Probleem met de JD800

Ik heb het verhaal inmiddels doorgespeeld naar Live via mail, ik zal aankomende week wel bericht krijgen.
 
Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar ik heb het zelf op kunnen lossen. Ik heb niet de hele thread doorgelezen maar het probleem had ik alleen als ik de digitale effecten gebruikte.
In de JD800 zit een seriele Burr Brown DAC, de PCM61P. Op het JD-board zit in de buurt van deze (DIL) chip een potmetertje. Als je daar aan draait hoor je het effect erger of minder erg worden. Ik moest het potmetertje helemaal in de hoek draaien voor minimale distortion. Toen heb ik het bereik van de potmeter nog ietjse vergroot door een van de weerstanden in het spanningdeler-netwerkje aan te passen.
Sinds 4 jaar heb ik weer een cleane output.
 
vraag me nog altijd af of ie nou een strobe eraan heeft gehangen toen ie de boel instelde of dat er maar wat aan gedraaid is op gevoel. volgens mij heb ik die vraag lang geleden gesteld maar nog altijd geen antwoord op gekregen.
verder vind ik dat gehele moederbord ook nogal drastisch , zou wel inderdaad eerst eens willen weten of dat wat oplost.
gelukkig heb ik geen problemen met m'n jd ( effe fkloppen)
 
Laatste update: ik heb de JD800 terug!!

Roland heeft het moederbord over laten komen maar kwamen er toch achter dat het probleem eenvoudiger op te lossen was, zo zijn er diverse compenenten vervangen (ik weet helaas niet welke allemaal daar ik er ook niet zo veel verstand van heb maar in elk geval een converter en diverse IC's en de MSB is zo goed mogelijk afgesteld), dus het vervangen van het moederbord was gelukkig helemaal niet nodig waardoor de prijs dus een aanzienlijk stuk lager uitviel namelijk nog geen 200 euro. Maar wat helemaal tof is, dat is dat Roland de JD naar huidige maatstaven van deze tijd gemodificeerd heeft waardoor hij nog beter klinkt als dat hij al deed! Ook het ruis-nivo ligt een aanzienlijk stuk lager dat alles maakt drie maanden geduldig wachten tot een feestje.

Ik wil daarom vanaf deze plek Live-Music Arnhem en hun fantastische reparateur en Roland van harte bedanken!!
:okdan::okdan::okdan::biertje: en een Belgisch :biertje: of zullen we er maar meteen een rondje van maken!
 
nou, fijn hoor, ondergewaardeerde synth, geniet ervan !, leuk
 
Is iemand al te weten gekomen welke componenten op het "Jack / IO board" verantwoordelijk zijn voor dit probleem? Mijn JD-800 heeft exact dezelfde kwaal, het lijkt dus een generiek probleem te zijn van de JD-800. Ik heb ook even contact opgenomen met Jos, hopelijk kan hij zich nog iets herinneren van de eerder genoemde reparatie.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan
 
Back
Top