Knutsel maar raak !

R. Koppes

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2006
Berichten
697
Locatie
De Rijp
Hoi ende hallo allemaal..

Laat ik ook eens wat plaatsen..
Ik lees nml veel, maar neem niet echt deel aan ut forum..

Ik ben al 10 jaar bezig met muziek maken en de techniek die daar mee samenhangt.
Heb al veel synthesizers gespeelt/geprobeerd en hou van analoog.
Als hobby heb ik het bouwen van synthesizers, laserdingen.. en belgisch bier.
Ik bezit een aardige studio met vanalles en nog wat, en maak ook nog wel eens muziek.. als ik tijd heb..
Overdag run ik een bedrijf in reclame/belettering,...EN ik bezit een lasercutter!!
Voor iedereen die graag DIY projecten maakt bied ik mijn diensten aan.
Ik kan o.a. kunststof onderdelen op maat leveren, printplaten, frontplaten e.d.
D.m.v. gecombineerde technieken kan ik toffe frontplaten maken.
Kijk gerust eens op www.frontplaten.net of stuur een mailtje..:baco:

Projecten onder konstructie..
- Drummachine: 9090 + Ucapps Seq in een dikke box !@
- Ucapps MBSid + FM synth
- Farfisa orgel, makeover..
FF te veel, maar tijd komt raad !

Helaas een gearlist:
Monomachine-key, Machinedrum, Prophecy, SU700, Mc909, Nord Mod, Doepfer MAQ+Drehbank, xoxbox, emu E64, fireworx, intonator, sherman, vortex, EF303, EFX500, dx7, asrx, soundcraft328, SA monitors, AMT8, MT4, Phase88
 
Leuke tracks :okdan:

Welkom op het forum... nu hou je nog minder tijd over om muziek te maken :D
 
Koel en je zit nog bij me op de hoek ook...:biertje: althans 10 minuten fietsen vanuit Purmerend als je hard door trapt.*D
Zou je misschien wat voorbeeldjes willen plaatsen ben nl bezig met een 9090 en een MB seq. Ik wil ze beide in tabletop hebben voor hands on bediening...ben niet zo gek op 19" spul zeker niet voor tweakers..:)
 
De mac moet ik nog aan de set koppelen, wel ff aangehad en het nostalgische geluid van de scsi HD aangehoord.....
Eerst maar de synths afmaken.. Straks voglen wat foto's van de projecten..
 
Leuke tracks R. Koppes! O wacht....ik was er ook bij :)

Misschien moeten we ook maar wat foto's van het PolderLab plaatsen...
 
Dender.. leuk man, dezelfde wensen in een box ! Hier wat plaatjes van de synth, helaas nog geen laserwerk aan de voorzijde, dit was voor die tijd al begonnen.
Een tip: Alu knoppen gemaakt van alu buis + meubelnagel lekker goedkoop en strak :-)
909-seq1.jpg

909-seq2.jpg

909-seq3.jpg
 
Yep, alleen zonder hitom sectie zodat de bedieningsknoppen pasten als op het orgineel...
Zal hem eens afmaken, want het lijkt me toch wel bijzonder dat je dan met een vrij uitgebriede sequencer (ucapps.de) direct de 9090 kan aansturen....
 
Fuck..... Richard dat ziet er erg wreed uit man......:halleluja je kan in het nwe jaar een order van me verwachten......zit je ook op introspective.org? Ik denk dat daar ook wel mensen geinteresseerd zullen zijn in je werk. Kan je me een pbtje sturen met een prijsopgave? :verkoght:
 
Je bedoelt een prijs voor een frontplaat ? Of een gehele ombouw...? Tis nogal lastig een prijs te geven als niet duidelijk is hoe ende wat.... een frontplaat is tussen de 50-100 euro denk ik.... Hoe ver ben jij eigenlijk al met de 9090-seq ?
En je bedoel introspectiv zonde e op het einde, zal eens een mailtje sturen..
 
Je bedoelt een prijs voor een frontplaat ? Of een gehele ombouw...? Tis nogal lastig een prijs te geven als niet duidelijk is hoe ende wat.... een frontplaat is tussen de 50-100 euro denk ik.... Hoe ver ben jij eigenlijk al met de 9090-seq ?
En je bedoel introspectiv zonde e op het einde, zal eens een mailtje sturen..

Yep zonder "e" idd.....

hoever ik ben? de pcb's en prom's zijn onderweg naar me toe....
had jij toevallig nog wat onderdeeltjes liggen zoals 2SD1469, 2SC2878, LM2901 en 4011UB?
 
Hi, ik heb ff wat opgezocht... 2SD1468 1x (schijnt hetzelfde te zijn..maar ik weet het nog net zo niet), 2sc2878 genoeg, LM niet, 4011 UBE 1x, en genoeg 4011bcn..ben nu bezig met de potmeters aan te passen...goeie zijn duur en goedkope kraken snel :-)
 
Hi, ik heb ff wat opgezocht... 2SD1468 1x (schijnt hetzelfde te zijn..maar ik weet het nog net zo niet), 2sc2878 genoeg, LM niet, 4011 UBE 1x, en genoeg 4011bcn..ben nu bezig met de potmeters aan te passen...goeie zijn duur en goedkope kraken snel :-)

nee het moeten echt 1469 zijn...heeft te maken met de HFE voor die snappy SD. die 4011bcn etc werken niet die zijn buffered en er zijn echt unbuffered's nodig.......maar ik heb en leuk adresje in de UK gevonden voor me spulletjes, en met de huidige wisselkoers is dat 1 op 1 bijna:D

En welk merk pots gooi jij erin?
 
Ok, als je toch wat gaat bestellen kan je voor mij dan 2x een 1469 mee bestellen..
Dan heb ik de 2sc2878 voor je ...toch ?
Mijn snare klinkt nu idd als een natte krant ! en liever orgineel dan de ZTX... de snare is toch wel bepalend voor de 909.
Ik ben zoekende naar pots, en het is een heel karwei...er zijn te veel soorten.. en precisie pots kosten gauw al 5,- t'stuk = 150 euri.. De grap is dat ik al mooie/dure pots had gekocht, maar op 3 na heb ik ze stuk gemaakt door de knoppen er lekker stevig op te drukken:-) elke klik was toch al gauw 5,- waard hahaha.. Maargoed nu heb ik budget pots om eerst te testen.... Maar ik wil zeker goede kopen tzt, je gaat zo'n project niet afmaken met de bekende vlag op de modderschuit (of anders om dan) .. Maar de knoppen moeten er ook weer op passen etc... kom er wel op terug.. we kunnen wel bundel kopen samen?!
 
Nou dat is dus het grappige de 1469 heeft dat adresje dan weer niet....ik weet wel waar ze te krijgen zijn btw maar daar heb je een credit card voor nodig en daar begin ik niet aan. Dus ik probeer dat op een andere maniet te doen.....ik plaats sowieso ff een bericht op introspectiv dat ik ze zoek....4x dan..... 2 voor jou 2 voor mij (zou daar een nummer inzitten;) )

en man dat jij je potmeters kan slopen......is mij nog niet gelukt maar ik heb dan ook een fluwelen touch ;)
wat voor diameter hebben de shafts van je pots nu? 4mm of 6mm? glad rond of met ribbels of een d-shaft?
Als ik deez maak wil ik er idd wel goeie pots op en die mogen dan best wat knaken kosten...is ook beter voor de levensduur.:W

btw me boards zijn onderweg hoor ik net....can't wait:walker:
 
gast welkom wasje al
okdan iemand die ook nogs wat te bieden heeft
dat laser snyde
ik heb dus een paia fat man
die eigenlijk klaar is ...moet nog wat nets afwerken
nu komt de box daar komjij denk ik komende tyd wel van pas :doei:
see pix ; kheb dus ook een ken stone asm = gaat egt leuk worden moet k nog wel aan doen ............
liefste wil dus een front plate zoals deze en dan met letters erin gegraveerd ofso [dat kan dat machientje
toch ?

hoort wel mettertyd
wil dus twee keer zoon front plate as de asm in een wooden casen bouwen

khad nog plannen om enb een seuencer [ooit ] by te doen lamaa
eerst t een dan t ander

das mijn goede voornemen ...
cu u hoort van mij

leuk alternatief want bv sheafer koct egt 150a meer d8ik so

eerts wilde ik een plexiglas ding/ front maken uiteindelijk denkik heel rommelig
S4020589.jpg

stomme witte spook kat gesignaleerd weer ...doetie altyd
:slotje:

S4020590.jpg

S4020591.jpg
 
Back
Top