bohm digi drums

misschien moeten we een lijst op maken ...met wie en wat er hier rond - slingert aan kapotte / tydelijke ..out of buisniss bohm s

en dan " eens egt ": advies vragen aan bohm repair centre ofso ..
zekers mbt die midi upgrade ,...egt wel relaxed aster een printje een keertje werk ,..:engel:


denk datr byhun zat kennnis is ..nog steedsworden er bohm producten gemaakt nl
en ik tel der hier maar so 6 kapotte
:halleluja &=( mega machienes

mijne deed t 2 weken ofso minder [!]
egt !klonk egt megaa dikjes

moet vanmiddag nog wat dingetjes doen [verzenden bleeh]
zalskijken ofkwat verder kan gaan met t demonteren ..van ..parts !
 
Is er al een vordering Dender? Ben wel benieuwd.....

Voeding ligt eruit en is doorgemeten....zal nu ff wat onderdelen moeten bestellen bij Senso....
Bij de Dr110 heb ik de rotte onderdelen al losgesoldeerd en die bestel ik meteen mee bij Senso.
De 606 heb ik alleen nog naar gekeken....echt zo van...hey dat is een 606....;)
 
hahahahaha.............

Dat is maar goed ook, ik zit te denken om wat mods te laten doen door je:)
Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

grtzzzzRb
 
hahahahaha.............

Dat is maar goed ook, ik zit te denken om wat mods te laten doen door je:)
Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

grtzzzzRb

Onder de indruk van die van Stije? Laten we er eerst maar weer s leven inwekken...:P
 
dat zal wel fijn zijn inderdaad :) .......eerst leven dan modden :D
 
hahahahaha.............

Dat is maar goed ook, ik zit te denken om wat mods te laten doen door je:)
Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

grtzzzzRb

voor de tr606 mods hebje dus nog ff tyd ..kgeloof dat diat de leukste zijn ; plutonique mods voor de tr606
en de jeff waterstone ..uit de mix magazine


alleeen ister wel wat mee de ene mods 4 stuks ofso ..ven de eerste suggestie ,...zitten in de weg met de mods van de andere

dat moetje aan dender over laten ..
lifes about choices
:engel:

sorry boys ben egt niet veel verder gekomen met home make over / nu een kawai k5000 ophalen ..2 epoging ..as donderdag
 
hahahahaha.............

Dat is maar goed ook, ik zit te denken om wat mods te laten doen door je:)
Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

grtzzzzRb

tsjek voor pix die impolex opt forum serachen ff lazy dude
die is wat my betreft most modded [wanted ]
impressive build
 
Even een update mbt de DD van Brz die ik aan het fiksen ben....ten eerste heb ik weer 5V.....das dus goed....maar....

Voor een ieder met een DD....

haal de batterij eruit!

er zit een Safetronics (what's in a name) 100mAh 2,4V blok in op board 80 023....deze kan dus gaan lekken....net zo'n drama als bv op een Poly6.... op die van Bruce is hij lekker geil groen geoxideerd...jamjam....
In de directe omgeving van de batterij zitten:
2x IC73 = 74LS138, IC92 = 74LS139 en IC93 = 74LS04 deze vervang ik ook voor de zekerheid....zijn niet zulke dure chippies. Vooral de 73's en 93 zijn ook al op de pootjes geoxideerd bij deze DD.
 
Zitten er serieus twee IC's in met hetzelfde nummer?

Anyway, ja, vervangen is beter, want je kunt soms slecht zien hoe de printplaat onder die IC's eruit ziet, en je weet nooit hoever de oxidatie al via de pootjes naar binnen gekropen is (en de draadjes tussen de pootjes en de chip zijn errug dun...)
 
Zitten er serieus twee IC's in met hetzelfde nummer?

Anyway, ja, vervangen is beter, want je kunt soms slecht zien hoe de printplaat onder die IC's eruit ziet, en je weet nooit hoever de oxidatie al via de pootjes naar binnen gekropen is (en de draadjes tussen de pootjes en de chip zijn errug dun...)

Zal het je leuker vertellen er zit nog een IC73 in. ;)Ook IC 74 = 74LS157 zit er drie keer in...
Ik heb de ic + voetjes net verwijderd en de oxidatie was al aardig een end omhoog geklommen...De banen eronder heb ik net schoongemaakt en alle connecties gecheckt...ook de thru holes. Vooral van de minpool van de batterij is erg veel gelekt....ik vervang deze nu door 2x AAA oplaadbaar in een houder ver van het board vandaan. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Mjam mjam...........acid..........................

Ze zeggen acid never dies maar deze acid is toch echt weg nu....maar 1 baantje wat doorgegeten was.....mazzel.

Het leek net of er een Alien op had zitten bloeden...:okdan:
 
Zo hij werkt weer die van Brz.....net alles aangesloten en voila leven en geluid....

edit: te vroeg gejuicht...nu doet ie het weer niet....schijt ding
 
Zo even alle connecties doorgesoldeerd en werken de handel...klinkt best vet die DD zeg...ranzige hihats...jummie. En de clap is ook strakker de strak...:okdan:

Zo...nu eerst ff een....:biertje:
 
Helllll yeah........en dat midi verhaal, gaat dat ook nog lukken?
*puntje van de stoel*
 
Helllll yeah........en dat midi verhaal, gaat dat ook nog lukken?
*puntje van de stoel*

of sync in:)

Ik denk dat de midi uitbreiding het gemakkelijkst is....maar daar had ik je al over ge pbt..:) De schema's heb ik en alleen sync wordt weer zo'n gepuzzel met clock pulses etcetera..en daarnaast is de midi uitbreiding iets wat de DD had kunnen hebben..


Vandaag eens even de owner manual door geworsteld (in Deutsch natürlich).

Hij heeft best een uitgebreidde sequencer en is echt makkelijk te proggen zowel step als real time. Keuzes zat in allerlei verschillende soorten maten, lengte van bars en afhankelijk van de maat het aantal bars. Werkt best intuitief.

Even een weetje:

Opnieuw initializeren van de DD doe je dmv de vier "variation" knopjes in te houden terwijl je de DD aanzet. Hij reset zich dan naar de fabrieks (zelfbouw dus welke fabriek) instellingen. Hiermee wis je wel het hele geheugen van eigen geprogte sequences.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top