares en dergelijke
 
Als het goed is, heeft mijn 909 binnenkort een groter tune bereik en een langere decay op de bassdrum. :maffia:
 
Ik heb de decay laten "verlengen" bij music house, Utrecht (geen diy dus :erm:)
Om even terug te komen op de samples vind ik het echte apparaat nog steeds beter klinken dan getime-stretchte basstonen, na de attack. Maximum nu is 10 seconden ofzo ....... :{ gaan met die wapperende broekspijpen !
 
Even nadenken .....

Ik had de "decay" langer laten maken,+ hogere "tune" (ivm laag serienummer) en andere filter voor de "attack" .... daar kwam bij dat ze, volgens hun zeggen, veel problemen hadden met doorlekkende hihats op de bd, waardoor het ietsje langer duurde. Bekend probleem hier?
Ik dacht dat het rond de € 150 koste omgerekend, maar zeker weten doe ik niet. Ze waren iets van 5 à 6 uur werktijd bezig geweest als het niet al meer was ......
 
Ik had de "decay" langer laten maken,+ hogere "tune" (ivm laag serienummer) en andere filter voor de "attack" .... daar kwam bij dat ze, volgens hun zeggen, veel problemen hadden met doorlekkende hihats op de bd, waardoor het ietsje langer duurde. Bekend probleem hier?
Ik dacht dat het rond de € 150 koste omgerekend, maar zeker weten doe ik niet. Ze waren iets van 5 à 6 uur werktijd bezig geweest als het niet al meer was ......

Hmm das wel aardig wat geld zeg..
 
mm.. da's ca 30 euro per uur incl btw. Is een zeer redelijk tarief, it-er's vragen veel meer per uur en wat doen die nou eigenlijk ? :)
 
het langer maken van mijn decay duurde ongeveer 10 minuten
doosje open , condensator erbij solderen , doosje dicht , klaar
 
Back
Top