jp-8000 volumepotmeter versleten / keyboardhoezen

benjaminb

Stamgast
Lid sinds
15 november 2005
Berichten
250
Hi,

Mijn volumeknop van de JP-8000 is het aan het begeven, waarschijnlijk teveel aan gedraaid gedurende 11 jaar, er zit nml geen weerstand meer op en ik vrees dat hij het gaat begeven.
aangezien ik hem nu nog meer gebruik dan voorheen zou ik dit preventief willen vervangen.

Kennen jullie een adres buiten roland benelux om die potmeter te bestellen ?
-------

2

Hebben jullie een adres waar je synth beschermhoezen kan laten maken ? er kruipt teveel stof in mijn synth ...

thx
 
bij nader inzien ook mijn deley feedback level pot & chorus level pot
 
alright :) net mail gestuurd naar compucap want zie er nergens de akai mpk49 tussenstaan.
thx
 
dag na mijn mail al antwoord van roland... ongelooflijk goeie support als je het mij vraagt ! :-)

De main volume potmeter waar je om vraagt is in voorraad referentie 01127645 € 1.73 per stuk de center clicked 01129878 is ook in stock € 0.93 en ten slotte de 01127623 € 0.88 is nog verkrijgbaar in Japan maar even niet in stock, daar komt dan nog transport ( tussen 3 en 5 euro naargelang het gewicht ) en de Belgische BTW 21 % over
>
>
>
>
>
> Vriendelijke groeten, Cordialement, Best regards
>
> Vic Metz
> Spares coordinator
>
> ROLAND CENTRAL EUROPE NV
> Houtstraat 3, B-2260 Westerlo – Belgium
 
Waarom draai je dan ook aan de main volume knop? Die staat toch altijd gewoon voluit? ;)
 
Ik heb precies het zelfde. De main volume stuk en via v.i.n.n.y. geb ik hetzelfde adres gehad en de service is idd super en voor weinig ook.

Bij mij bromt de hoofdtelefoon uitgang enorm. De potmeter voelt dan ook gaar aan. Als het goed is kan ik iig van het weekend aan het solderen.
 
Van het weekend dus aan het solderen geweest en het viel reuze mee. Wellicht handig stappenplan voor mensen met het zelfde probleem:

1) Bestel via Roland support de potmeter voor de main volume. Kost minder dan €2,-
2) Verwijder de onderkant van de JP, alles schroeven moeten los (behalve van de rubberen 'pootjes')
3) Maak de printplaat los van de outputs, gaat eenvoudig vanaf de buitenkant met 3 schroefjes
4) Maak het klavier los. Dit zijn in totaal 5 schroeven.
5) Schuif het klavier voorzichtig naar achter en leg deze zo dat je bij de onderste printplaat kan...oja voorzichtig met de flat kabels :eureka:
6) Maak nu de juiste printplaat los (waar de main volume op zit). Deze kun je nu kantelen. Je hoeft dus geen enkele flat cable los te maken. Wellicht alleen een tyripje
7) Je kunt nu de kapotte potmeter verwijderen door de contactjes los te 'solderen'
8) Plaats de nieuwe potmeter en soldeer deze vast
9) zet alels weer in elkaar
10) En als het nu goed is, is de brom weg en dat alles voor minder dan €2,00 en een kind kan de was doen.

Oja nog een paar foto's ter illustratie.

Groet,
Vasc
 

Attachments

  • _4118353.jpg
    _4118353.jpg
    93,7 KB · Bekeken: 56
  • _4118356.jpg
    _4118356.jpg
    78,5 KB · Bekeken: 58
  • _4118357.jpg
    _4118357.jpg
    95,8 KB · Bekeken: 60
thx, dat smurfen we :p

de potmeter zijn ze nog aan het fabriceren in japan volgens roland benelux, maar ze houden me wekelijks op de hoogte ! super team daar .

grtZ
Ben
 
Goed te lezen hier !!
'k zou enkele pot meters willlen vervangen van m'n eerste JP8080...

'k ben benieuwd of ik eraan kan geraken, via die Roland Support...??
 
Stephen, dat zou geen probleem moeten zijn. Ze zijn ook lekker goedkoop. Gewoon even contcat opnemen met Vic Metz.
 
Okey, vandaag m'n eerste reply van Roland Support gekregen,
Maar 't lijkt toch zeker niet erg snel te gaan....

'k Zou ook voor twee JP8080's 12+8 Pots en één Volume pot willen vervangen...
'k Ben benieuwd op hoeveel het gaat uitdraaien!??
Maar de belangrijkste knob, die van OSC1 CTRL1, heb ik al gewisseld
met die van de Voice Mod CTRL1...

Alé, een vraagje mss... zou't 't echt de moeite zijn op AL de pot meters te vervangen,
die fouten geven bij de Scope Functie???
't is dat ze anders ook vanzelf soms de waarde doorsturen waar de pot meter op dat moment
staat,ipv de patch value...
Of tja, zijn die 'nieuwe' Pot meters ook binnen dit en 5 jaar weer versleten ???
 
Heb je geen service manual van de 8080?
Dan zoek je even uit wat voor waarden die potmeters hebben en kijk je of Alps ze ook heeft.
Weet je tenminste zeker dat je een goed merk koopt.
 
Heb je geen service manual van de 8080?
hmmm, niet dat ik weet... 'k moet is in m'n JP dir kijken !!
Dan zoek je even uit wat voor waarden die potmeters hebben en kijk je of Alps ze ook heeft.
Weet je tenminste zeker dat je een goed merk koopt.
ja idd, dat ga ik zeker eens overwegen !!
Want als die nieuwe pot meters van roland even snel beginnen te haperen,
dan heeft 't ni echt veel zin, om er zoveel te vervangen...
De meeste doen het nog wel, maar ze zijn zeker niet 100%
Soit, de komende week zal ik nog wel is reply krijgen van roland zeker ??
 
OKey, de Roland Support blijkt te werken...
Nog effe wachten tot de pot meters via de post binnenkomen...
De prijs lijkt reuze mee te vallen !! Nog geen 30 euro voor 21 potmeters in totaal !!
 
Laatst gewijzigd:
Die stofhoezen bij compu-cap zijn echt prima. Toevallig net zelf van de week de hoed voor de JP besteld en ook al binnen. Echt super hoor.

Merci voor de link! Kheb mij daar een hoesje besteld voor mn @juno2 en pg300, en deze zijn net binnen.
Past perfect en doet wat het moet doen :okdan: Oh en de prijs is echt super cheap als je het mij vraagt.
Zeker aan te raden!
 
Nog effe wachten tot de pot meters via de post binnenkomen...
en jaja, 't is zover, de pot meters voor m'n 2 JP8080's zijn binnengekomen !! :okdan::okdan:
 
Gelukkig dat Roland nog wel service levert……ik ben al een hele tijd bezig om de aandacht te trekken van Akai Pro support in verband met een onderdeel van een MPC-5000, maar ik heb nog geen enkele reactie gehad op mijn mailtjes. Echt niet te geloven gewoon :stupid

Sorry voor het off topic gaan; moest even mijn frustratie kwijt.
 
ik ben al een hele tijd bezig om de aandacht te trekken van Akai Pro support in verband met een onderdeel van een MPC-5000

Was dat ook een lokale (Nederlandse) support cq. importeur? Bovenstaande gaat tenslotte ook over lokale Belgische support van Roland, niet over die van Roland Japan. Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld de support voor de Amerikaanse markt (@akaipro.com) aangeschreven hebt, die niet heel hard gaan rennen. Da's een aparte BV die niks met de Nederlandse markt van doen heeft.
 
Back
Top