Analoge Sequencer

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Live acid zonder analoge sequencer.. dat kan eigenlijk niet. Vandaar dat we op zoek zijn naar schema's en technische info over een zelf te bouwen step sequencer (8 of 16).

Iets in de richting van dat bakje van 'technosaurus'.. maar dan wél door ons zelf inelkaar geknutseld.

.. heeft mijn soldeerbout ook weer eens iets te doen :p
 
Zover ik weet zijn deze er niet maar als iemand een schema heeft dan ben ik ook van de partij.

Ik heb oakley synths al eens gevraagd om er een te ontwerpen maar =( dat wilden zij niet.
 
Ontwerpen

Ontwerpen

Laat jullie wensen maar horen. Ik doe namelijk HTS elekto en misschien hebben jullie nog meer leuke ideetjes voor een project.

Iemand die ik ken heeft als afstudeer opdracht een nieuwe analoge synth gemaakt. Jammer dat die CEM Ic's zo lastig te krijgen zijn, anders was die al klaar geweest
 
Sequencer

Sequencer

Kom op dan met die analoge sequencer 16 steps aub.

Hihi ik vind t knap als je dat kan ontwerpen.
 
Ik weet niets van electronica, maar ik zou denken dat een sequencer makkelijker te maken is dan 'n synth, omdat die alleen maar cv's en gates hoeft uit te sturen en zelf geen geluid maakt. waar zit de denkfout?

En iets anders,

Ik kan wel met 'n soldeerbout omgaan... Is er niet iets heel simpels wat ik kan bouwen, met onderdelen die goed te krijgen zijn? Het gaat er dan niet om dat ik zelf 'n Moog Modular in elkaar knutsel, maar gewoon om wat te klooien. Ik zag 'n keer 'n schema van 'n simpel optisch compressortje in The Mix. Voordat ik die kon maken was ik het tijdschrift alweer kwijt... Heeft er iemand schema's van dat soort dingen, of van gitaarpedaaltjes ofzo?

Ook grappig;  

Ik heb 'n keer 'n casio RapMan speelgoedkeyboard gekocht om te vernaggelen. Gewoon random punten op de printplaat of hoe heet dat met elkaar verbinden, en daar dan potmetertjes en schakelaars tussen zetten. Ik heb nu dus een Rapman met 'n stuk of 5 draaiknoppen, waar echt hele nasty, onverwachte sounds uit komen. En er zit een ext. audio input op. Dus zelfs als je 'n complete nitwit bent op electronica-gebied (zoals ik dus), kun je lol hebben met 'n soldeerbout.

Ik was op het idee gekomen door een artikel in sound on sound, over 'n gast in amerika die dat doet. Doe op www.sospubs.co.uk een search op
"reed Ghazala" (tussen die aanhalingstekens).
 
geef mij maar een 606 met extra trigger outs ( analogue solutions )

geef mij maar een 606 met extra trigger outs ( analogue solutions )

de denkfout zit em in de mogelijkheid om ritmes realtime te kunnen veranderen en de geheugen opslag
verder is het koekie heb ik me laten vertellen
 
Trigger sequencing vs. MAQ-achtigen

Trigger sequencing vs. MAQ-achtigen

Een 606 is inderdaad ideaal als trigger sequencer voor drums. Wat een 606 echter niet kan.. is een lange gate sturen.. en ja.. om over CV maar te zwijgen.

Ik zocht meer iets zoals een MAQ 16/3 .. of desnoods dat 'cyclodon' bakje.

Oh ja.. en een soldeerbout :p
 
Re: Trigger sequencing vs. MAQ-achtigen

Re: Trigger sequencing vs. MAQ-achtigen

Origineel geplaatst door CraZ
Een 606 is inderdaad ideaal als trigger sequencer voor drums. Wat een 606 echter niet kan.. is een lange gate sturen.. en ja.. om over CV maar te zwijgen.

Ik zocht meer iets zoals een MAQ 16/3 .. of desnoods dat 'cyclodon' bakje.

Oh ja.. en een soldeerbout :p

En die sequencer van FutureRetro?

Is denk ik precies wat je zoekt, alleen zonder dat je zelf gesoldeerd hebt...
 
Hier staan een paar oude schema's van sequencers
linkie
Allemaal simpele projectjes.
Voor meneer de HTS-er. Ik wil een analoge stesequencer met 16 steps, voor 8 kanalen tegelijkertijd. Het aantal steps moet variabel zijn tussen 2 en 16. Geheugen moet 32 tracks van 8 kanalen kunnen bevatten. De Contol voltage uitgang moet 16 bits zijn. De Control voltage moet tussen 0 en 10 volt kunnen, Gate spanning moet in te stellen zijn op 5, 9 en 12 Volt en ook switched trigger kunnen.
Je kan realtime alle tracks in het geheugen editten. Syncen via standaard midi clock maar ook standalone van 20 tot 200 BPM.
Succes ermee als je vragen hebt hoor ik het wel :D Volgens mij is dat wel een mooi afstudeerproject.
 
een maf projectje inderdaad!
het is nog wat groot voor mij, maar ga het toch eens van naderbij bekijken...
het ziet er namelijk naar uit dat ik na mijn filosofie ook nog maar eens electronica ga studeren... :D
(ik moet toch nogal gek zijn...)

greetz

soldeerwolk
 
Back
Top