Diy project T.M.K [too many knobs]

Net gekeken in de datasheet , universeel dingetje dus
http://www.alldatasheet.net/datasheet-pdf/pdf/5771/MOTOROLA/TL062.html
Als ik die reprecentative diagram bekijk, zie ik wat jfets om de boel goed te versterken , en wat torretjes erachter met standaard de emitter aan de ground.
Verder wat voorbeeld schema's , en daar word de negatieve spanning gebruikt om meer overhead te verkrijgen [amplifiers en oscillator]

Overigens, dit persoon heeft hem ook gemaakt en gewoon met een + en -/ground gevoed [ dus niet 9 volt min]
http://gaussmarkov.net/layouts/tmk/tmk-schem.png

Laten we het niet te moeilijk maken ;)
 
Zo te zien lijkt die er wel op .
Ik ken de 5532 niet zo goed [ik heb niet alle data in mijn kop zitten] ;)
Maar bij de 5532 zou ik haast wel een vaste voeding gebruiken .
De tl062 is al tevreden met een 9 volt blokje.
En je weet zeker dat het hele ding bij een tl062 wel werkt .
een tl062 is 0.20 cent tot 1 euro

TL062/200uA
TL072/1.4mA
M5218/3mA
NE5532/6mA
 
ow..helemaal vergeten.
Die grote voetschakelaar is een dubbelpolige wissel versie.
Daarmee is een thru bypass schakeling gemaakt.
Dus als je schakelt , is het hele circuit uit de signaallijn.
Ledje wat er net boven zit is altijd aan , maar geeft wel weer hoeveel spanning er nog op staat, nadat de spanning eventueel naar onderen is geregeld door dat ene potmeter aan de bovenkant.
 
Damn, zit net te luisteren.. inderdaad die drumloop! vunzig..

Wat jammer van me 2 linkerhanden..
 
Damn, zit net te luisteren.. inderdaad die drumloop! vunzig..

Vaak zo met f.x.
Bij het ene geluid [of synth] past die beter dan bij een ander geluid.
En hoe meer "karakter" of extremer de f.x ...des te kritischer is het om het goede geluid erbij te vinden waar die goed bij klinkt.
Maar.....dan heb je natuurlijk ook wat !!!! ;)
 
Klinkt mooi......is die nou redelijk ruisloos, in de demo lijkt het mee te vallen.

Dender, als jij er eentje gaat bouwen kan je er dan tweetje van maken?


grtzzzzRb
 
Klinkt mooi......is die nou redelijk ruisloos, in de demo lijkt het mee te vallen.

Dender, als jij er eentje gaat bouwen kan je er dan tweetje van maken?

Voor een extreme fuzz is die redelijk geruisloos.
Natuurlijk hoor je wel wat ruis als je alle pots op 10 gooit, maar in vergelijking met zelfs fabrieks fuzz/distortion stompboxen valt het allemaal redelijk mee.
Bij mij is die zelfs in een kunststof kastje gebouwd [wel alle pometer behuizingen aan de ground verbonden]
High cut filtertje in de vorm van een enkele condensator , zoals hiervoor verteld, kun je ook bijna al het ruis daarna wegfilteren.

overigens, probeer het zelf eens om dit project te maken ;)
 
Ik heb ooit iets gesoldeerd, twee dagen dikke lol en geen werkende Coron clone:)

grtzzRb
 
nou leuk ding hoor Hill nou heb ik net geen tl062 liggen
heeft iemand suggesties voor vervangers

ik heb al 2 werkende coron dingen (de ds7 en ds8) die zijn toch niet zo moeilijk ?

misschien is het wel interessant om een layout te maken als er meerdere mensen dit ding willen bouwen....op een eilanden printje gaat ook makkelijk.......maar als je er een mooi pcb tje van maakt
(dan kunnen mensen die geen schema kunnen lezen hem ook maken)

als er vraag voor is wil ik wel een aantal printjes maken
 
nog iets,
de 4 diodes aan de uitgang, ( 3 in serie en een in tegengestelde richting) zijn zeer bepalend voor de klank.
vervang deze door 2 antiparallell germanium, evt omschakelbaar, en hup, weer een klankmogelijkheid erbij.
( zoals het nu werkt worden de pos en neg toppen van het signaal asymmetrisch afgetopt, nasty...................)

:mega:
 
nog iets,
de 4 diodes aan de uitgang, ( 3 in serie en een in tegengestelde richting) zijn zeer bepalend voor de klank.
vervang deze door 2 antiparallell germanium, evt omschakelbaar, en hup, weer een klankmogelijkheid erbij.
( zoals het nu werkt worden de pos en neg toppen van het signaal asymmetrisch afgetopt, nasty...................)

:mega:

Jeps ..deze optie had ik al in post 16 verteld https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1242816&postcount=16 post
Er is dus ruimte genoeg voor extra experimenten.
Elke diode kun je schakelbaar maken en daardoor ook met een andere types verwisselen. [eventueel regelbaar met een potmeter 100k~250k]
Ook met de condensatoren kan men dit doen.
Erg veel mogelijk dus , en ik zie zo deze fuzz voor mij, met 20 potmeters of meer ;)
 
nou leuk ding hoor Hill nou heb ik net geen tl062 liggen
heeft iemand suggesties voor vervangers

ik heb al 2 werkende coron dingen (de ds7 en ds8) die zijn toch niet zo moeilijk ?

misschien is het wel interessant om een layout te maken als er meerdere mensen dit ding willen bouwen....op een eilanden printje gaat ook makkelijk.......maar als je er een mooi pcb tje van maakt
(dan kunnen mensen die geen schema kunnen lezen hem ook maken)

als er vraag voor is wil ik wel een aantal printjes maken


Ik had zo een DS8....no function.........
Wil wel een printje en dan volgeladen met onderdelen, potmeters erop:)
In een doosje bouwen lukt me zelf wel.

grtzzzRb
 
heel even off topic (sorry voor de hack van jouw draad hill)

ik heb van coron een layout gemaakt voor een DUBBELE DS-7
en een van een DUBBELE DS-8

Ze werken allebei.....mochten mensen daar interesse in hebben wil ik daar ook wel
wat pcb s voor maken stuur me even een pb dan

als iemand zin/tijd heeft om voor dit Hilltree project een layout
of vast een tekening te maken
ik heb niet zoveel tijd vanwege repieparaties en projectoden en
een website die ik in de lucht probeer te slingeren...
 
Zoals al ook al eerder verteld, het is niet mijn ontwerp.
De originele ontwerper heeft niets meer online , maar enkelen hebben dit project weer opgepakt .
Voor meer info hierover moet je dus zoeken [ daarom hier geplaatst].
Overigens de pcb is er ook al............
kijk hieronder.
 

Attachments

  • tmk-project.pdf
    98,6 KB · Bekeken: 152
Als je hem ook in elkaar wilt solderen voor me, kan je dan een pm-etje met de kosten sturen aan me?
 
Back
Top