Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

wil je een echt goeie en lekker oberheimerig klinkende oberheim.. kom dan bij mij de ob 8 halen.... voor slechts 4000 euro (zolang de vooraad strekt)
 
wil je een echt goeie en lekker oberheimerig klinkende oberheim.. kom dan bij mij de ob 8 halen.... voor slechts 4000 euro (zolang de vooraad strekt)
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga (veel) liever voor een OB-X of een OB-Xa. En als ik moet kiezen - los van (on)betrouwbaarheid - is het de OB-X.



Oberheim OB-X vs OB-Xa
 
Ik zit al een heel tijdje aan een OB-6 te denken, maar ik ben er nog steeds niet uit. Wat vinden jullie (als je al een Matrix-1000 hebt - die overigens heel anders klinkt)?



DSI OB-6 (2016) vs Oberheim OB-Xa (1981)
 
Ik zit al een heel tijdje aan een OB-6 te denken, maar ik ben er nog steeds niet uit. Wat vinden jullie.

OB-6 zou ik niet eens overwegen, krijg je zoals vele anderen spijt van en moet je hem met verlies weer verkopen op MP.
Velen die dat ding kochten (overals de P-6 overigens) dachten dat ze de reincarnatie van de OB8 in huis haalden (in het geval van de P-6 dus de Prophet 5) en dat viel dus vies tegen, daarmee wil ik overigens NIET zeggen dat het een slechte synth is :eureka:
Tot dusver is het alleen Korg met de Ody gelukt om het origineel (qua sound) te evenaren.
Vintage blijft vintage en het is nog maar de vraag of al dat nieuw uitgebrachte spul de status die de originelen waar ze qua naam of nummer naar refereren dat ooit zullen worden.
Dus .....
Ga gewoon voor een OBX(a).
 
Bedankt voor je reactie DigiLoog! :)

Ik heb een aantal keren op een OB-6 gespeeld en ik ben enthousiast (maar niet super enthousiast!). Ik vind 'm wel iets SEM'ish hebben, maar Dave Smith's Prophet hoor ik er ook iets in. De OB-6 vind ik wel als een vintage Oberheim bak klinken, maar voor mij lang niet zo fijn als een OB-X(a). De OB-6 heb je ook als - ruimte besparende - module, maar de sound is uiteraard daarvan het zelfde. Ja, ik vrees dat een OB-6 t.z.t. bij mij op MP gaat komen.

Op de Korg Ody heb ik ook gespeeld en dat is inderdaad wel een reïncarnatie van de classic Ody. Maar als een van de weinige synth's totaal niet mijn smaak.

In een P-6 heb ik geen interesse, maar ik denk - net als jij - dat je daar ook geen Prophet 5 mee de studio binnen kunt halen.

En na dit bericht gaat de prijs voor een OB-X(a) nog verder omhoog. :D
 
Geen ervaring mee, maar in Europa te koop bij:
http://www.untergeek.de/new-oberheim-matrix-6r-firmware/

Heeft iemand firmware 2.14 inmiddels al geprobeerd?

Hey Ik heb de v2.14 firmware in mijn Matrix 6 keyboard. En het is me niet gelukt de synth over zijn nek te laten gaan met te veel sysex.

Ik heb lemur (werkt met usb midi android 6+) en een Matrix template gebruikt en het werkt allemaal erg fijn.
Enige is dat je de mod matrix niet remote kan updaten dacht ik. Dat kan alleen op de m1000. (niet 100% sure)
 
Zet "Stereo ON", Master Edit Parameter 56.
In SPLIT mode komt 1 patch uit de L en de andere uit de R jack.

Anyhow je kunt wel de mod matrix editen via sysex op de Matrix 6.

In lemur zit een leuke template, voor de m6/1000
 
photo.jpg
Junkie XL
Published on 11 Jan 2017




 
Last edited by a moderator:
Best duur dan kun je beter de controller van Alpes Machines bouwen. Heb ik ook gedaan en ben er erg blij mee. Je moet we de firmware van UnterGeek draaien ( kst 10e dacht ik)
 
flyweight

Waarom staat dat filmpje met surfers in dit draadje? Is het ook gemaakt met een Oberheim Matrix?
 
Had vandaag toevallig ook mijn Matrix 1000 nog eens uit de kast gehaald... Heeft toch echt wel een geweldige klank!

Zou toch even afwachten tot er wat meer demo’s zijn voordat ik die kiwi update zou overwegen...

Vandaag met de Patch Base editor app (van Coffeeshopped) mijn Matrix zitten editeren... Werkt wel relaxed :-)

Enige wat nog beter zou werken is die stereoping programmer maar die kost wel een veelvoud...
 
Mijn Matrix-6 heeft kuren. Iedere keer als ik m aan zet gaat ie kalibreren en zijn alle patches weg. Mijn Matrix-1000 heeft dit probleem ook als ik m een tijdje van de stroom haal. Lijkt mij een batterij die aan vervanging toe is.

Is het aan te raden om de batterij zelf te vervangen voor iemand die niet veel soldeerervaring heeft?
 
Mijn Matrix-6 heeft kuren. Iedere keer als ik m aan zet gaat ie kalibreren en zijn alle patches weg. Mijn Matrix-1000 heeft dit probleem ook als ik m een tijdje van de stroom haal. Lijkt mij een batterij die aan vervanging toe is.

Is het aan te raden om de batterij zelf te vervangen voor iemand die niet veel soldeerervaring heeft?

Ik zou het zelf doen. Tenzij je twee linker handen hebt.

Wellicht ff googlen naar iemand die het al eens heeft gedaan.
 
Back
Top