Arp

Lid sinds
21 oktober 2006
Berichten
261
Locatie
IN HET BOS
Eey gasten..

ik ben hier net nieuw.. ik heb een prosoloist (model 2701).. kennen jullie ongetwijfelt..
het (gejatte) filter zit er nog in, en hij is nog helemaal goed.. ik heb (nog) maar een analoge bak.. (Ik ga over een weekje een minikorg 700 kopen).. ik wou even weten wat jullie meningen zijn over de pro soloist, en vooral ook arp in het algemeen:):)

Jay..
 
Arp rocks! ;)

WELKOM
 
toch wel een favorietje hier. Vooral de fuzzguitar presettings en de telstar zijn gaaf ! TIpje voor jou om te luisteren:

Genesis - The lamb lies down on broadway album. En dan bij voorkeur de live variant waarbij de pro soloist erg word getweaked...

Maar er is 1 arp synth die ik nog cooler vind en dat is de Arp Quadra. Heeft ergens een beetje een pro soloist/2600 achtige sound maar dat hoor je heel vaag terug. Echt moddervet bakje die ik nog steeds niet goed kan namaken (zelfs niet met samples van het origineel...)
 
Telstar is geweldig idd:):) laatst nog gebruikt op een opname.. welke fuzz guitar vindt je mooier.. de bovenste of onderste.. (de onderste is echt daft punk)...

thanx.. ik zal het checken..

2600 met de goeie filter???? was het niet zo dat in de pro soloist nog een gejat moog filter zat.. en dat de 2600 lijn na een tijdje een filter wissel kreeg??
 
welkom
@RP gekken genoeg hiero

kheb een avatar gehad ,..was wel een erg ok synthje maarja verkocht voor wat lekkerderz
rauwe sound tov bv moog rolands [lastig te zeggen ,..welk model ]

slider waren een beetje ...stroef ook niet soo ok sliderz liever knoppen
 
Ik vind de Pro Soloist heeeeel erg mooi klinken...Ik heb er onlangs een verkocht aan iemand die hem puur op mijn woord had aangeschaft naast een Arp 2600 die ie van mij kocht en ik kreeg na een week de reactie dat ie helemaal verliefd was op de Pro Soloist...Ook op de 2600 uiteraard maar de Pro Soloist had echt zijn hart gestolen....
De mijnheer in kwestie speelde dit jaar als afsluiter op de mainstage van Pukkelpop dus ik was daar uiteraard wel trots op...
Het is een super muzikaal instrument met een klank vol emotie en de aftertouch maakt hem ook nog eens erg expressief....
De Pro DGX MK1 is overigens van binnen hetzelfde..
Ik heb hier een Axxe MK1 met dat Moog filtertje en die komt aardig in de buurt van de Pro Soloist qua klank...
Ik vind de kracht van de Pro Soloist dat ie meteen hele goede sounds geeft en dat ondanks dat het een preset is kan je er een heel breed scala aan sounds uit halen zonder in oeverloos knoppen gedraai te verzanden.....

Mijn top Arp lijstje:

1) Pro Soloist
2) Axxe MK1
3) 2600
4) Odyssey MK3
5) Sequencer

Mischien dat er mensen zijn die meteen roepen...2600...veel vetter..maar ik heb diverse argumenten in mijn overweging meegenomen en tot deze conclusie (persoonlijk) gekomen...


De Pro Soloist is in ieder geval wat mij betreft de "preset" winnaar...er zijn preset synths bij die echt niet klinken..deze wel. En dik
 
Laatst gewijzigd:
zit jij daftpunk een beetje van synths te voorzien ralph ? :D
 
mooie synth man , beetje goede reverb of delay ertussen , niet die vst plugins , maar echte effecten .
dat brijdt je geluiden scala ondanks de preset meer uit.

en mooie geluiden zijn het

:peukie:
 
Origineel geplaatst door MadR
zit jij daftpunk een beetje van synths te voorzien ralph ? :D

nee andere afsluiter...Daft Punk was ook wel cool geweest...
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
nee andere afsluiter...Daft Punk was ook wel cool geweest...

oh dan was het dus of radiohead of massive attack .. ook leuk !
 
Origineel geplaatst door prosoloist
Telstar is geweldig idd:):) laatst nog gebruikt op een opname.. welke fuzz guitar vindt je mooier.. de bovenste of onderste.. (de onderste is echt daft punk)...

thanx.. ik zal het checken..

2600 met de goeie filter???? was het niet zo dat in de pro soloist nog een gejat moog filter zat.. en dat de 2600 lijn na een tijdje een filter wissel kreeg??

De Fuzzguitar 1 over het algemeen. Hoor je heel duidelijk dat het filter wat is gebruikt niet echt netjes is maar echt meer trapsgewijs is (ladder filter?)

Arp quadra moet je gehoord hebben ! Ik zal eens een stukje plaatsen hier straks.

Ken geen synth die hem kan namaken. Vooral de portamento speeds (iedere oscilator heeft een eigen portamento slider !) zijn het lastigste...

Korte inleiding erin:
Bass synthesizer, String synth (solina string ensemble), Poly synth (saw of square) en 2 oscilator lead met een 16 stage phase shifter en sample hold optie.
Alles kan je layeren etc etc. Erg apart en vooral dik geluid.
 
Origineel geplaatst door MadR
oh dan was het dus of radiohead of massive attack .. ook leuk !

wie was t nou [of is dat indiscreet...?]
weet dat m attack een arp liefhebber was/is uit een oud artikel in de mix ,...time ago misschien doen ze t nu met een andromedaris :r

maar goedde topic starter zei iets over de korg 700 ik hoop voor hem 700 s want dat scheelt een osc ,...namelijk best belangrijk ,..beter sound dan welke korg ook ,..[oei watzegk nu ,..]
dv 800 = 2x 700s
prachtbak
en een 700 kun je niet aansturen ,...[de s wel ,..?]
sc6
:z:halleluja
 
Laatst gewijzigd:
hier komt ff een ongestoorde reclameuiting: check mijn review van de Prosoloist op www.bluesynths.com! Je vindt daar ProS mp3s waar ie in actie is in funk, jazz en newageig gezweef. Ik heb laatst weer een kort jammetje opgenomen met de ARP, heet 'velours' en je vindt t op de webpage in mijn signature! Daar gebruik ik geloof ik 'song whistle', naar beneden getransponeerd. Dat, en eigenlijk alles van de brass group, telstar, comic wow...allemaal super sounds. Heel simpel maar past altijd zo mooi. Als je bijvoorbeeld 'where you are' luistert, duikt de ARP ergens halverwege heel erg in de achtergrond op...maar daar past het dus helemaal!

De ARP heeft gewoon sounds die ik eerder als 'eerlijk' 'melancholiek' of 'elegant' zou beschrijven, dan echt 'vet'. Maar da's nu juist de charme.

het is echt een heerlijke synthesizer, ik kan er elke keer weer iets nieuws mee alhoewel alle sounds vastliggen en het er maar een paar zijn (en dan de helft ook nog ruk klinkt haha...banjo anyone?)

de mijne:

SSA40123.jpg
 
Mini Korg 700 (geen s dus) jammer van de osc idd... maarjah.. Toch wel geil dat dit de allereerste korg is:P
hij is van BZN toetsenist geweest, dat maakt het ook nog specialer..
Ik ga em vanavond halen..:):):)

over de pro.. ik heb er net weer op zitte klote:) echo'tjes doen em goed, en chorus ook.. Ik heb alleen met al die synts het probleem dat de repeat knop zo on controleer baar is zeg maar.. Ze moeten die in bpm zetten ofzo::okdan:

Maarjah..

Mijn lievelings klanken zijn..

Tuba met filter (jammer van de sustain, hijz niet meteen weg)
Trompet met filter
Piano (met en zonder)
Fuz guitar 1

Song wistle
Telstar

:geslaagd:

Top ding.. ook lekker op bass versterker aansluiten voor extra laag en shit:):)

Thanx voor de reacties btw
 
toevallig vandaag eigenaar geworden van een Arp Pro Solist 3 degene met digitale presets, en ik maote het vermelden een Yamaha SY-2.

2 dingen over de Arp,

1> krakkemikkerig chassis, kantelknoppen en sliders, tjeetje wat valt dat tegen zeg.. :kont:
2> Alles doet het en de Sound is MEGA Top!!!!!!!!

Toch even wat van de SY-2, wat een megafilter zit hierin (filter van de GX-1) echt supertop en die aftertouch is ook geweldig, zeer degelijke constructie, veel uitgebreidere instelmogelijkheden. Ik herken hierin
de vergelijking met mijn (sniff..) ex CS80...

Maar dit is mijn eerste Arp en smaakt naar meer :D

Trouwens Stage73, jou review is mede doorslaggevend geweest voor de aankoop van de Arp echt goed gedaan!
 
Back
Top