X

[Roland] TR-909 mods

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

[Roland] TR-909 mods

Ik hoorde van iemand dat hij de decay van de kick bij een 909 verlengd had.

Hij had geloof ik 1 condensator verwisseld. Weet iemand welke condensator?
    JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
    http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
    Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Bhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
    Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

da had je van mij gehoord
    en ja ik weet welke condensator

http://www.octavo.demon.co.uk/colinf/home.htm

is de pagina waar ik de mod van had

ik heb overigens alleen de decay mod gedaan en ik heb dacht ik een kleinere condesator gebruikt dan aangegeven omdat de decay anders een beetje te smerig werd
    maar het kan geen kwaad om een paar waardes te proberen

Comment

Zie mijn antwoord bij forum2 bij: http://communities.msn.nl/synthesizerfreaks
      Laatst gewijzigd door wiener303 , 31 augustus 2001, 07:35.

♪.♫♪♪♫

Comment

Waarom niet hier plaatsen ?

Comment

Omdat ik tijd wilde besparen en het dus niet twee keer wilde typen. Maar dat heeft nu ook geen nut meer, ik zal het maar nog een keertje zeggen dan.

Ik heb in het schema geken en het is C8 op het voicing board bij de basdrum. Ik weet niet of jij het schema hebt en weet waar C8 zit, anders zal ik nog een keertje kijken en de preciese plek op het voicing board proberen uit te leggen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Wiener303

♪.♫♪♪♫

Comment

hiero

ik heb het schema

http://home.wanadoo.nl/jensson/X0X/TR-909/

van R@F's TR-909 Page gejat ( die niet meer online is )

Comment

http://www.colinfraser.com/

Comment

Ik ga mijn 909 niet meer modden.

Als ik een langere kick wil sample ik hem wel en haal ik er mega veel software overheen om hem perfect te krijgen!

Toch bedankt voor de antwoorden!
                JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
                http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
                Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Bhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
                Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

tipje voor langere kicks, moet je ze alleen wel samplen :confused: ga net voorbij
                  de attack van je kick en selecteer vanaf daar de rest van de kick. voer nu een timestretech
                  uit van rond de 150 tot 200%. het effect is soms beangstigend lekker >:|

Ik deed dit ooit op gabberkicks(lekker!) en met een akai s3000, maar ik denk dat dit
                  op soft net zo goed moet kunnen.
                  wijk af....spring op....dans door.(loesje)

Comment

kan je ook leuke dingen mee oden, maar de 909 valt tot in den extreme te modden en dan heb ik niet alleen maar over decays , maar ook velere tome scherpere snares en dergelijke
                    Hardcore was my first love
                    synths my second....

Gear list : mackie 8bus, Nuendo 3, UAD-1, M-audio 2496, SYLENTH1

pipelined: Monitors, audiofire 12 & nog 2 uad-1's hehe

Comment

Is het al weer oude-thread-omhoog-schop-dag?

Comment

Origineel geplaatst door bikkel
                        Is het al weer oude-thread-omhoog-schop-dag?
                        We Can't Dance - the Dutch tribute to Genesis | Website | Twitter | Facebook | Soundcloud |
                        Ning

Comment

Als het goed is, heeft mijn 909 binnenkort een groter tune bereik en een langere decay op de bassdrum.
                          Lurker

Comment

Ik heb de decay laten "verlengen" bij music house, Utrecht (geen diy dus )
                            Om even terug te komen op de samples vind ik het echte apparaat nog steeds beter klinken dan getime-stretchte basstonen, na de attack. Maximum nu is 10 seconden ofzo ....... gaan met die wapperende broekspijpen !
                            DJ Niel Facebook Tutorials

Check out: www.gearhunter.net

Comment

Ik heb de decay laten "verlengen" bij music house
                              hoeveel was je kwijt voor het laten modificeren als ik vragen mag?
                              www.motoko.tv

Comment

Even nadenken .....

Ik had de "decay" langer laten maken,+ hogere "tune" (ivm laag serienummer) en andere filter voor de "attack" .... daar kwam bij dat ze, volgens hun zeggen, veel problemen hadden met doorlekkende hihats op de bd, waardoor het ietsje langer duurde. Bekend probleem hier?
                                Ik dacht dat het rond de 150 koste omgerekend, maar zeker weten doe ik niet. Ze waren iets van 5 6 uur werktijd bezig geweest als het niet al meer was ......
                                DJ Niel Facebook Tutorials

Check out: www.gearhunter.net

Comment

Ik had de "decay" langer laten maken,+ hogere "tune" (ivm laag serienummer) en andere filter voor de "attack" .... daar kwam bij dat ze, volgens hun zeggen, veel problemen hadden met doorlekkende hihats op de bd, waardoor het ietsje langer duurde. Bekend probleem hier?
                                  Ik dacht dat het rond de 150 koste omgerekend, maar zeker weten doe ik niet. Ze waren iets van 5 6 uur werktijd bezig geweest als het niet al meer was ......
                                  Hmm das wel aardig wat geld zeg..
                                  www.motoko.tv

Comment

mm.. da's ca 30 euro per uur incl btw. Is een zeer redelijk tarief, it-er's vragen veel meer per uur en wat doen die nou eigenlijk ?
                                    \+\ Elite Underdog /+/

Comment

5 a 6 uur? Volgens mij hadden ze dan ook wat probleempjes met die verdraaide bandkabels binnenin, anders duurt het echt niet zo lang. In ieder geval, als je het goedkoper wilt laten doen, PB me dan ff.
                                      http://www.synthdoctor.eu

Comment

het langer maken van mijn decay duurde ongeveer 10 minuten
                                        doosje open , condensator erbij solderen , doosje dicht , klaar

Comment

Working...
                                        X