C-toets AX60 vervangen

driftwood

...
Lid sinds
8 Maart 2004
Berichten
212
Locatie
Roermond
Hoi,

Ben op zoek naar een C-toets van een AX60.
1 van de 2 pootjes is afgebroken, waardoor de toets scheef staat. Heb even geprobeerd om er een andere C in te zetten, en dit past, hoeft dus niet perse de uiterst linkse te zijn.

Iemand een idee waar ik zo'n toets kan bestellen?
Heb hier al gekeken, maar helaas out of stock.
Ik vermoedt dat de AX73 het zelfde klavier heeft, kan iemand dit bevestigen?

BVD! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Er zijn er waarschijnlijk nog heel wat meer met dezelfde toetsen, dus als je even een foto kunt maken zou dat helpen denk ik... Ik heb nog diverse merken C-toetsen liggen. Niet specifiek Akai, maar er zijn meerdere fabrikanten die dezelfde keys gebruiken, vandaar.
 
en anders gewoon een ander stukje plastic dat hetzelfde doet met secondenlijm eraan plakken. werkt ook.
 
dus als je even een foto kunt maken zou dat helpen denk ik...

Een fototje.

attachment.php


Denk dat secondelijm niet houd op zo'n klein stukje.
 

Attachments

  • ax60c.jpg
    ax60c.jpg
    58,5 KB · Bekeken: 55
Wat ik hierbij doe, is wat stukjes op maat knippen en vouwen ,van dat dunne doorzichtige plastic van verpakkingsmateriaal.
Dit word op de mogelijk breekbare plaatsen dan met seconden lijm vastgemaakt, om de boel te verstevigen.

Eventueel worden onbelangrijke holtes opgevuld met hete lijm uit zo,n lijmpistool
 
inderdaad, een dun stukje plastic, gewoon recht of met het nokje eventueel op maat knippen en aan de zijkant van de toets plakken, zodat 1 functie van de toets wordt hersteld. het liggen op het metaal, waar anders het afgebroken stukje op ligt, dan moet het weer goed zijn.
 
Vandaag eindelijk tijd gehad om dit uit te proberen.
Stukjes plastic (...een stuk of 4 plectrums) op maat geknipt en over elkaar heen geplakt met secondelijm. Daarna voorzichtig het nieuwe 'pootje' op maat geslepen met een dremel. Makkelijker als ik dacht. Ziet er weer als nieuw uit en speelt perfect.

Bedankt voor 't meedenken :okdan:
 
Back
Top