X

Diy project T.M.K [too many knobs]

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Diy project T.M.K [too many knobs]

oi,

Bij deze beschrijf ik een diy project die T.M.K heet [ too many knobs]
    Nu is het voor de verandering eens niet een ontwerp van mij maar van een zekere Tim Escobedo.
    Nu ligt zijn site al een hele tijd plat , en het zou jammer wezen dat deze overdrive /dist/fuzz verloren ging.
    Erg sympathieke schakeling omdat alles opgebouwd is rond een redelijk kleur vrije tl062 [dubbele opamp].
    Dus de opamp versterkt en de componenten erom heen regelen het effect.
    En daar zit nu de kneep...hiermee zijn leuke dingen te doen, en is er veel plaats voor experimenten .
    Het originele schema heeft al 6 potmeters om de boel te regelen , en daar zit nog niets tussen in de vorm van een tone regeling.
    3 diode overdrive versies zijn zichtbaar in het schema.
    Dus redelijk universeel , en kan als het goed is veel overdrive/dist/fuzz peNdalen vervangen, die er op de markt zijn.

Mijn versie is nog in aanbouw [is dus nog niet klaar] en heeft bij de eerste opzet al 9 potmeters ,ook nog zonder tone regeling .Aan de bovenkant zit een extra potmeter om de ingangs spanning te regelen voor een "circuitbended "geluid.
    Extra zijn ook nog 2 regelaars om tussen silicium en germanium diodes te regelen.
    Hieronder staat mijn versie...ik denk dat er nog wel wat schakelaartjes bij komen
    Bijgevoegde bestanden

• stijn
    replied
    Originally posted by Hilltree View Post
    Ik zie dat je ook naar de modular meeting komt.
    Ik gooi wel een printje voor je in de tas.
    cooolio!! tnx man. tot dan

Een reactie schrijven:

• brz
    replied

Een reactie schrijven:

• chielos
    replied
    Originally posted by brz View Post
    Dender, had jij voor mij nog een bom met germanium
    Ghehe, dat is vast een hit in de aivd zoekmachine

Een reactie schrijven:

• Hilltree
    replied
    Originally posted by stijn View Post
    Niemand?
    Ik zie dat je ook naar de modular meeting komt.
    Ik gooi wel een printje voor je in de tas.

Een reactie schrijven:

• hype1
    replied
    Het is een heel simpel circuit, mss gewoon gaatjesprint gebruiken?

Een reactie schrijven:

• stijn
    replied
    Originally posted by stijn View Post
    beetje laat, maareh heeft er iemand nog een printje over voor dit toffe projectje?
    Niemand?
    Laatst gewijzigd door Hilltree , 30 januari 2015, 17:42.

Een reactie schrijven:

• PWM
    replied
    Volgens mij heb ik er nog een paar.. Ik zal vanavond of morgen even voor je kijken!

Een reactie schrijven:

• stijn
    replied
    beetje laat, maareh heeft er iemand nog een printje over voor dit toffe projectje?

Een reactie schrijven:

• brz
    replied
    Dender, had jij voor mij nog een bom met germanium, misschien zelfs een aagepast schema als dat nodig is?

Een reactie schrijven:

• demian
    replied
    Plezier er mee!

Een reactie schrijven:

• BoRDeR beats
    replied
    Wauw, zeer netjes!

Ik kan er zelf ook aan beginnen, printje is aanwezig van vandaag.
    Dank-U-wel Demian hiervoor.

Een reactie schrijven:

• StiebZ
    replied
    mooi gedaan hoor !

Een reactie schrijven:

• JohnDoe21
    replied
    Mijn versie van de TMK met eiken houten zijkantjes....

Ben er met nog 1 bezig met wat extra modificaties...oa schakelbaar diode/led clipping en zo in te stellen dat hij volledig een Germanium TMK is....ook heb ik ff uit me hoofd C3 of 4, iig 1 vd 2 220pF caps vervangen door een mica variant....met een M5218 opamp vind ik hem btw beter klinken dan met een TL072....

Een reactie schrijven:

• falafelbiels
    replied
    Originally posted by MarsMusica View Post
    Dat verklaard ook waarom DJ-spullen live gebruikt vaak al na een paar optredens stuk gaan.
    Nee dat is omdat er DJs aan zitten met hun geile vingers.

Een reactie schrijven:

• MarsMusica
    replied
    grapje!

Een reactie schrijven:

• strekie
    replied
    wat ik een keer las op internet:
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je te snel aan een potmeter draait er door de wrijving hele hoge voltages kunnen ontstaan die rechtstreeks terug in je apparatuur gaan.
    Dat verklaard ook waarom DJ-spullen en synthesizers live gebruikt vaak al na een paar optredens stuk gaan.
    Leuk met de filter sweepen en andere realtime-controller is dus eigenlijk niet al te best.

rotary-knoppen zijn wat dat betreft helemaal gevaarlijk!
    het bekende verhaal van een muzikant die met een high-speed electriche motor zijn rotary-filter-knop aandreef: synthesizer knalde uit elkaar en de muzikant stierf ter plekke aan zijn verwondingen.
    Dit is nog hardere onzin dan ik uitkraam

Een reactie schrijven:

• strekie
    replied
    dan zou men dus misschien ook bijvoorbeeld bij gebruik van een schakelaar, met meer aansluitpunten dan gebruikt, de overige ongebruikte aan de aarde moeten hangen (ofzoiets)? want anders zouden de pootjes electromagnetische storing kunnen opvangen..of niet?
    Zou ik in bijna alle gevallen niet doen, maar t hangt natuurlijk altijd af van hoe je schema eruit ziet. T is in ieder geval niet in 123 uit te leggen maar t heeft te maken met laagimpedante en hoogimpedante knopen.
    Een hoogimpedante knoop is veel gevoeliger aan stoorsignalen dan een laagimpedante knoop. Een voeding is bvb een laagimpedante knoop en daar staan vaak schakelaars.

Een reactie schrijven:

• richard2000
    replied
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je te snel aan een potmeter draait er door de wrijving hele hoge voltages kunnen ontstaan die rechtstreeks terug in je apparatuur gaan.
    Dat verklaard ook waarom DJ-spullen en synthesizers live gebruikt vaak al na een paar optredens stuk gaan.
    Leuk met de filter sweepen en andere realtime-controller is dus eigenlijk niet al te best.

het bekende verhaal van een muzikant die met een high-speed electriche motor zijn rotary-filter-knop aandreef: synthesizer knalde uit elkaar en de muzikant stierf ter plekke aan zijn verwondingen.
    Haha, dit is echt klinklare onzin

Een reactie schrijven:

• j.baars
    replied

je gelooft dit toch niet he/??

of wel?

Een reactie schrijven:

Working...
X