cr78 syncen op 12 / of anders clock puls ..?

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
hai there mn vraag
hmhm; cr78 syncen op 12 / of anders clock puls ..?

so
ik heb een cr 78 te leen ik dacht m met een trig in te kunne syncen via mn tr606
???not ? of doe ik [weers ] iets niet goe,...

iig ik gebruik de trig uit van low/high tom van de tr606
direct in de clock in van de cr 78
en start en stop werkt prima ,....maar syncen doet ie dus op de helft van de snelheid


let op ; de cr 78 heeft geen din sync ingang
kdenk zegt vast

dus ik denk gewoon een 16 steps clock puls erin en hy loopt mee met de tr ..rest setup

maar nee dus
iemand ideen

grt ik ! :okdan::biertje:
 
niemand een idee
cr78 members unite
mn cr78 loopt veeelste langzaam
en nu ,....?
 
cr78

cr78

hey sj ...!
ok dacht al soo iets want de dr55 heeft ook soon csq ingang

ik begin verkeerd de cr 78 heeft geen csq in gang aleen een clock in
weetje wat
ik som de achter kant wel effies op :
thnx alvast
cr78 heb ik dus ff in de leen ,..mooi app. ook met de programmer instan andre roland sounds ,.................
 
Hier is eigenlijk geen lekker werkende oplossing voor, de cr-78 verwacht gewoon 24 ppqn. (Dacht ik. In ieder geval een ongebruikelijk aantal.)

Zet je 606 op dubbele snelheid. Heb je meteen een hogere resolutie :)
Wel 2 bars kiezen ipv 1. Dit werkt erg ok, verder. Alleen loopt je setup in dubbele snelheid, moet je die andere apparaten op aanpassen. Wel lachen, 's met een 303 gedaan. Krijg je hogere resolutie waarin je slides en accents kwijt kan... wel lachen.

Ik had destijds een Philip Rees doosje waarmee ik kloktrigger kon genereren op een instelbare frequentie. Maar ideaal/perfect was dat niet. Had toch vaak het gevoel dat m'n CR achterliep.

Misschien kun je een korte delay zonder feedback ertussen zetten, zodat je het dubbele aantal tikjes in je signaal krijgt?! Alhoewel, een delay is hier waarschijnlijk wel te onnauwkeurig hoor, om van 12 ppqn 24 te maken... dat zijn al zo veel tikjes in het audio-gebied...
Maar dan kun je wellicht wel meteen de swing beinvloeden met de delaytijd, mocht dat werken :P
 
Laatst gewijzigd:
komtie de achter kan t van links naar rechts

ext. clock ; [ik denk dan gelijk dezelfde steps as bv een tr 606 16 x in proppen ,..dus geen sync maar gewoon trigger 16 x elke step een trigger ...?}
maar nee

ts -1 write ingang ....is voor de programmer

8"16"combi switch is de trigger out .naar ...whatever + trig out jack

pedal switch ....start stop

dp-1 voor de variation switch [leuk]
low/high amp out


persoonlijk dacht ik altyd daty de cr78 goed te integreren was in een trigger analoge sync setup

ik heb hier staan een cr8000 / tr 606 nregelwerk [doepfer ]
moet kunne zou ik so zeggen

help hihi
 
Hier is eigenlijk geen lekker werkende oplossing voor, de cr-78 verwacht gewoon 24 ppqn. (Dacht ik. In ieder geval een ongebruikelijk aantal.)

Zet je 606 op dubbele snelheid. Heb je meteen een hogere resolutie :)
Wel 2 bars kiezen ipv 1. Dit werkt erg ok, verder. Alleen loopt je setup in dubbele snelheid, moet je die andere apparaten op aanpassen. Wel lachen, 's met een 303 gedaan. Krijg je hogere resolutie waarin je slides en accents kwijt kan... wel lachen.

Ik had destijds een Philip Rees doosje waarmee ik kloktrigger kon genereren op een instelbare frequentie. Maar ideaal/perfect was dat niet. Had toch vaak het gevoel dat m'n CR achterliep.

Misschien kun je een korte delay zonder feedback ertussen zetten, zodat je het dubbele aantal tikjes in je signaal krijgt?! Alhoewel, een delay is hier waarschijnlijk wel te onnauwkeurig hoor, om van 12 ppqn 24 te maken... dat zijn al zo veel tikjes in het audio-gebied...
Maar dan kun je wellicht wel meteen de swing beinvloeden met de delaytijd, mocht dat werken :p


hey dobber

kijk korte uitleg
ask in mn tr 606 bv 16 x de tom trigger,....
dus 16 steps uit de tr606 in de cr 78 prop in de clock ingang
dan dacht ik dat de sequencer van de cr 78 [die dus presets heeft ]
ook op die steps mee liep
zoals een sequencer cvan bv de cs30 ! op pro one
nope precies de helft ken onder tussen de presets van de cr78 en de snare en so komen precies op de heft

dus ik kan zeker bv mn regel werk op 280 zetten en 2 bars gebruiken ask 140 bpm music wil maken
dan moet ik mn cr8000 en tr 606 aan passen

[ps momenteel draai ik een pc loze setup
regelwerk is master ...rest hangt ter achter]

so help nog steeds
niet ideaal
gasoo maars 9 v batterijtje halen voor de programmer lol
 
skopke
ik ga soo maars weers eensync hmhm sessie beginne [herlijkmaruh ]geen cr vandaaag die mee loopt
iemand ideen
ik heb ergens wat zitten lezen ,..dat ie 12 ppqn nodig heeft
welk [goddamned app...heeft dat ]
 
De CR78 heeft een clock in die werkt met een trigger van Off: 0V en On: +5V ~ +15V met een minimale 5ms width. Staat in de manual....

Kwam dit tegen...

http://www.submodern.com/slowburn/?p=608

Die site is echt de bom....je kan dus met een Korg Electribe + een Kenton Pro solo de CR78 proggen!!!
Eigenlijk een super simple oplossing....de midi out van de Korg gaat naar de midi in van de Pro Solo (of een andere midi2cv converter die een S-trig kan uitzenden), de clock out van de Solo naar de clock in van de CR en de inverted gate gaat naar de WS-1 ingang.
Lees die site en je snapt het al....

Ik denk dat de beste oplossing is voor het ge quantizeerd proggen van een CR. Het mooie is dat je naast de standaard 4 geprogte geluiden per track op de CR nu ook nog een extra sound kan laten meelopen!


Oja...

dit werkt niet voor CR78's met een midi modificatie! Dit sloopt je CR78!
 
Laatst gewijzigd:
Ik neem de trigger out van mijn TR909 en programmeer 24 noten (rimshot) in 1 maat van mijn sequencer en vervolgens loopt hij gewoon superstrak mee. Haal je een region weg dan stopt hij gewoon. Super simpel. Denk dat als je een geluid neemt met een snelle attack en decay, het ook wel werkt. Heb ik niet geprobeerd maar je kunt het zelf even uittesten.
 
Back
Top