Minimoog wielen

ik zoek eigenlijk ook nog dat hele blok waar die wielen inzitten plus de 2 schakelaars.
de vorige eigenaar heeft er duidelijk veel mee getourd en zo te zien kan het best jan hammer geweest zijn
 
Ik plaats het maar even hierin omdat het in "vintage" is en over de minimoog gaat:

Met name Ultravox gebruikte vaak een constante stroom aan achtste noten uit de minimoog voor hun baslijnen. Deze ging doorheen een heel eenvoudige aan/uit sequencer, maar dat terzijde.

Hoe maakte men een automatische constante stroom achtste noten met een mini? Iets met een LFO ofzo? Dus zonder iets van externe ditjes en datjes, het zou echt zuiver uit de mini moeten kunnen worden opgewekt.

Ik vraag het me gewoon af, heb verder geen minimoog (V) of voyager ofzo hoor. :)
 
Laatst gewijzigd:
Voegt echt iets toch mijn laatste post :)

Ik word altijd enthousiast als ik de naam Moog voorbij zie komen, vandaar.
 
Re: Midge Ure talks minimoog

Re: Midge Ure talks minimoog

Origineel geplaatst door Polyphonic
http://nl.youtube.com/watch?v=dPQe198PYu0

Boeiend, maar hier speelde hij de baslijn dus manueel. op sommige nummers was het een trucje met minimoog + nafilteren met een "no pass filter" sequencer (hij heeft dus echt nut! :D).

Wel even toevoegen dat hij dit op het nummer Vienna bij nader inzien wel een echt gespeelde baslijn is, maar bij andere nummers van het album dus minimoog op "braak achtste noten uit" modus + een gate sequencerachtig iets.
 
Back
Top