Solina String Synthesizer

Lt_picard

Stamgast
Lid sinds
17 februari 2006
Berichten
221
Heb deze avond een solina string synthesizer opgehaald.

Bij deze een foto :

Solina_string_synthesizer.jpg


Jammer van de linker zijkant natuurlijk.
Op het eerste zicht lijkt alles te werken, wel veel gekraak en slechte contacten.
Er zal nog wat werk aan zijn.
Zoals het een solina betaamt zaten de schema's nog netjes aan de binnenzijde in de kast.

Zijn er buiten 'wouw' nog forumleden met een solina string synthesizer?
Heb jij misschien nog tips 'wouw'?

Er zijn ook een aantal kapjes van de schuivers die ontbreken of niet meer origineel zijn.
Ik ga eens zoeken of ik ze ergens kan vinden, tenzij dat iemand natuurlijk al weet
waar ik ze kan vinden.

Groeten,
 
solina string synth

solina string synth

Hai,

Ik heb zelf ook een solina string synth. ben er helemaal weg van. zwaar onderschatte synth volgens mij. Het is niet dat ie zo véél kan, maar wát ie kan is zo mooi... vooral als je de strings door het filter heentrekt. unieke sounds.

ik heb er op het ogenblik twee staan. eentje is van een vriend van mij. ik heb ze allebei laten servicen bij saint eric, de analoge synth-dokter in dordt (www.sainteric.com). Voor knopjes en schuifjes (je mist er een hoop! en er zitten ook een stel niet originele knoppen op jouw versie) en een goeie schoonmaak- en opknapbeurt zit je bij hem goed. Bovendien zou ik de condensators even laten vervangen als ik jou was, want er ging er bij mij ook zomaar 1 in vlammen op (een condensator, niet de hele synth...) - de aanleiding tot de opknapbeurt.

Mocht je daar allemaal geen zin in hebben, dan wil ik hem best van je overnemen... ik kan wel een backup gebruiken, want ik neem mijn sss altijd mee op tour. Die andere gaat straks ook op tour, met This Beautiful Mess. Ik vind dat die ouwe analoogjes gebruikt moeten worden, niet verzameld... zonde. Zeker als ze zo klinken.

Wel zware boel natuurlijk. 28 kg zo, 42 kg met de case eromheen... maja mijn wurlitzer is zwaarder...

heb ook nog een pianet N. leuk ding maar heb wat aan de electronics gerommeld... nu is ie mechanisch te gek maar electronisch niet meer helemaal jofel. hij kraakt een beetje bij het spelen. Maar: leuk ding.

Anyways. Wat is jouw serienummer? Dat vind ik interessant om te weten.

Hoooi
*sergej
 
Oh ja, ik vrees dat het verder behoorlijk moeilijk wordt om nog parts voor deze synth te krijgen. Behalve dus Saint Eric.
Nederland is ook echt het enige land ter wereld waar je ze nog tegen komt. Af en toe.

Prophet 5 zie ik? Leuk. Heb hier nog een prophet 600, op school. Tof ding. Ik vind de nieuwe bakken ook erg mooi (Dave Smith).

Cheers
*sergej
 
Re: Solina String Synthesizer

Origineel geplaatst door Lt_picard


Edit...........

Er zijn ook een aantal kapjes van de schuivers die ontbreken of niet meer origineel zijn.
Ik ga eens zoeken of ik ze ergens kan vinden, tenzij dat iemand natuurlijk al weet
waar ik ze kan vinden.

Groeten,



Lin naar Mister Solina:

http://www.esbdebruijn.nl Onderdelen en reparaties - Bedrijf van een voormalige Solina / Eminent ontwerper.
 
Dag sergejz,

Dan hebben we al 4 stringsynths gespot. DJ Kozz heeft laatst eentje via ebay gekocht dat maakt 5.
Nu nog de rest. Er zouden er maar een 100 gebouwd zijn.

De slidercaps heb ik al besteld bij Serviceburo De Bruijn :

slidercaps_solina_string_synth.jpg


De caps van de draaiknoppen had hij niet, Saint Eric kon me hiermee ook niet verder helpen.
Dus als iemand nog een idee heeft?

Ben momenteel gestart met een grondige reinigingsbeurt. Na verhelpen van de slechte contacten zullen er al veel problemen opgelost zijn.

De string synth mee op tour? 42 kg inclusief case. Jij liever als ik. Ik laat zo een stuk synthgeschiedenis liever thuis staan waar het niet blootgesteld wordt aan de grimmige omstandigheden op en rond het podium. Daar heb ik keyboards voor waarvan ik het niet erg vind dat ze verslijten. Maar ja, ieder zijn gedacht.

Het serienummer van die van mij : Sr 70 No. 0121754

Als we de serienummers naast mekaar leggen kunnen we misschien conclusies trekken uit de datum van produktie of hoeveelste hij van de band gerold is.

De solina string synth is een samenstelling van de string ensemble en een ARP explorer. Dus parts vinden moet mogelijk zijn. Heb in Peter Forrest gelezen dat de explorer bovendien ook in Solina orgels ingebouwd werd, nl. de Solina C112.
Heb nu ook gezien dat daar de caps van de draaiknoppen opzitten die ik nodig heb.

solina_C112.jpg


Inderdaad een Memorymoog! Maar 'wouw' had voorkennis, en weet natuurlijk als geen ander hoe een Memorymoog er uit ziet. ;)
 
haha, dat orgel had ik nog nooit gezien.

Wie weet hebben ze ook ooit een eminent 310/2600 gemaakt ?
 
Origineel geplaatst door Lt_picard
Dan hebben we al 4 stringsynths gespot. DJ Kozz heeft laatst eentje via ebay gekocht dat maakt 5.
Nu nog de rest. Er zouden er maar een 100 gebouwd zijn.

Ik heb hier ook eentje in reparatie staan. Dat is dus al 6.
 
Solina C112s

Solina C112s

Origineel geplaatst door jgeers01
Staat een C112 op Marktplaats maar mist ogenschijnlijk het spannendste gedeelte... Ook weer meerdere versies?

:mega:

Heb me een voorraad wisselstukken aangeschaft. Het gaat dus om de Solina C112s, zoals het in de handleiding aangegeven staat. Er zit een volledige 'ARP Explorer I' in, net als in de string synthesizer.

Solina_C112s.jpg
 
Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
ik heb 6 string synthesizers onder handen gehad (3 staan hierboven al tussen) en weet er nog 1 te staan.( nieuw gekocht exemplaar)
Worden het er 10.
4 zijn er naar de UK en Us vertrokken..

Het was trouwens best een serieus geprijsde bak toen hij nog gewoon verkocht werd.
Prijs ben ik even kwijt..maar herinner me de verbazing toen ik die hoorde.
 
die c112 [s ] dus thnx weet ik dat ook meteen ] kende ik ook niet ?:D
toch grappig hollands glorie arp heeft t ontwerp gekochttoch
net as de siel orchestar ,...jaa

maar die c112 gewoon zoder dat explorer app erop lijk verdomd veel op de c310 schandalig he ,..dat ze overal gratis opgehaald kunne worden goed voor ...ons ! gekken

wel ok om te weten dat er meer dere soorten leuke organs / stringbakken zijn ipv de c310 aleen allemal zwaar groot

off topic tegen over mn flat [egwaar ] is een 2nd hands winkel geopend
en ik vond een orgel yamaha de c35
met fx erop chorus 4 instellingen / vibrato en phaser ,..
je hoort me denken voor een tientje sleep ik dat orgel naar huis ,..500 meter
desnoods op mn RUG
netsoo groot as een c310
en probeer ik de "sound engine "uit
astie goed klinkt [ritme machine erook op alles preset denk?
tis toch mogelijk om bv de hele kast ...te surcomsizen hahawat een woordt
en alleen de boven gedeelte over te houden dus de speakers en versterker eraf footpedal gedeelt demonteren ,..
en eer table top [nogroot ]gedeelte van maken
iemand ooit wels geprobeerdt met een emeinent c 310 of anders groot kamer model

oja er zit ook een aux in op [ik d8 meteen drums door die vibrato/pahser / chorus ofso
lijken me analoge fx

mbt de orgel c 35/c55
ik kijk achter op en staat anloge ssl state technology ic.s?
zegt iemand dat wat ?

en us walnut cabinet
aleen dat houtal [hout fetish :D ]

aleen t org zit bankje ontbreekt zei de man ...haha
ik ga ff searchen ot net
asiemand wat zinnigs heeft mbt
dit
..
sc6 topicstarter ,..leuk xplorer :halleluja
 
Intussen heb ik mijn Solina String Synthesizer gereviseerd. Hier nog even hoe hij er eerst uit zag. Zie ook 1ste foto van deze thread

SSS_voor_revisie.jpg
 
Back
Top