EQ - elke 2e band valt uit (Klark Teknik DN 27)

edhal

Ouwe rot
Lid sinds
26 januari 2007
Berichten
1.718
Locatie
nulvierachtacht
K heb al tijden zo'n Klark Teknik DN 27, naar verluidt de ultieme equalizer.

Maar nu doet een deel van de banden/schuiven het niet meer, elke 2e band werkt niet. Ik heb m opengeschroefd en hij heeft 2 circuits, waarvan één het dus niet doet, de helft van de banden. De andere 14 banden doen t nog perfect (wat een bereik heeft dat beestje zeg... :W:W:W)

Wat kan de issue zijn? Iemand een idee? Is dat moeilijk/duur om te verhelpen?
 
Garantie? Want voor dat geld moet't gewoon werken.

Tsjonge jonge jonge........doe eerst dan wat research voordat je dit soort antwoorden geeft.:z

@ Edhal heb je een multimeter? Dan zou je hem ff kunnen doormeten. Nergens slechte soldeerpunten? Kabeltjes ff eraf en er weer op zetten misschien dat dat helpt. Misschien heeft ie een tijdje werkloos gestaan en is er wat corrosie tussen gekomen.
 
het is waarschijnlijk niet moeilijk en ook niet vreselijk duur om te repareren.
ik dacht dat bij de klark,(de laatste is 20 jaar terug) net zoals bij de urei,de eq is onderverdeeld in meerdere secties.
(waarbij de banden om en om verdeeld zijn)
waarschijnlijk een kapot chippie, of een printbreuk.

groeten,
jeroen
 
He leuk, ik heb dus nou de Klark Teknik van Edhad overgenomen. Als er iemand op het SF is die het de moeite vind om hem eens onder handen te nemen, dan zou ik dat erg tof vinden. Wil er uiteraard voor betalen. Lijkt me een erg vette bak om aan de praat te krijgen..

Dus bij deze, wie is er handig en denkt dat hij deze kan maken?
 
FF een vieze schop omhoog deez.....

Ondertussen werkt de EQ weer naar behoren.....1 van de opamps was naar de maan en dan doet ie het idd band om band.
Het grootste probleem was dat die opamp niet meer werden gemaakt, ook niet door KT zelf waar ik zeer vriendelijk ben geholpen per mail. Tegenwoordig doet Midas de KT afdeling en reparatie.
Ze hebben me dus een vervangend schema toegestuurd om de originele opamp te vervangen. Aan de ene kant wel jammer want de oude opamp was een soort van mini circuitje in een gegoten behuizing. Nu zittten er 2 5543's in.
Mochten er dus meer mensen zijn met een kapotte EQ van KT uit deze tijd (1975 staat er achterop) dan post ik hier even het vervangende schema voor de opamp.


Nu een andere vraag over deze DN27.

Aan de binnenzijde heb je per band een trimpotje zitten maar per band is er ook een spoel waar je in de kern ervan ook aan een stelschroef kan draaien.

Hoe stel je zo'n EQ nou eigenlijk mooi en goed af? Iemand ervaring mee?

Ik heb er ook ff de manual bijgezet, op de laatste pagina van de PDF staat het schema van de KT.
 

Attachments

  • Line Driver Convertion.pdf
    1,1 MB · Bekeken: 53
  • DN27 Manual.pdf
    2,8 MB · Bekeken: 44
Back
Top