Identificatie batterij Solton SM100

purejunk

Stamgast
Lid sinds
3 januari 2005
Berichten
400
Er komt geen geluid meer uit m'n Solton SM100. Ik ga ervan uit (ik hoop) dat het aan de batterij ligt alleen ik kan deze niet identificeren. Kan iemand mij uit deze foto laten zien wat de batterij is en of deze simpelweg vervangen kan worden (uitsolderen en nieuwe erin)? Ik denk dat het het blauwe cubus is aan de rechter kant maar er staat niets op qua volts etc.)
Anyone?
SM100-Open1.JPG
 
Zou je misschien wat close up shots kunnen maken??? Zo blijft het gissen.

BERICHT 909!!!!!!
 
Laatst gewijzigd:
over obscure synths gesproken..deze kom je niet vaak tegen.
heb even op het net gekeken maar kan er zo geen schema's van vinden, en om te kijken of er uberhaupt wel een batterij in zit (waarschijnlijk wel hoor). op die foto's is iig geen batterij te bekennen.
dat blauwe blokje waar je het over hebt is waarschijnlijk een trafotje. hij zit ook redelijk dicht in de buurt van de voeding vandaar.
 
Ja sorry daar kan ik ook weinig mee.....kan jezelf niet een foto van de batterij maken? En net wat pennik zegt dat blauwe blokje is waarschijnlijk gewoon een trafootje...
Toen ie het nog deed kon je toen dingen opslaan zoals patronen of geluidsinstellingen?
 
Okee :stupid maar maak dan, als het mogelijk is, een goed gedetailleerde foto van de print...die op Cykong staan zijn te onduidelijk...en dan een foto die vet groot is........pfff ben ook alweer een hele dag op met druk doen enzo.....:okdan:

Misschien een idee om die gast van Cykong ff te mailen kijken wat daar uitkomt...er moet een batterij inzitten als ik de voorkant bekijk, hij heeft een write en memory button..
 
weet jij niet waar die batterij zit MK?
aangezien deze Solton van Italiaanse makelijke is vermoed ik dat de batterij op de minst bereikbare plek gemonteerd is zodat je alles uit elkaar moet halen om de olie te verversen.

maar ik zal even kiijken... momentje!
 
ik denk dat het toch dat vierkantige blauwe ding is. met behulp van een zaklamp en vergrootglas kon ik zien dat er "12 V" opstaat en ik kan niets anders zien dat qua uiterlijk enigzins in de buurt van een batterij komt
 
het zou best wel eens het blauwe bloje kunnen zijn.
ik had in de 80's ook zulke BU batterijen.
alleen 12 volt lijkt mij een beetje vreemd.
wat staat er allemaal op, en is het merk saft?
groeten,
jeroen
 
dr staat nog wat onleesbaar gekriebel op in relief... kon ik niet lezen (met mijn ouwe ogen)
 
Offtopic:

Naar aanleiding van deze thread ben ik toch maar eens gaan speuren op het internet, maar het lijkt er op dat hij een hele simpele architectuur heeft, dus geen sync, crossmod, env to pitch en dat soort dingen. Klopt dat?
 
Enig idee waar de chip voor het geheugen zit? De batterij zal daar toch in de buurt zitten? Met een beetje pech aan de onderkant van de printplaat.....
 
Laatst gewijzigd:
Ik wou dus net fotos nemen en :stupid geen batterijen meer in mn toestel. Het zal dus niet voor vandaag zijn. Wél heb ik het blauw "thingemajig" van dichtbij bekeken en er staat inderdaad 12v op met verder SRW Original. Meer staat er niet op maar het zou dus wel om een batterij gaan? Weet één van jullie wat hiervoor in de plaats zou kunnen komen? Bestaan zulke batterijen nog?
 
ik vrees voor je dat hij Eeproms heeft. die hebben in de chip een soort minibatterij. een eeprom herken je aan de sticker op een wat grotere chip. met deze codes kan je dat opzoeken. zon chip is gewoon te vervangen. als hij teminste nog leverbaar is.
 
Zijn het de twee grotere chips waarop een tweede laagje zit met een doorzichtig "venstertje"? Raar ding... zit ook op één van de twee een sticker met handgeschreven P5E. Het zijn TI chips mer referentie TMS 2532JL-35 (mep8522).... Als je deze zou vervangen hou programeer je de nieuwe? Dit gaat me te ver - ikke nie begrijp (en nog minder zou ik een eprom kunnen programeren).:(
 
Back
Top