Diy project T.M.K [too many knobs]

Zo, de eerste TMK werkt. Dank voor de printjes! Ik had alleen geen 1uF condersator meer (c2). Heb er nu een 0.1 uF in zitten. Weet iemand waar deze condensator voor dient, of mijn geluid nu anders is? Ik heb nog wel 1uF elcos. Zou ik die ook kunnen gebruiken als de polariteit goed is (plus aan r1?).
 
Zo, de eerste TMK werkt. Dank voor de printjes! Ik had alleen geen 1uF condersator meer (c2). Heb er nu een 0.1 uF in zitten. Weet iemand waar deze condensator voor dient, of mijn geluid nu anders is? Ik heb nog wel 1uF elcos. Zou ik die ook kunnen gebruiken als de polariteit goed is (plus aan r1?).

Je kan van twee stuks gepolariseerd 1 maal on-gepolariseerd maken door de min kanten aan elkaar te maken.
 
Zo, de eerste TMK werkt. Dank voor de printjes! Ik had alleen geen 1uF condersator meer (c2). Heb er nu een 0.1 uF in zitten. Weet iemand waar deze condensator voor dient, of mijn geluid nu anders is? Ik heb nog wel 1uF elcos. Zou ik die ook kunnen gebruiken als de polariteit goed is (plus aan r1?).

Deze zit voor het eerste fuzz trapje, dus daar ook hoorbaar.
De hoge waarde is om het geluid wat meer bassen door te laten.
Hoe kleiner de condensator des te hoger zijn de doorlaat frequenties/geluid.
100n zit vaak net in het kritieke bereik dat zo iets hoorbaar is.
Je kunt proberen omm nog een 0.1u /100n parallel over c2 te gooien.
gewoon even luisteren dus.


overigens, bedankt voor de positieve reacties.
 
Bedankt !
zou nummer 12 (glas) ook germanium kunnen zijn ? hier heb ik nog behoorlijk veel van..

Newtone verkoopt nog gewoon Germanium diodes....

Nou..ik heb dus ooit dat "smerige filter" ontworpen.
Deze is overal mee te combineren ...ook met de t.m.k
Dus hier kun je al wat sherman achtige geluiden uit halen.
Meeste wat dus op het forum staat zit niet in een archief , maar is ontsproten uit mijn boosaardige brein.

Volgend project wie ik op het forum denk ik ga beschrijven is een optische compressor [vactrol] en daarna een sallen key filter [ms20] wie je overal achter kunt plaatsen.

Voor die optische compressor zou je een kunnen kijken naar de DOD Opto Compressor 280. Ik heb hier evt. de schema's voor je liggen.

Voor de mensen die zijn aangestoken met het DIY virus...}:|

http://www.schematicheaven.com/effects.htm
 
Even hoor, ik ben niet zo snel, die pots, daar zitten 3 pootjes aan, wat is nu 1 en wat is 3?

Dat vraag ik me nu even af.. :D
 
yes! M'n TMK doet 't! :okdan:

Alleen de ledjes nog niet op een of andere manier, ik zal de plus en de min wel hebben omgedraaid..

Maar voor 't geluid lijkt dat niet uit te maken. :D
 
hmm..

Heb inmiddels alle plus/min combinaties geprobeerd, maar ledjes doen niks.

Zou t aan de batterij kunnen liggen? Te zwak?
 
Even hoor, ik ben niet zo snel, die pots, daar zitten 3 pootjes aan, wat is nu 1 en wat is 3?

Dat vraag ik me nu even af.. :D

Dat maakt vaak eigenlijk niet uit , alleen de functie is dan omgedraaid. :)
Als je de p /midden maar aan het middelste pootje houd.

Bij ledjes kun je het zien of ze alle 2 goed staan.eals je het tegen het licht houd zie je meestal een soort van schoteltje en een klein pootje.
Ze moeten dus niet gelijk staan [ waar op de print maakt niet uit]

Maar cool dat die het doet....:mega:
 
Thnx!

Ik had niet gezien dat ze ongelijk moesten staan, ze doen 't nu. :okdan:

Ken ik nu beginnen aan een kassie.. :D

Hij klinkt trouwens geweldig over mijn Les Paul Gibson .. :halleluja
 
Laatst gewijzigd:
Bij de meeste leds is bij 1 van de pootjes de buitenste ring van het ledje afgeplat. Dat is de min zijde of cathode. De plus heet anode.:geslaagd:
 
hehe, ik wist wel dat er een plus en een min was bij een led, maar niet dat ze ongelijk moesten staan, verder hangt de hoeveelheid licht ook nog af van een potmeter instelling (weet effe niet welke) maar die zal waarschijnlijk wel het ingangsniveau bepalen.

Maar, klopt het ook dat beide leds eigenlijk het zelfde doen? Hoe meer ingangssignaal er is, hoe harder ze beiden gaan branden?

Zat ik met nog wat, ik heb een voetschakelaar die, true bypass moet kunnen, er zitten 6 pinnetjes aan, kan ik deze schakelaar ook de spanning in laten schakelen, of moet dat via een aparte schakelaar?

Enne, had ik nog wat, als ik een adapter wil gebruiken die de batterij onderbreekt, hoe pak ik dat het handigst aan?

Ik weet dat dit echte n00b vragen zijn, maar op dit gebied ben ik dat ook, 't is me eerste printje in 30 jaar wat ik gesoldeerd heb, de vorige was een looplichtje op de middelbare school.. :D
 
Die schakelaar die je daar hebt is een DPDT = Double Pool Double Throw On-On, ik zou daar maar geen stroom aanhangen als ik jou was, althans niet samen met je audio pad. Doe de stroom met SPST= Single Pool Single Throw, dus gewoon een on/off schakelaar. Deze heeft maar twee pinnen. Je hebt ze ook met 3 pinnen en dat is dan weer een enkelpolige On-On.
Nog even over de 2PDT...die 6 pinnetjes bepalen of aan of uit met de schakelaar naar boven is of naar beneden. Het is dus een on/on schakelaar. Je kan er ook achter komen door je multimeter eraan te hangen en een pieptest te doen.

Ben ik duidelijk of heb je zoiets van huh? :?

:D
 
Back
Top