tr 909 mid/din sync

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Lid sinds
13 december 2001
Berichten
7.877
Locatie
R'dam
Ik krijg mijn tr 909 niet aan midi gesynced
(hij loopt er echt naast op een gegeven moment)
NOu zit ik aan een doeplfer midi 2 din sync te denken want de 909 synced wel aa nde mc 202

iemand anders ook dit probleem ?

thaks

Rogier
 
Orgineel geplaatst door Boemtsjak
Hoe ziet de MIDI setup met die 909 erin er precies uit? Ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Wat je eventueel kunt doen, is de 909 als master gebruiken en de rest van je setup als slave...
ik heb het in effe voorstellen neergezet

en ja ik kan hem als master neerzetten vroeger kon dat niet
omdat ik maar 1 midi in had op de mac.
Misschien is dat nog neit eens zo slecht idee
thxs
 
Orgineel geplaatst door Boemtsjak
Hmm, is de MPC de master sequencer? Die stuurt dan weer Logic aan en Logic stuurt dan weer de 909 aan? Of is Logic de master sequencer en de MPC en de 909 zijn de slaves?
Logic is master dus de laatste
 
Orgineel geplaatst door MadR
Logic is master dus de laatste

Hmm, dan is het erg raar... Vooral omdat die AMT-8 in combinatie met Logic een erg goede timing 'schijnt' te hebben en verder de MPC geen Sync problemen heeft... De 909 wil nog wel eens raar doen als je de MIDI-In en MIDI-Out op de 1 of andere manier aan elkaar geknoopt hebt. Ik ben niet bekend met de AMT-8 en weinig bekend met Logic, dus daarover kan ik je niet al te veel vertellen. Wat ik zou proberen is wat ik al eerder zei: de 909 als master gebruiken of anders de MPC en Logic als slave houden.

Veel succes,
Martijn
 
Orgineel geplaatst door Boemtsjak


Hmm, dan is het erg raar... Vooral omdat die AMT-8 in combinatie met Logic een erg goede timing 'schijnt' te hebben en verder de MPC geen Sync problemen heeft... De 909 wil nog wel eens raar doen als je de MIDI-In en MIDI-Out op de 1 of andere manier aan elkaar geknoopt hebt. Ik ben niet bekend met de AMT-8 en weinig bekend met Logic, dus daarover kan ik je niet al te veel vertellen. Wat ik zou proberen is wat ik al eerder zei: de 909 als master gebruiken of anders de MPC en Logic als slave houden.

Veel succes,
Martijn
ja het is zeker raar hij synced ook erg slecht met de mpc dus ik denk dat ie een beetje maf is kwa midiclock
Toch zit ook aan zo''n midi2din te denken maar ja dat is weer F200 of zo
of en misschien koop ik wel een TeeBee of een drumstation
in iedergeval bedankt

grt

Rogier
 
Maar ik dacht dat je ook ooit je 909 via Logic aanstuurde?
Dat is eigenlijk toch het veiligst..

Wij gebruiken tegenwoordig de MPC om de 909 aan te sturen. 909 als master is leuk, maar niet als je er Logic + AMT + MPC ernaast hebt staan. Die behoren strakker te zijn.
 
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar ik dacht dat je ook ooit je 909 via Logic aanstuurde?
Dat is eigenlijk toch het veiligst..

Wij gebruiken tegenwoordig de MPC om de 909 aan te sturen. 909 als master is leuk, maar niet als je er Logic + AMT + MPC ernaast hebt staan. Die behoren strakker te zijn.

mmm je stuurt midi noten neem ik aan
Ik heb wel eens gehoord dat de midi implentatie op de 909 erg krakkemikkige is.
 
Midi implementatie van de 909

Midi implementatie van de 909

Wij hebben geen problemen met het Midi-aansturen van de 909. Maar om even op jouw probleem terug te komen: Als ie op Midi niet wil syncen.. dat zal ie dat op Sync24 waarschijnlijk ook niet doen.

Heb je al eens geprobeerd om de 909 direct aan de MPC te hangen.. en verder helemaal niets eraan hangen. Je MPC sync instellingen niet op MTC of iets anders vaags zetten.. en gewoon eens kijken of je die twee aan elkaar gesynct krijgt.

Als dat niet lukt, dan is er gewoon echt iets mis met je 909. Waarschijnlijk ligt het dan aan het circuitje wat de spanning van je binnenkomende Midi-signaal omlaag transformeert naar 0,7 volt.
 
Re: Midi implementatie van de 909

Re: Midi implementatie van de 909

Orgineel geplaatst door CraZ
Wij hebben geen problemen met het Midi-aansturen van de 909. Maar om even op jouw probleem terug te komen: Als ie op Midi niet wil syncen.. dat zal ie dat op Sync24 waarschijnlijk ook niet doen.

Heb je al eens geprobeerd om de 909 direct aan de MPC te hangen.. en verder helemaal niets eraan hangen. Je MPC sync instellingen niet op MTC of iets anders vaags zetten.. en gewoon eens kijken of je die twee aan elkaar gesynct krijgt.

Als dat niet lukt, dan is er gewoon echt iets mis met je 909. Waarschijnlijk ligt het dan aan het circuitje wat de spanning van je binnenkomende Midi-signaal omlaag transformeert naar 0,7 volt.
dat ga ik dan maar eens proberen
iedergeval bedankt voor alle info
 
Back
Top